XCOM: Enemy Unknown

XCOM: Enemy Unknown

2012. október 14. 14:15, Vasárnap
A jól elrendezett bázis helyet szolgáltat katonáinknak a felépülésre, lehetőséget ad újoncok besorozására, idegen technológiák vizsgálatára és alkalmazására, valamint harci gépek összeszerelésére, de a műveleti központban nyomon követhetjük a betolakodók tevékenységeit is, egy virtuális földgömbön szemlélődve pedig mi dönthetjük el, hogy a világ melyik szegletében kívánjuk megismertetni vendégszeretetünkkel a szürke lényeket. A rendkívül változatos és izgalmas küldetések közül általában egyszerre több is felkínálkozik majd, így nekünk kell döntenünk arról, hogy megmentünk néhány embert most, vagy inkább feláldozzuk őket azért, hogy egy fejlett idegen technológia megszerzésével később ezrek életét óvjuk meg.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Döntésünktől függetlenül a pályákon a konfliktusok minden esetben harcba fulladnak, ami az eredeti Enemy Unknown legjobb opciója volt már 18 évvel ezelőtt is. Nincs ez másként most sem, hiszen hatfős alakulatunkat ezúttal is körökre osztottan, a taktikát, a stratégiát, valamint az idegen technológia meglepetéseit figyelembe véve kell eljuttatnunk egyik pontból a másikba, miközben megbirkózunk a változatos és gyakran félelmetes ellenfelekkel. Az összecsapások érdekessége, hogy katonáink immáron nem egy időkeretből gazdálkodnak, hanem saját körükön belül – a végletekig leegyszerűsítve – tulajdonképpen azt tesznek és annyiszor, ahányszor csak szeretnénk.

Tény, hogy a nehézséget és a taktika fontosságát, összességében pedig a harcok összetettségét tekintve az 1994-es Enemy Unknown mérföldekkel jobb volt, mint a feldolgozás, de így sem fogunk tudni csapatmunka és kellő odafigyelés nélkül teljesíteni egyetlen pályát sem. Egyáltalán nem mindegy például, hogy folyamatosan fejlődő és fejleszthető karaktereink milyen kasztot képviselnek, hiszen hat nehézfegyverzettel bíró taggal – csak az erőre alapozottan – biztosan nem sokáig jutunk. Habár a többjátékos módban ez a harcmodor kiválóan alkalmazható – ezzel talán mindent el is mondtunk az opció feleslegességéről –, a kampány során érdemes legalább egy mesterlövészt és egy támogatót is alkalmazni a csapatban, hogy sose szenvedjünk hiányt semmiből, illetőleg, hogy könnyebben belássuk a környéket, valamint az élesebb helyzetekben is legyen valaki, aki átlátja a szituációt.
Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen a fentiek mellett rengeteg apró újdonságot lehetne még felsorolni a megújult XCOM: Enemy Unknownnal kapcsolatban, így például a harcok szempontjából kiemelendő, hogy a tereptárgyak jelentős része, így fedezékeink is rombolhatók lesznek, a többszörös túlerő miatt azonban szükségünk lesz a fedezékekre, máskülönben még a legnagyobb összedolgozás mellett is hamar elveszíthetjük értékes embereinket. A magasabb szinteken márpedig mi is meg fogjuk tapasztalni, hogy egy hűséges veterán katonát képtelenség újoncokkal pótolni, így minden emberünk valódi értéket képvisel majd a pályákon.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások