Fizetőssé válhat a magyar internetes média

Fizetőssé válhat a magyar internetes média

2012. október 16. 16:44, Kedd
A média vállalkozásoknak a reklám bevételek mellett újabb források után kell nézniük, s az egész piac egy keresési fázisban van - mondta kedden a siófoki Internet Hungary konferencián Vaszily Miklós, az Origo Trt. vezérigazgatója, aki szerint egyetlen megoldás nem létezik, a számtalan plusz kiegészítő bevételből kell összerakni az új forrást.

A vezérigazgató szerint a komplex szolgáltatás kiterjesztésében lehet a bevételeket növelni. Vaszili szerint nem jön el az az időszak, amikor a média cégek számára mellőzhetőek lennének a reklámbevételek, ebből a forrásból jelentős jövedelmük származik, de ezt ki kell egészíteni. Vaszily szerint csak a média vállalkozások összefogásával van esélye annak, hogy a fogyasztók fizessenek a tartalomért. A vezérigazgató szerint a szlovákiai Piano egy olyan vállalkozás, amit érdemes kipróbálni.

A Piano körülbelül egy éve jelent meg a szomszédos ország internetes médiájának piacán, a lényege pedig abban áll, hogy egy internetes újságra történő egyszeri fizetés után az ügyfelek más lapokhoz, prémium tartalmakhoz is hozzájuthatnak - ismertette a Piano vezetője, Tomas Bella. Heti, havi és éves fizetésre is lehetőség van, legkevésbé választják ez utóbbit - tette hozzá a szakember, aki azt is elmondta, hogy a fizetőssé tétel során nagyon figyelni kell a tartalomra.

Szlovákiában kilenc média csatlakozott a rendszerhez, de a Pianonak már vannak partnerei Szlovéniában és Lengyelországban is. Jövőre pedig további országokban is szeretnének megjelenni, de azt nem árulta el, hogy ezek között szerepel-e Magyarország. Tomas Bella szerint, amennyiben többen csatlakoznak a rendszerhez, átalakul a média fogyasztással kapcsolatos szemlélet. Vaszily szerint is átalakulóban van a média fogyasztás, ő úgy látja, hogy már jelenleg is, de a jövőben mindinkább a felhasználók a mobilon vagy tableten veszik igénybe a szolgáltatásokat.

Egy, a média fogyasztás alakulásáról szóló pódium beszélgetésen pedig Borókai Gábor, a Heti Válasz főszerkesztője pedig azt emelte ki, hogy míg a nyomtatott sajtó személyiség központú, addig az internetes média impulzus fókuszú, az interneten tehát megismerhető a hír, de a mögötte lévő háttér leginkább a nyomtatott médiából ismertető meg. Az impulzus pedig érték, az internetes média vállalkozások ugyanis ennek (a kattintásoknak) alapján szereznek pénzt.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások