Far Cry 3

Far Cry 3

2012. december 30. 16:03, Vasárnap
A hatalmas sziget egyébiránt rendkívül interaktívnak tekinthető, ami nem csak azt jelenti, hogy bármerre is járunk, ott ellenségekkel fogunk találkozni, hanem például rengeteg helyi lakosba is belebotolhatunk, mini-játékokat próbálhatunk ki, gyógynövényeket gyűjthetünk – gyógyszert készíthetünk belőle –, vadászhatunk a rendkívül színes állatállományra – bőrükből táskát készíthetünk magunknak –, vagy szabotálhatjuk a rádiótornyokat.

Ez utóbbira az Assassin’s Creed-sorozat magaslati pontjaihoz hasonlóan azért lesz szükségünk, hogy könnyedén feltérképezhessük magunknak a szigetet, így az új lehetőségeket, helyszíneket, valamint az infrastruktúrát. Természetesen a Far Cry 3-ban is el kell, illetve el lehet majd foglalnunk az ellenség kezében lévő különféle álláspontokat a területfelügyelet és a béke érdekében, de a Ubisoft Montreal végre nem olyan amatőr formában valósította meg mindezt, mint a második részben. Ha ugyanis elfoglaltunk egy ilyen támaszpontot, akkor az attól kezdve már örökre a miénk marad, védelméről pedig bajtársaink fognak gondoskodni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A milliónyi lehetőség mellett – felsorolni is nehéz lenne minden apróságot – a hangsúly azért természetesen még mindig az akción van, amit zseniálisan sikerült megalkotniuk a fejlesztőknek. Bátran ki lehet jelenteni például, hogy a Far Cry 3 harcrendszere a komolyságot tekintve párhuzamba állítható olyan címekével, mint például a Call of Duty-sorozat, így a fegyvereknek igazi erejük, igazi hatalmuk van, mindemellett pedig nem kell egy egész tárat kilőni ahhoz, hogy likvidáljuk ellenfeleinket, egy fejlövés mindenkinek elegendő, ha ügyesek vagyunk. Külön jó pont, hogy az összecsapások még a leggyengébb fokozaton is képesek kihívással szolgálni, a szemtől szembeni harcok helyett pedig minden egyes küldetés során megkapjuk az esélyt arra, hogy feltűnés nélkül, orvgyilkosként hajtsuk végre a feladatot. Talán furcsán hangzik ez egy Far Cry-epizódtól, de akár hiszitek, akár nem, működik!

A játékba egyébiránt bekerült néhány további érdekesség is, így például ki tudjuk fosztani az ellenséges katonákat – néha egészen érdekes dolgokat is találhatunk náluk –, de egy kellően összetett fejlődési rendszer is elérhető, amelynek köszönhetően rengeteg érdekes képességgel gazdagíthatjuk hősünket. Érdemes egyébként jól átgondolni, hogy mire szórjuk el nehezen megszerzett tapasztalati pontjainkat, hiszen vannak egészen felesleges fejlesztések is, de akadnak, amelyek még a továbbjutást is megkönnyítik, hiszen erősebb sebzést, gyorsabb regenerálódást és egyebeket ígérnek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Far Cry 3 tehát nem csak teljes egészében egy nyitott világú FPS lett, hanem még szerepjátékos elemekkel is fel lett vértezve, aki pedig nem elégszik meg a fentiekben leírt jellemzőkkel, annak elmondanánk, hogy még egy vaskos kooperatív mód is megtalálható benne. Ennek a legnagyobb érdekessége az, hogy egy külön történetet mesél el nekünk, méghozzá kettő vagy négy karakter oldalán, és mind a lehetőségeket, mind az izgalmakat tekintve egy lapon említhető a hagyományos egyjátékos kampánnyal.

Természetesen meggondolatlanság lenne azt állítani, hogy a Far Cry 3 tökéletesre sikerült, ugyanakkor tény, hogy csak nagyon aprócska hibákkal találkozhatunk benne, ami a hatalmas játéktér és a töménytelen mennyiségű tartalom miatt elenyésző. Bele fogunk ugyan botlani kisebb-nagyobb bugokba, valamint kiegyensúlyozatlanságokba – például a vadállatok rendkívül erősek –, de összességében olyan élményt képes nyújtani a Ubisoft Montreal videojátéka, amit csak a legjobbak, így az apróbb hibák felett könnyedén szemet tudunk majd hunyni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások