Far Cry 3

Far Cry 3

2012. december 30. 16:03, Vasárnap
Grafika: A játékot a Dunia Engine második generációja hajtja meg, méghozzá a Havok fizikai motorral kiegészülve, aminek köszönhetően szó szerint elképesztő látvány fogad majd minket a betöltést követően. Habár a fejlesztők néha kissé átestek a ló túlsó oldalára, mert olyan a látvány, mintha egy túlszínezett festményt néznénk, de a legtöbb esetben megmaradtak a realizmusnál, amit ráadásul kimagasló részletességgel tálaltak. Ugyan a vízábrázolás még nem a legjobb, de ennél szebb és változatosabb dzsungelt még garantáltan nem láthattunk egyetlen videojátékban sem. Különösen kiemelkedőre sikeredtek egyébiránt a robbanások, amelyek nem csak a látványt tekintve első osztályúak, hanem a környezeti hatásukat nézve is elképesztőek. A grafika terén az idei év egyik legjobban kidolgozott videojátékát köszönthetjük a Far Cry 3 képében.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Sem a kezelőfelületet, sem az irányíthatóságot tekintve nem beszélhetünk semmilyen problémáról a Far Cry 3 tekintetében, hiszen előbbi letisztultabb és átláthatóbb, mint valaha – az állandó segítség azért kicsit frusztráló –, míg az irányítás az FPS műfaj kliséit igyekszik alkalmazni. Érdemes kiemelni, hogy a járművek irányíthatósága is kitűnőre sikeredett, így immáron az utazás is élmény lesz, pattanjunk bármilyen masina volánja mögé.

Játszhatóság: Ha csak a főküldetésekre koncentrálunk, a Far Cry 3 akkor is 10-15 órányi játékidővel kecsegtet számunkra, de vétek lenne nem belemerülni és felfedezni az óriási világot, amivel akár meg is háromszorozhatjuk ezt az időtartamot. Mindemellett érdemes kiemelni, hogy egy vaskos, többször is kijátszható kooperatív kampányt is találunk a játékban, ami további sokszor tíz órát jelent a szavatosságot tekintve.

Intelligencia, nehézség: Sajnos a mesterséges intelligencia és a nehézség a játék két olyan pontja, amelyekkel nem lehetünk maradéktalanul elégedettek. Habár összességében csapattársaink és ellenfeleink is igyekeznek kihozni magukból a legjobbat, de az általuk produkált teljesítmény manapság már többnyire kevés vagy átlagos. A nehézség mindemellett skálázható, a harcok is óriási kihívást nyújtanak, esetenként azonban olyan helyzetekben is meghalhatunk, amikor az normális esetben nem lenne indokolt. Különösen frusztráló, amikor vadállatokkal viaskodunk, a bestiák ugyanis képesek akár néhány csapással is a földre teríteni minket, fegyvereink pedig nem olyan hatással vannak rájuk, mint az elvárható lenne.

Hangok, zene: Habár a szinkronhangok tekintetében akadnak gyengébben megszólaló karakterek, de a zenék és az egyéb hangeffektek már kitűnőre sikeredtek, különös tekintettel a fegyverek és a robbanások zajaira, amelyek teljes egészében azt a minőséget hozzák, mint maga a játék.

Összefoglalás: Nagyon sokan hittek már korábban is a Far Cry 3-ban, ám a komolyabb nevek és az őszi játékdömping után nem gondoltunk volna rá, hogy érhet még minket meglepetés. A Ubisoft Montreal alkotása azonban óriási meglepetés lett, elképesztő tartalma, atmoszférája és minőségi megvalósítása miatt pedig sokaknak garantáltan az év játéka válik belőle, annak ellenére is, hogy kisebb hibák és hiányosságok azért akadnak vele kapcsolatban. Ha még legalább egy játékot ki akarsz próbálni a 2012-es felhozatalból, mindenképpen a Far Cry 3 legyen az!


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Kapcsolódó cikkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások