Sine Mora

Sine Mora

2013. január 12. 19:31, Szombat
Az alkotás története egy különféle fiktív nagyhatalmak közötti viszályt mesél el nekünk, ám a cselekménynél ezúttal valóban sokkal fontosabb lesz a lefestett világ, de még annál is a játékmenet, ami a fentebb említett kreatív hozzáállás miatt nem csak rendkívül színesre sikeredett, hanem csak úgy hemzseg a stílustól eleddig szokatlan, egyedi ötletektől is.

A legjobb újítás például a fejlesztők részéről egyértelműen az volt, hogy az éppen irányított repülőgép nem rendelkezik életerővel – az ellenfelek már természetesen igen –, így közvetlenül biztosan nem tudunk meghalni az ellenséges tűztől. Ez azonban nem jelenti azt, hogy játszi könnyedséggel tudunk majd átrepülni a pályákon, hiszen a fejlesztők az időt állították az életerő helyébe, aminek köszönhetően egy bizonyos időintervallumon belül kell teljesítenünk az adott pályaszakaszokat. Dolgunkat ráadásul alaposan megnehezíti, hogy a visszafelé pörgő órából értékes másodpercek vonódnak le, ha bekapunk egy-egy találatot, és bár az ellenfelek likvidálásával visszafordíthatjuk ezt a folyamatot, a kihívást így is alaposan megnöveli majd, hogy a legnagyobb ellenségünk a képernyő tetején pergő óra lesz.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen ezen az igencsak kellemes csavaron kívül még egyéb apró érdekességekkel is feldobták a játékmenetet az alkotók, így például a kiválóan megtervezett és ötletes pályákon különféle power-upokat is összegyűjthetünk a nagy harcok közben. Ezeknek köszönhetően értékes másodpercekhez, erősebb fegyverzethez és egyebekhez juthatunk hozzá, amelyek igencsak hatásos segítségnek bizonyulnak majd a másodlagos fegyverzetünk és az időlassítási képességünk mellett.

A különféle szinteken egyébiránt szó szerint többtucatnyi ellenféllel ismerkedhetünk meg, akik minden esetben többedmagukkal támadnak majd ránk, de a pályák bizonyos szakaszain – meglepő módon nem csak az utolsó kihívásként – főellenfelek is nehezíteni fogják dolgunkat, akiket nem lehetetlen legyőzni ugyan, de azért lényegesen komolyabb kihívást jelentenek, mint a kisebb repülőgépek, illetve egyéb masinák. A Sine Mora egyébiránt nem csak játékmenetét, hanem rengeteg apró momentumát tekintve is erős párhuzamot ápol a klasszikus árkád videojátékokkal, így például egy adott szinten csak kilencszer halhatunk meg, amennyiben ennél többször, akkor elölről kell kezdenünk a fejezetet. Habár a kilenc élet elsőre soknak tűnik, elég csak belefutni egy olyan pályarészbe, amit nem látunk át azonnal, és olyan hamar leperegnek a lehetőségek, hogy észre se vesszük.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az alkotás ugyanakkor egy vaskos kampány mellett egyéb játékmódokat is tartalmaz, ilyen például az Arcade, ami teljes egészében megegyezik a kampánnyal, de a sztori és az átvezetők helyett csak a pályákra és a szüntelen akciókra koncentrál. Érdemes még kiemelni egy gondolat erejéig a Score Attack játékmódot is, ami elsősorban a pontgyűjtést és a minél jobb eredményeket helyezi előtérbe, jelentősége azonban sajnos a kampány, illetve az imént ismertetett opció mellett igencsak eltörpül.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások