2013. április 30. 19:07, Kedd
Több százmillió kínai számára tabut jelent a Twitter és a Facebook, az le van tiltva a nemzeti tűzfalon, ezért a hasonló helyi szolgáltatásokat, például a Sina Weibót használják.

Az Alibaba Group Holding Ltd.
sajtóközleményben jelentette be, hogy 586 millió dollárért 18 százalékos tulajdonrészt vásárolt a Sina Weibóban. Ezzel a lépéssel az Alibaba megvetette a lábát a kínai közösségi portálok piacán. A tranzakció egyúttal azt is jelenti, hogy a kínai Twitter-klón értéke jelenleg eléri a 3 milliárd dollárt. Az együttműködés ugyanakkor aligha áll meg itt, hiszen az Alibaba tulajdonrésze a jövőben elérheti akár a 30 százalékot is.
A Sinára egyre nagyobb nyomás nehezedik a helyi konkurensei, többek között a WeChat részéről és komoly reményeket fűz a Weibo sikeréhez, érthetően, hiszen a szolgáltatást jelenleg több mint 400 millióan használják. Összehasonlításul: a Twitternek világszerte feleennyi, kb. 200 millió regisztrált tagja van.
Az Alibaba tranzakciójáról már tavaly novemberben
kiszivárogtak információk. A csoport Kína
legnagyobb internetes kereskedőcége, amely 2012 májusában
visszavásárolta 20 százaléknyi tulajdonrészét az amerikai Yahoo!-tól. A kínai felhasználók egyre több terméket
vásárolnak meg a világhálón keresztül, így a kelet-ázsiai ország három éven belül a világ vezető e-kereskedelmi hatalma lehet, s ebből természetesen az Alibaba is profitálhat. A holdinggal, illetve az ahhoz tartozó keresőoldallal a Google
sem bírta a versenyt, ezért az amerikai vállalat tavaly decemberben bezárta a helyi vásárlóknak szóló keresőhonlapját.