Zeno Clash 2

Zeno Clash 2

2013. május 19. 06:23, Vasárnap


Kiadó: Atlus
Fejlesztő: ACE Team
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E4600 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4800+ processzor, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon HD 3850 grafikus kártya, 2 GB RAM, 4 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-655K 3,2 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 900e processzor, Nvidia GeForce GTX 280 vagy ATI Radeon HD 4890 grafikus kártya, 4 GB RAM, 4 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Zeno Clash
Kategória: FPS

Amikor 2009 magasságában a chilei ACE Team stúdiójának fejlesztésében megjelent a Zeno Clash, nem csak arról szerezhettünk tudomást, hogy ebben az egzotikus országban aktív a játékipar, hanem arról is, hogy az egyedi ötletek és a kreativitás gyakran felülírja a szabályokat. A játék ugyanis nem volt se szép, se hibátlan, de olyan egyedi fantáziavilágot tárt elénk, méghozzá egy szintén sajátosságokat felvonultató mechanizmus mellett, aminek köszönhetően nem lehetett nem szeretni a végeredményt. A csapat ölébe szó szerint hirtelen pottyant a siker, habár azt nem állítanánk, hogy könnyedén, mert alaposan megdolgoztak azért, hogy labdába rúghassanak a nyugati csillogástól megfertőzött piacon.

Az indie alkotások térhódítása nyomán ma már természetesen nem túl meglepő egy ilyen sikertörténet, ellenben a Zeno Clash egyrészt nem is sorolható ebbe a kategóriába, másrészt premierjére még a független fejlesztésű játékok népszerűségi robbanása előtt került sor. Ezek után senki sem lepődött meg azon, hogy a chilei társaság - a középszerű Rock of Ages mellett - belevágott a folytatásba, amely néhány nappal ezelőtt debütált a digitális boltok kínálatában, és elég vegyes véleményeket váltott ki még a legnagyobb rajongókból is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Zeno Clash 2 márpedig első ránézésre nem érdemelné meg a túlzottan negatív jelzőket, hiszen egy vérbeli folytatást kapunk, ami nem csak a játékmenetre és nagy általánosságban a franchise által lefestett világra igaz, hanem természetesen a történetre is, ami éppen ott veszi kezdetét, ahol az előző epizód a nagy igazság kiderülését követően abbamaradt. Főhősünk ezúttal is Ghat lesz, aki Zenozoik világának ügyes-bajos problémáit igyekszik megoldani, természetesen a saját múltjából fakadó nehézségek mellett. A történetben felbukkannak majd a korábbi epizódban megismert barátaink, de természetesen ellenfelekből sem lesz hiány, hiszen mégiscsak egy FPS-nézetű verekedős játékról van szó, amiben a furcsa környezet mellett a pusztakezes bunyó áll a középpontban.

Mielőtt azonban erre rátérnék, érdemes néhány szóban méltatni azt az absztrakt és szó szerint kiforgatott fantáziavilágot, amit az ACE Team csapata lefestett előttünk. Nemcsak, hogy ebben rejlik ugyanis a Zeno Clash 2 különlegessége, hanem ezáltal érezhetjük azt is, hogy nem egy nyugati fejlesztőcsapat munkáját láthatjuk a képernyőn, míg ugyanis az európai vagy az amerikai stúdiók ragaszkodnak a bevett klisékhez, addig a chilei fejlesztők szó szerint szabadon engedték kreativitásukat. Ennek eredményeképpen egy szavakkal nehezen leírható összképet alkottak, amit leginkább talán úgy lehetne a legjobban jellemezni, ha a Star Wars-univerzumot gondolatban összekeverjük egy csipetnyi prehisztorikus hatással, majd megfűszerezzük az egészet a dél-amerikai hiedelem- és mondavilág sajátosságaival.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Zeno Clash 2 játékmenete egyébiránt összességében szinte alig változott elődjéhez képest, így a kiváló körítés ellenére talán emiatt érhette szó a ház elejét, mert a legtöbb elemet a készítők az elődből örökítették át, méghozzá az ismert hibák és hiányosságok kiküszöbölése nélkül. Az alkotás műfaját már fentebb meghatároztuk - verekedésre és közelharcra kiélezett FPS -, ami a gyakorlatban ismét egy jó elképzelést takar, ám a végeredmény mégis hagy maga után kívánnivalót. Ez elsődlegesen annak köszönhető, hogy a harcrendszer szinte teljes egészében megmaradt a korábban kitaposott ösvényen, ami nem lett volna még probléma, ha ugyanazok a mozdulatok, illetve ütéskombinációk kaptak volna helyet a folytatásban is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások