Remember Me

Remember Me

2013. június 16. 00:58, Vasárnap


Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Honlap

Platformok:
Xbox360, Playstation 3, PC
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon X2 2,8 GHz-es processzor, Nvidia GeForce 8800GTS vagy ATI Radeon HD 3850 grafikus kártya, 2 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad 2,7 GHz-es vagy AMD Phenom II X4 3 GHz-es processzor, Nvidia GeForce GTX 560 grafikus kártya, 4 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Assassin's Creed-sorozat
Kategória: külsőnézetes akció

A Capcomra az elmúlt hónapok során igencsak rájárt a rúd, hiszen azon túl, hogy pénzügyi negyedéveiket is rendre kudarccal zárják, a cégérük alatt megjelent videojátékaik sem értek el olyan eredményeket, mint az elvárható lett volna. Elég csak a kritikán aluli Resident Evil 6-ra, vagy a komoly identitásproblémákkal küzdő Dantét a középpontba állító DMC: Devil May Cry-ra gondolnunk ahhoz, hogy szavainkat tényekkel is alátámaszthassuk.

A kiadó becsületére váljék azonban, hogy minden erejükkel igyekeznek visszatalálni a helyes ösvényre, így a tervek szerint a következő Resident Evil például ismét egy klasszikus darab lesz, de a jól ismert sorozatok renoméjának visszaállítása mellett a vérfrissítést is szem előtt tartják a japánok. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy - rendkívüli merészségről tanúbizonyságot téve - éppen a generációváltás előtt küldte a boltok polcaira a Capcom legújabb videojátékát, aminek a Remember Me címet adták a keresztségben, és szó szerint hemzseg a jobbnál jobb ötletektől.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ezek az ötletek elsődlegesen az alkotás koncepciójában és történetében érhetők tetten, így a Remember Me az emlékek, illetve az emlékezés témáját veszi alapul egy rendkívül érdekes, futurisztikus jövőképpel körítve azt. A játék ugyanis 2084-ben, egy Neo-Párizs nevű helyen játszódik, ami a mai francia főváros jövőbeni másának tekinthető. 2084-re azonban az élet és úgy nagy általánosságban az egész világ is igencsak komoly változásokon megy keresztül, közel 70 év múlva ugyanis az emlékeket szó szerint eladható és cserélhető árucikként kezeli a társadalom, így a jó és a rossz emlékek egyaránt eltávolíthatók, lecserélhetők lehetnek, méghozzá egy speciális implantátum, avagy az emberek agyába ültetett Sensennek köszönhetően.

A Sensen nevű készüléket egy globális hálózathoz csatlakoztatva a hatóságok és az önkényuralmi szervek - a játékban a Memorize név alatt csoportosulnak - bármikor elérhetik, ezt pedig természetesen ki is használják, ezáltal Neo-Párizs bármelyik lakójáról bármikor és bármit megtudhatnak, sőt, egy csapásra ki is vonhatják a forgalomból őket, ha az érdekek úgy kívánják. Mi sem természetesebb, minthogy egy efféle diktatórikus helyzetben feltűnnek az első ellenállók is, akik a rendkívül hangzatos Errorists név alatt gyülekeznek, és nem félnek hangot adni véleményüknek, ergo szembeszállnak az elnyomó hatalommal, hogy a világ ismét a régi lehessen, az emlékek és a gondolatok pedig megmaradhassanak az emberek saját kiváltságainak.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Remember Me betöltésével egy ilyen állapotok által uralt jövőbe csöppenünk bele egy Nilin nevű hölgy oldalán, aki természetesen az Errorists elkötelezett tagja, és minden vágya, hogy segítségünkkel felszámolja a Memorize önkényuralmát. Első találkozásunkkor azonban Nilin éppen óriási pácban van, egy az említett hatalom ellen elkövetett bűncselekmény miatt ugyanis a hatóságok arra készülnek, hogy kitöröljék emlékeit, ezáltal újabb ellenállóval ritkítsák meg Neo-Párizst, de a mindent behálózó adatrendszernek köszönhetően az utolsó pillanatban megérkezik a segítség.

Hősünk így kiszabadul a Memorize fogságából, és azonnal visszatér eredeti küldetéséhez, hogy véget vessen a tarthatatlan állapotoknak. Az alkotás világa összességében alighanem az egyik legjobb, amit a BioShock Infinite óta láttunk. Habár a végeredményt maximálisan a linearitás uralja, de a fejlesztők így is képesek voltak elhitetni velünk, hogy egy hatalmas városban barangolunk, hiszen a bejárható utcák, terek és épületek olyan jól elrendezettek és kellemes összhatást keltenek, hogy az példaértékű lehet más fejlesztők számára. Ennek köszönhetően láthatjuk majd a város ma is létező nevezetességeit, megismerkedhetünk az elitista környékekkel, de leereszkedhetünk a csatornarendszerbe is, amit egy mutálódott emberfaj, a leaper ural, de nem csak velük, hanem a városi őrséggel is nagyon gyakran meggyűlik a bajunk a kampány során.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások