2013. június 16. 00:58, Vasárnap
Grafika: A Remember Me az Unreal Engine harmadik generációjának egy alaposan módosított változatát használja, aminek köszönhetően a küllemre egyáltalán nem panaszkodhatunk, de nem is annyira a részletesség, sokkal inkább Neo-Párizs elképesztően hangulatos világa adja a végeredmény legnagyobb vonzerejét. Külön kiemelendő, hogy a Capcom az egész kampány során gondosan odafigyelt arra, hogy folyamatosan filmszerű jelenetekkel árasszanak el minket, amihez gyakran még a kameranézeteket is hozzáigazították. Sajnálatos módon a PC-s változat optimalizálása nem sikerült a legjobban, így az ajánlott követelményeken felüli tesztgépünkön is képes volt indokolatlan akadásokat produkálni a játék.
Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelülettel a fejlesztők nem követték a futurisztikus irányvonalat - holott adta volna magát a lehetőség -, de így is letisztult lett a menürendszer, egyedül a kombinált mozdulatok összeállítása és kiválasztása vált kissé túlbonyolítottá. A másik negatívum is a kombókhoz köthető, de sokkal inkább a harcrendszerhez, Nilin irányítása ugyanis, bár többnyire könnyedén kivitelezhető, ellenben az összecsapások alatt nem mindig követi a gyors eseményeket, sőt, az ügyességi részeknél is akadtak pillanatok, amikor okozott kellemetlen meglepetéseket a játék.
Játszhatóság: Hogy miért nem álmodtak meg egy vaskos többjátékos módot a fejlesztők a Remember Me-hez, az számunkra teljesen érthetetlen - egy kooperatív módért szó szerint sír a végeredmény -, de legalább a kampány hosszúsága megfelelő, sőt, egy kicsit talán túl hosszú is lett, köszönhetően annak, hogy a jó ötletek miatt már a történet felénél ismétlődésekbe futhatunk.
Intelligencia, nehézség: A mesterséges intelligenciával kapcsolatban egyértelműen kijelenthetjük, hogy meglehetősen rossz lett, ellenfeleink ugyanis rendkívül bután viselkednek velünk a harc során, holott futurisztikus felszereléseik ezt egyáltalán nem indokolnák. A nehézség is kiegyensúlyozatlan lett, egyes összecsapások nagyon könnyűek, mások azonban megdöbbentően nehezek, ám ennél is sokkal nagyobb baj, hogy egy idő után ismétlődővé és unalmassá válnak.
Hangok, zene: Főként a szinkronok és a zenék miatt, de a Capcom ezúttal is határozottan kiemelkedőt alkotott a Remember Me keretein belül ezen a téren, így a háttérben felcsendülő dallamok szó szerint megtámogatják az egész hangulatot, de kiemelkedőre sikerült néhány főbb szereplő érzelmesre, valamint hatásosra hangolt monológja is.
Összegzés: Mindent összevetve a Capcom sajnos egyáltalán nem használta ki az összes lehetőséget, ami a Remember Me-ben lakozott, ugyanakkor így sem lett olyan rossz a végeredmény. Egy sorozat kezdő darabjaként, ráadásul éppen a generációváltás előtt nem volt könnyű dolga a fejlesztőknek, de mindent figyelembe véve - még a hibák ellenére is - maximálisan helytálltak. Ha szeretnél egy kiváló történettel és körítéssel ellátott hátsónézetes akciókalandot a gyűjteményedben tudni, amiben sokkal több van, mint amit elsőre láthatsz, akkor semmiképpen se hagyd ki ezt a játékot!