Call of Juarez: Gunslinger

Call of Juarez: Gunslinger

2013. június 30. 02:38, Vasárnap


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Techland
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E4400 2,0 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4000+ processzor, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon HD 5570 grafikus kártya, 2 GB RAM, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E6850 3,0 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6400+ processzor, Nvidia GeForce GTX 550 vagy ATI Radeon HD 5770 grafikus kártya, 4 GB RAM, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Call of Juarez-sorozat
Kategória: FPS

A Call of Juarez-sorozat 2006-os felbukkanásakor sokan azt hitték, hogy a játékvilágban egy új trend van kibontakozóban, így az elkövetkezendő években a második világháború után a vadnyugat kerülhet majd az akciójátékok középpontjába. A hasonló című, ám sokkal nagyobb múltra visszatekintő Call of Duty azonban két évvel később végérvényesen eldöntötte, hogy nem ebben, hanem a modern hadviselésben van a jövő. A lengyel Techland viszont ettől függetlenül sem adta fel álmait, és a visszafogott sikereket elért első epizód után 2009-ben előálltak a Call of Juarez: Bound in Blooddal, ami – a Red Dead Redemptiont leszámítva – mindmáig etalonnak tekinthető az 1800-as évek végének és az 1900-as évek elejének amerikai valóságát lefestő videojátékok között.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A kellemes kritikai sikereket is bezsebelt alkotás után sokan úgy gondolták, hogy végre sínen van a franchise, de a lengyel Techlandet olyannyira megbabonázhatták a modern korok háborúit és problémáit feldolgozó művek, hogy ők is ebbe az irányba terelték a Call of Juarezt, aminek egy óriási bukás lett az eredménye, a The Cartel alcímet kapott harmadik résszel ugyanis elképesztően mellényúlt a csapat. Mindezzel természetesen ők is tisztában voltak, így mielőbb korrigálni szerettek volna, aminek eredménye a Call of Juarez: Gunslinger lett, avagy a sorozat negyedik felvonása, amelyben ismét visszatérhetünk a szívünknek olyannyira kedves vadnyugathoz.

A játék egyenesen az 1910-es esztendőbe repít vissza minket, egy Kansas államban megtalálható kis kocsmába, ahol Silas Greavest, avagy az egykoron szebb napokat is megélt fejvadászt a bár látogatói addig-addig kérlelik, mígnem beadja derekát, és néhány ingyen ital reményében elmeséli izgalmas életét. A hét fejezetre szabdalt sztori Silas visszaemlékezésein alapul, aminek köszönhetően a kampány során szinte folyamatosan hallhatjuk hősünk narrációját, miközben mi interaktív formában is átéljük a történteket. A Techland nem csak a történetvezetés terén mutatta meg újfent nagyszerű érzékét, hanem azzal kapcsolatban is, hogy képesek óriási poénokkal színesíteni bármit, hiszen Silas meséje gyakran köszönőviszonyban sem lesz a valósággal, így hiába halljuk a nagy szavakat, a valóságban, avagy a pontos emlékei szerint gyakran egészen mást látunk a képernyőn.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Érdekesség és apró színesítés még, hogy főhősünk a nagy mesélés közben gyakran módosít a történeten, így előfordulhat, hogy a legnagyobb harc vagy párbaj közben megszakad a sztori, mert eszébe jut, hogy az nem is úgy, netán nem is akkor történt. A fejlesztők egyébiránt ezúttal is nagyszerűen lefestették a vadnyugati hangulatot, elképesztő alapossággal álmodták meg a pályákat – legyen szó akár városokról, akár a természetben játszódó részekről –, de természetesen a kor legnagyobb alakjai közül is találkozhatunk majd néhány ismert személlyel.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások