2013. június 30. 02:38, Vasárnap
A Call of Juarez: Gunslinger játékmenete az alapokat tekintve szinte semmiben sem változott a korábbi részekhez képest – a félresikerült harmadikat ne vegyük számításba –, mindössze apró színesítésekkel tették teljesebbé az élményt a készítők. Habár a Bound in Blood után a pályák túlontúl szűkösek és lineárisak lesznek, de a lényegesen könnyedebb és egyben pergősebb akcióknak köszönhetően egyáltalán nem érezzük majd hiányát a szabadságnak. A pályákon, akárcsak a korábbi részek esetében, úgy ezúttal is folyamatosan kapjuk majd a teljesítendő célokat, a lényeg pedig leegyszerűsítve tulajdonképpen nem más, minthogy eljussunk a kezdőponttól a célig. Ez az út általában hosszadalmas lesz, mindemellett pedig akciókkal tarkított, hiszen a vadnyugaton minden nézeteltérésüket pisztollyal rendezték le az emberek, így mi sem leszünk ez alól kivételek.
A pályákon a kor összes fegyverét kipróbálhatjuk majd, legyen szó a forgótáras pisztolyokról, a duplacsövű sörétesekről vagy a polgárháborúkból megmaradt egylövetűekről, amelyeket többnyire elesett ellenfeleinktől vehetünk el, ami igaz állítás az utánpótlásra is. Fontos megjegyezni, hogy a harcok immáron olyannyira árkádosra sikeredtek, hogy a fejlesztők szeme előtt korántsem a realizmus, hanem a szórakoztatás lebegett, amit gyakran mindennél fontosabbnak is tekintettek. Ennek köszönhetően nem csak a küllem – erről majd később –, hanem olyan apróságok is már-már rajzfilmessé tették a végeredményt, mint a lövésekért kapott tapasztalati pontok, vagy különféle besorolások folyamatos kijelzése, ami a játéktermi gépeken talán még elment volna, illetve a Borderlands-sorozatnak jól áll, de a Call of Juareznek egyáltalán nem.
Tapasztalati pontokat nem csak azért kapunk, mert jól mutatnak, hanem természetesen azért is, hogy fejleszthessük karakterünket. A szerepjátékos elemek nélkül ma már egyetlen lövöldözős játék sem létezhet, így a Techland sem hagyta ki a lehetőséget, habár nem is bonyolították túl a rendszert. Ennek köszönhetően szintenként kapunk egy-egy újabb feloldható tulajdonságot, amire azért lesz szükségünk, hogy minél jobban bánjunk majd fegyvereinkkel. Az sajnos már más kérdés, hogy az elérhető képességek jelentős részének gyakorlati haszna és látszata egyáltalán nem lesz a kampány során. Az új Call of Juarezből természetesen nem maradhattak ki a gyűjtögethető tárgyak – segítségükkel többet is megtudhatunk a vadnyugatról –, valamint a párbajok sem, amelyek a hagyományos lövöldözéseket dobják fel.
A párbaj rendszere alaposan átalakult, mióta legutóbb láttuk, így a reflex és az időzítés is fontos lesz, akárcsak ügyességünk, hiszen a lövések előtt ellenfelünkre kell fókuszálnunk ahhoz, hogy élesben mi húzzuk meg először a ravaszt, és az eleresztett golyó is célba találjon. A játékban természetesen ezúttal is szerepet kapott az időlassítás, amit még mindig csak erős korlátozásokkal tudunk használni – kivéve azokat a részeket, amikor automatikusan lassítja le az időt a program –, egyszóval a Techland szinte minden téren visszatért oda, ahonnan a sorozat indult, de a Bound in Bloodhoz viszonyítva mégsem lehet maximálisan őszinte a mosolyunk.