2013. július 13. 18:20, Szombat
Nem kell kétségbe esnünk azonban, ha embereink elhullottak a csatamezőn, mert bármikor hívhatunk erősítést, ugyanakkor érdemes vigyáznunk bakáinkra, hiszen folyamatosan szinteket lépnek, ezáltal nem csak a moráljuk nő meg, hanem újabb lehetőségeket is elérhetnek. Egy egyszerű példával szemléltetve, az egyik gyalogos egységünk például nem csak repeszgránátot, hanem füstgránátot is képes lesz alkalmazni néhány sikeres bevetést követően.
A Company of Heroes 2-ben azonban bármennyire is fontos lesz embereink élete, nem tudunk majd olyan személyes kapcsolatot kialakítani velük, mint például a Men of War-sorozatban, de a csapatirányítás vagy a páncélosok kezelhetősége sem lett annyira letisztult, mint a műfaj egyik etalonjának számító franchise esetében. A Relic Entertainment azonban nem akart senkit és semmit sem lemásolni, de ettől függetlenül is központi szerepet kapott a játékmenetben a fedezékrendszer alkalmazása, ami mellett a területfoglalás szerepe is óriási lesz, hiszen általuk szerezhetünk újabb ellátmányt és pontokat haderőnknek, amiből többek között az erősítés költségeit fedezhetjük.
Az egyjátékos mód mellett viszont a fejlesztők arról is gondoskodtak, hogy a többjátékos élmények segítségével hosszú hónapokra elegendő szórakozásban lehessen részünk. Ennek köszönhetően létrehozhatjuk saját hadseregünket - a németek is választhatók lesznek -, oldalukon pedig szinteket lépve és újabb képességeket feloldva megmérkőzhetünk más tábornokokkal is. A többjátékos mód keretein belül az összecsapások lényegesen különböznek majd a kampány küldetéseitől, így például mindennél nagyobb hangsúlyt kap a területfoglalás, valamint az építkezés, ami esetünkben az egységeket feloldó, illetve gyártó épületekre korlátozódik.
Az összecsapások célja minden esetben az lesz, hogy minél több régiót elfoglaljunk a csatatéren, és felülkerekedjünk ellenfeleinken. Apró észrevétel, hogy a Relic Entertainment részéről egy kis elfogultságot érezhetünk az oroszok irányába, hiszen a német egységekhez képest lényeges erőfölény figyelhető meg a szovjet páncélosok tekintetében, ami kiváltképp az éles helyzetekben rendkívül frusztráló. A hagyományos multiplayer mellett a fejlesztők gondoskodtak ugyanakkor egyéb kihívásokról is, így például ott lesz a Theater of War játékmód, amelyben híres történelmi ütközeteket vagy kihívásokat élhetünk át, akár a mesterséges intelligencia ellen is.