Company of Heroes 2

Company of Heroes 2

2013. július 13. 18:20, Szombat
Grafika: Bármennyire is tekinthető részletesen kidolgozottnak a Company of Heroes 2 külleme, az optimalizálással így is akadtak problémái a készítőknek. Ennek köszönhetően ahhoz, hogy DirectX 11-ben minden beállítást a maximumra tudjunk húzni, elengedhetetlen lesz egy bivalyerős számítógép, máskülönben - főleg közelebbről szemlélve az eseményeket - találhatunk néhány kritikán aluli megoldást. A játék azonban nem emiatt kapta meg az öt csillagot, sokkal inkább azért, mert teljesen másképp mutatja be nekünk a második világháborút, mint a korábbi stratégiák többsége.

A filmszerű megoldások mellett így egy sötét és elkeseredett küzdelembe csöppenhetünk majd bele, amit még hangulatosabbá varázsol a hírhedt orosz tél. Az időjárás egyébiránt különösen fontos szerepet kapott a játékban, így nem csak látványos, ahogy a hó belepi egységeinket, hanem a fagynak és a havas viharoknak a játékmenetre is hatásai vannak. Embereink például megfagynak, mozgásuk lelassul, a jeges folyók pedig akár stratégiai pontokként is szolgálhatnak, ha az ellenfél seregei alatt berobbantjuk a befagyott felszínt. Összességében tehát nagyon is kiemelkedő, amit az Essence Engine 3.0-val kiviteleztek a készítők, egyetlen probléma, hogy teljes szépségében csak nagyon kevesen tudják majd élvezni a végeredményt.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelület tekintetében nem lehetne belekötni a Company of Heroes 2-be, hiszen az első rész felújított, átdolgozott és kibővített változata fogad minket. Az irányítás szempontjából szintén nincsenek különösebb problémák, ellenben akad egyetlen olyan tényező, ami már önmagában is indokolja a pontlevonást. Ez nem más, mint a kamera forgatásának lehetősége. Alapból viszonylag kis területeket kezel a játék, azonban 2013-ban a stratégiarajongók részéről az egyik legminimálisabb elvárás, hogy a csatateret minden szögből átvizsgálhassuk. Ez már a Men of War-sorozatnak sem okozott különösebb problémát!

Játszhatóság: Az elnyújtott kampány hosszú órákra, sőt, apránként adagolva napokra és hetekre a képernyő elé szegezi még a legkeményebb stratégákat is, ugyanakkor a többjátékos mód, valamint a különféle kihívások miatt hónapokra elegendő játszani való társul a Company of Heroes 2 mellé. Egy fikarcnyi hiányérzetünk sem lehet ezen a téren!

Intelligencia, nehézség: A nehézség kiválóan skálázható, így ezzel kapcsolatban mindenki megtalálhatja számításait, a mesterséges intelligencia terén azonban sajnálatos módon sikerült alulmúlniuk magukat a fejlesztőknek. Habár az ellenfelek viszonylag jól reagálnak cselekedeteinkre - azért ezen a téren is lenne javítanivaló -, de amit saját egységeink bemutatnak a csatamezőn, az megindokolja a pontlevonást. Hadseregünk útkeresése ugyanis finoman szólva is borzasztóra sikerült, a programozott intelligencia gyakran hosszú másodpercekig gondolkozik azon, hogy milyen irányban közelítse meg a kijelölt célpontot, majd rendre a rossz útvonal mellett voksol. Rengeteg frissítés kell még ahhoz, hogy a jövőben javuljon ezen a téren a program.

Hangok, zene: Habár a Company of Heroes 2 zenéi nem lettek túl emlékezetesek, de a hangok és effektek terén sikerült komoly minőséget produkálniuk a fejlesztőknek. Különösen kiemelkednek a fegyverhangok és a robbanáseffektek, de a szinkronokkal kapcsolatban akadnak hiányosságok.

Összegzés: Nem sikerült tehát hibátlanul a Relic Entertainment alkotása, de mivel a téma és a műfaj keresztezését manapság kevés alkotás tűzi zászlajára, ezért részben unikumnak tekinthető a Company of Heroes 2, ami számtalan apró újdonsággal emelkedik a legjobbak közé. A tartalmas egyjátékos kampány, az összetett és hetekre kikapcsolódást nyújtó multiplayer vagy az időjárás hatásainak beépítése a játékmenetbe mind-mind olyan tényezők, amelyek az idei év egyik legjobb stratégiájává teszik az alkotást. Jöhetnek a kiegészítők!


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások