2013. augusztus 25. 09:49, Vasárnap
Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Frogwares
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Celeron E1500 DualCore 2,2 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4800+ processzor, Nvidia GeForce GT 330 vagy ATI Radeon HD 6530 grafikus kártya, 2 GB RAM, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E7500 2,93 GHz-es vagy AMD Phenom II X2 560 Black Edition processzor, Nvidia GeForce GT 545 vagy ATI Radeon HD 6670 grafikus kártya, 4 GB RAM, 5 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Portal-sorozat, Quantum Conundrum
Kategória: FPS
A tripla-A kategóriás ügyességi, illetve logikai játékok alighanem az ipar mostohagyermekeinek tekinthetők, hiszen bár a kisebb indie stúdiók gyakran próbálkoznak ebben a műfajban, de a nagy költségvetésű projektek csak ritkán merik felvállalni, mert még a konkurencia hiányának fényében is nagyon nehéz maradandót alkotni a témában. Ennek köszönhető, hogy az elmúlt tíz év során egyetlen kezünkön is meg tudnánk számolni, hogy hány belsőnézetes alkotás született a műfajban. Kis túlzással a Portal-sorozat mellett az Airtight Games által fejlesztett Quantum Conundrumot tudnánk csak felhozni példaként, de hogy ne legyünk ennyire rossz helyzetben, a többnyire középszerű Sherlock Holmes-kalandjátékairól ismert Frogwares fejlesztői nemrégiben szintén úgy határoztak, hogy szerencsét próbálnak ebben a stílusban.
A Magrunner: Dark Pulse címet kapott alkotás már az első betöltést követő pillanatokban elhiteti velünk, hogy a fejlesztők nem a fentebb említett pályatársakat vették alapul ahhoz, hogy sikeres legyen a végeredmény, sokkal inkább azt tűzték ki célul, hogy valami egyedit alkossanak. Ennek köszönhetően egy szokatlan párosítással éltek az alkotók a koncepció megalkotása közben, hiszen az egyediséget úgy szerették volna elérni, hogy a játékban elrepítenek minket a jövőbe - egészen pontosan 2050-be -, ami már alapból egy jó ötletnek bizonyult, de a Frogwares nem érte be ennyivel, így a futurisztikus világot megfűszerezték Cthulhu mítoszával is.
Mielőtt bárki megörülne, H.P. Lovecraft világából sajnos szinte semmit sem érzékelhetünk majd a pályák során, leszámítva a kampány második felét, de ott is inkább csak egy átlagos és egyben sötét fantáziavilág érvényesül, semmint az említett író nagyszerű rémképei és szörnyei. Alapesetben tehát kijelenthető, hogy a Magrunner a futurisztikus-horror megközelítést helyezte a középpontba, de mindenekelőtt a fejtörőket, amelyek sajnálatos módon többnyire összefüggéstelenül, logikátlanul követik egymást, holott a fejlesztők egy egyszerű történettel is színesítették a végeredményt.
Ennek értelmében a jövő egyik űrkutatási intézetében az egyik kísérleti alany bőrébe bújhatunk bele, méghozzá annak érdekében, hogy segítsünk tökéletesre fejleszteni a Magtech-kesztyűt, amire természetesen az egész játékmenet is felépül. Az induló "magrunnerek" között ugyanakkor nem csak azért folyik a verseny, hogy ki tud többet segíteni a technológia fejlesztésében, aki ugyanis előbb teljesíti az alkotás első felében megtalálható tesztpályákat, az kijuthat a világűrbe. Itt jön a képbe Cthulhu, aki alaposan keresztülhúzza a versenyzők számításait!
A történet tehát finoman szólva is hagy maga után kívánnivalót, nem úgy a háttérben felépített mechanizmus, ami szó szerint az egész Magrunnert elviszi a hátán, köszönhetően a jól kitalált és elgondolkodtató fejtörőknek. Az alkotás játékmenete - ahogyan fentebb is említettük - a Magtech-kesztyűre épül, amivel nem portálokat nyithatunk meg, hanem a mágneses erőkkel játszadozhatunk. Ennek fényében az alkotás legtöbb logikai fejtörője erre épül, méghozzá úgy, hogy bizonyos tárgyakat képesek leszünk manipulálni a kesztyű segítségével olyan formában, hogy valamilyen töltöttséggel látjuk el őket.