A luxusra fog koncentrálni az Apple

A luxusra fog koncentrálni az Apple

2013. október 16. 21:38, Szerda
A Burberry divatmárka eddig vezetője, Angela Ahrendts veszi át azt a pozíciót, ami az elmúlt egy esztendőben betöltetlen volt. Az ő feladata lesz a több mint 400 Apple márkabolt működésének ellenőrzése és valószínűleg új piacok keresése.

Az Apple közleménye szerint Ahrendts közvetlenül Tim Cook vezérigazgatónak fog jelenteni és a hagyományos márkaboltok mellett az online üzletek felügyelete is hozzá tartozik majd. Elődje, John Browett tavaly októberben távozott. Ahrendts nyolc éven át volt a Burberry első embere és az irányítása alatt a divatcég jelentős mértékben növekedett. Csak az elmúlt hat hónap során 20 százalékkal nőtt a bevételük, ezért várható volt, hogy a Burberry részvények a hír hatására 6 százalékkal gyengültek. A menedzser a teljes karrierjét a divat területén töltötte, hiszen korábban a Burberry vetélytársainak számító Liz Clairborne Inc. és a Donna Karan International munkatársa volt. Utóda 2014 közepétől az a Christopher Bailey lesz, aki 2001 óta van a vállalatnál és hat éven át volt annak kreatív vezetője.

Az Apple hatalmas piaci erejét jelzi, hogy egy ekkora és ilyen sikeres cég vezérigazgatóját le tudta igazolni, hiszen Angela Ahrendts hiába lesz a jövőben beosztott, karrierje szempontjából ezek szerint ő ezt előrelépésként értékeli. Szintén ki kell emelni, hogy személyében Nagy-Britannia legjobban megfizetett cégvezetőjéről volt szó, tavaly 26 millió dollárt vihetett haza, azaz az amerikai cég valószínűleg ennél is többet kínál.


Angela Ahrendts és Christopher Bailey

Melyiket választanád?
Egy luxusmárka vezetése
Beosztottként Tim Cook alatt
Az Apple már a második szakembert csábította el a divatszakmából. Júliusban az Yves Saint Laurent párizsi divatház vezérigazgatója, Paul Deneve kapcsán vált ismertté, hogy a jövőben az Apple dolgozója lesz. A férfi 1990-től hét éven keresztül volt a társaság menedzsere és az is kiderült, hogy szintén közvetlenül Tim Cook alá fog tartozni. Az amerikai városok erősen versengenek egymással azért, hogy nálunk legyenek az Apple legújabb üzletei. Az egyes települések különböző engedményeket tesznek a cégnek. A vállalat tavaly 40 üzletet nyitott többek között Ausztráliában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és Kínában. E beruházásokra több mint 900 millió dollárt különített el.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások