Heavy Metal: FAKK2

Heavy Metal: FAKK2

1999. november 23. 19:04, Kedd


Kiadó: Gathering of Developers
Fejlesztő: Ritual Entertainment
Kategória: kaland/akció
Hasonló játékok: Tomb Raider
Megjelenési dátum: 2000 tavasz

Egy évvel ezelőtt egy kézen meg lehetett számolni a jobb külsőnézetes akciójátékokat. Manapság (főleg a Tomb Raider széria sikere nyomán) sorra jelennek meg a hasonló játékok (pl. Indiana Jones), melyek minősége is kiváló. A Heavy Metal: FAKK 2 is ebbe a sorba tartozik, a bővebb figyelemfelkeltéshez elég annyit megemlítenünk, hogy a Quake III Arena engine-jét használja a grafikai megjelenítéshez.

A főszereplő egy szexi nő, Julie, aki a B-filmek királynője és a Penthouse Pet csillaga - Julie Strain - után kapta a nevét. A rövid történet: évek teltek el azóta, hogy Julie legyőzte az istenné válni akaró Lord Tyler-t. Most egy másik gonosz hadúr, Gith akarja átvenni a világ feletti uralmat. Julie szerepében nekünk van már csak mi állhatunk Gith terveinek útjába, csak nekünk van esélyünk megmenteni a világot. A történetből film is készül, hasonló címen.



A grafika látványos: buján termő vegetáció, nagyon részletes textúrák, kószáló lények és lehulott falevelek. Egyszóval a környezet szépen kidolgozott, és ehhez jönnek hozzáadott effektek, mint a valósidejű időjárásváltozások. Ha felhők vannak felettünk sötétebb lesz a terep, ehhez hasonló eddig csak az Ultima: Ascension-ban volt. Viharban az égen sötét felhők tornyosulnak, villámok cikáznak - mint az Unreal egén. A fejlesztők megpróbáltak egy hátborzongató idegen atmoszférát teremteni.

A Ritual megvette a Quake III engine használati jogait, de nem pontosan a John Carmack jelenlegi Q3 kódját használják fel - rengeteg extrát is hozzáadnak. Elsősorban a főszereplő - Julie - kidolgozása és mozgása lesz rendkívűl finom, animációja életszerű. A főhős 1400 polygonból áll, a textúrákat egy csontvázra húzzák rá. A Q3 kódhoz ezenkívül hozzáadnak még VRML menüt, szövegalapú scriptrendszert, fejlesztett árnyékeffekteket és még sok mást.

Az eddigi belső terekben (szoba, barlang) zajló játékokkal ellentétben a FAKK2-nek egy halálos idegen környezetet modellező tágas külvilága van. A mocsárszinten lehulló levelek, emberevő vénuszcsapdák, széltől lengedező fák, fákról lelogó indák vannak. Érezhetjük, hogy nem vagyunk egyedül a bolygón.

Habár a FAKK2-t akció "kaland" játéknak nevezik, nem kell soha A pontból B pontba mennünk, hogy megkeressük a kék kulcsot az ajtó kinyitásához. A feladványok megoldása mindig a azonos helyszínen lesz azzal, ahol azt megkaptuk. A logikai feladatoknál a készítők a fejtörők, platformrészek és az akciók egyensúlyára törekszenek. A játék elején túlsúlyban lesznek a párbeszédek, amikből megtanulhatjuk a játék kezelését, a második részben sok csata és ugrálós szint lesz, majd a végén kemény rejtvények és igazi, egy az egy elleni küzdelmek várnak ránk. A logikai kihívások a játék részei lesznek, nem csupán a játékmenetett órákkal meghosszabító elemek. Pl.: A küldetés során csapdába estünk, a továbbjutás útjában robbanó növények állnak. Ha közelmegyünk hozzájuk ránkfröccsen a veszélyes zöld folyadék. Mivel átugrani a magassága miatt nemtudjuk, más utat kell találnunk. Felnézve láthatjuk, hogy az egyik oldalon egy szikla van felette, amit lelökve szabaddá válik az út. Túl nehéz feladatokat nem akarnak beépíteni, mivel a FAKK2 sokkal inkább arcadeszerű játék.



Az egyik kezünkben karddal, másikban kis számszeríjjal kell megküzdenünk ellenségeinkkel. A hatékonyabb harchoz kidolgozhatunk kombinációkat, amit rögzítés után csak egy gombnyomás előhozni. A védekező és a támadó kombók száma végtelen lehet. Kezeléshez nem kell megtanulnunk rakás billentyűzetkombinációt, csupán a kurzorbillenytűkre, "ugrás"-ra, "akció"-ra és "támadás"-ra lesz szükségünk.

A helyes fegyverválasztás nagyon fontos, ellenfelünk ellen rosszat választva káros hatással lehet egészségünkre. Egyes szinteken gyakori pajzs és kardhasználat lesz fontos, míg máshol távolról kell megölnünk ellenfelünket. Pl. a hatalmas Dark Creeper ellen semmit nem ér védekezésünk, egyszerüen átüti azt. Leghatásosabban módszer egy hatalmas kétkezes kard, amivel a lehető leggyorsabban kell felaprítanunk. Számos játékkal ellentétben, ahol megszerezve a legnagyobb puskát másra már nem is lesz szükségünk a játék végéig, itt nem mindig a legnagyobb lesz a megfelelő választás. A páncélok tekintetében is sok eltérés van az eddig megszokottól. Rengeteg páncélt magunkra pakolva nemcsak védettebbek leszünk, de új támadómozgásokat is végre tudunk hajtani. A mozgások többsége automatikus lesz, a tüskés eszközök megnővelik a támadás hatékonyságát. Ellenfelünket egyből kiüthetjük, ha a fejére ugrunk szöges cipőnkkel. Az induláskor kapott gyenge páncélzatot és kis kardot lecseréhetjük a későbbiekben hatékonyabbakra, pl. egy csontvázkardra, mely minden megölt lény után hosszabb és nagyobb lesz, de ha sebződünk csata közben, akkor mérete csökken.



A FAKK2 technológialag és vizuálisan is kategóriájának élvonalában van. Mivel az id Quake III küsőnézetes megjelenítésre optimalizált motorját használja grafikai megjelenítésre, kategóriájának igen erős versenyzője lesz. Készítői - más klónjátékokkal ellentétben - nem feledkeztek meg a részletek kidolgozásáról, tudják, hogy a jó játékhoz nem csupán jó grafika szükséges.

Jellemzők:

   • Gyönyőrűséges hősnőnkkel kell megmentenünk a világot
   • Q3 motor a grafika alapja
   • Egyedi fegyverek és páncélok
   • Kiváló kezelőfelület

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások