Republic: The Revolution

Republic: The Revolution

1999. december 8. 18:28, Szerda


Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Elixir Studios
Rendszerkövetelmények: még ismeretlen
Hasonló játékok: egyedi
Kategória: valósidejű stratégia
Megjelenési dátum: 2000 vége

A számítógépjátékok és a technikai fejlesztések kéz a kézben haladnak, a technológia minden lépésével egyenes arányban nő a játékok realizmusa. A londoni Elixir Studios 2000 végén fogja megjelentetni új valósideju stratégiáját, a Republic: The Revolution-t. Kreatív munkájuk megkísérli átlépni a PC technikai korlátait.

Az Elixir Studios 1998-ban alakult Demis Hassabis vezetésével - a Bullfrognál 16 évesen kezdte a pályafutását Peter Molyneux keze alatt. Miután elvégezte Cambridge-ben a számítógéptudományi szakot és bekapcsolodott a Lionhead Studios nemrég bemutatott forradalmi játékába, a Black & White-ba, saját csapat alapítása mellett döntött. Célja a külső környezet minden eddiginél pontosabb PC-s szimulálása, és természetesen ebbe a világba minden lehetséges stratégiai lehetőség belehelyezése.



Hassabis elmondása szerint studiójának két fő célja van: a világ egyik respektált fejlesztőcsapatává válni, másodsorban egy olyan munkakörnyezetet teremteni ahol a későbbiekben dolgozni és szórakozni is lehet. "Az eredetiség nagyon fontos nekünk, egyikünk sem akar 2 évet szánni egy meglévő játék lemásolására. Egy minden eddigitől különböző dolgot akarunk készíteni, amire érvényesül a Sid Meier által "csak még egy kör"-nek nevezett faktor."

Aki most kezdi el egy játék fejlesztését, igen nehéz dolga van. Olyan hardverkörülményekre kell optimalizálni a játékot, aminek még az elődje sincs a piacon. Egy jövő év végén megjelenő játékban 3D kártyák és az 1 Ghz körüli PC-k elterjedése miatt a grafikát, a mesterséges intelligenciát és a világban meglévő fizikai környezet modellezését a jelenleginél jóval pontosabban lehet megvalósítani. Maradi az a fejlesztő, aki nem törekszik a jelenlegi technológiai határok átlépésére, játéka biztosan bukásra van ítélve.

Az Elixir még ismeretlen területen mozog, az általuk fejlesztett mesterséges intelligencia és grafika révén a játékmenet is alapjaiban változik meg. Egy korábban nem látott mélységű, élő, lélegző világot akarnak létrehozni. De mindezek csak másodlagosak a játszhatóság szempontjából. A játék célja Novistrana képzeletbeli köztársasága feletti irányítást megszerezni. Akár 16 ellenfelünk is lehet (emberi vagy a számítógép), mindegyik hasonló céllal. Természetesen a legjobb lesz közülük az Elnök.

Célunk eléréséhez rengeteg különféle embert kell felfogadnunk (és kiképeznünk) a tábornokoktól a filmsztárokig. Az olyan etikátlannak számító módszerek is eszköztárunkban vannak, mint az agymosás vagy a kínzás. Öt lehetséges életpálya áll előttünk: politikus, üzletember, búnöző, vallási vezető vagy tábornok. Azt csinálhatunk, amit akarunk, de mindig számolnunk kell tettünk következményeivel is.

Több ezer féle módon cselekedhetünk, akcióinkkal akár a teljes lakosságot befolyásolhatjuk. Lázadást szíthatunk, rallyversenyt rendezhetünk, focimeccsek eredményét bundázhatjuk meg, titkos rendőrségi nyilvántartást küldhetünk a sajtónak és a média teljes arzenálja rendelkezésünkre áll. Röviden: minden a lakosságra befolyással bíró dolog az eszköztárunkba tartozik.



Hassabis állítása szerint a Republicnak lesz az eddigi legfejlettebb grafikai engine-je; képes lesz korlátlan számú polygon valósideju renderelésére lehetővé téve, hogy minden épületet és karaktert háromszögek millióival modellezhessenek. Az engine olyan erőteljes lesz, hogy az 1240 négyzetmérföldes Novistrana szatellitképéből a terep bármely részére ráagyíthatunk. Ezenkívul természetesen telepakolják speciális effektek garmadájával is, mint a korlátlan számú valósidőben számolt fényforrások, saját árnyékok és a tökéletesen lemásolt modellek.

A kamera tökéletesen szabadon mozoghat bármerre, igyekszenek moziszeru élményeket adni. Az időjárási körülmények változóak, hóvihar, nappal-éjszaka váltás. A világban jelenlévő minden objektumra az anyagi világ fizikai törvényei érvényesek, tehát egy felrobbanó autó mellett kitörnek az ablakok, megsérülnek a mellette lévő autók is.

Nehéz dolog egy egész országot szimulálni, de a fejlesztők szerint meg kell próbálni. A mesterséges intelligencia egy milló élő és lélegző, egymástól független lakos kezelésére képes, ezáltal Novistranában rengeteg falu és város lesz. Hassabis véleménye szerint a játék ezen a téren többezerszer bonyolultabb lesz minden eddig megvalósított vagy jelenleg fejlesztett projektnél. Minden személynek részletesen kidolgozott napi tevékenysége lesz, mint a munkába menés, a gyerekek iskolából hazavitele, vásárlás vagy szavazás egy választáson. Minden független egyén saját érzelmekkel, képességekkel és a kormányzathoz való változó mértéku huséggel írható le. Mivel a tömeg reakcióját egyének cselekedeteiből számolja a program, reakciójuk a különféle helyzetekre előre valószínusíthetetlen. A populációt több ezer frakció, szervezet és párt próbálja irányítani, mindegyik saját célokkal és tudással. Ennek eredményeképpen minden játék egyedi lesz.



A szimuláció mélysége nem ér itt még véget. Bonyolult rutinok irják le az országon belüli útvonalakat, a városi szállítóútvonalakat, a metrórendszert, és egy újfajta innovatív hierarchikus útkereső mechanizmust. Nagyon pontos, valós személyeket lemásoló technikákkal visznek életet az intelligens NPC-kbe. Hassabis jellemzése szerint ezek az ellenfelek még a legjobb stratégiai játékosoknak is gondot fognak jelenteni, megtanulnak és adaptálnak minden általunk használt ötletet.

Bonyolultan hangzik? Nem kell félni, az egyszerűség és a barátságos kezelhetőség is a munka fontos részét képezi. A játékot intuitiv kezelőfelület a lehető legkisebb számú ikon és irányítóeszköz jellemzi. A játék mélyebb komplexitása a játékos elől rejtve marad. Fontos megjegyezni, hogy a Republic játszható lesz a részletek alacsonyabb szintjébe való behatolás nélkül is. A legalacsonyabb szintű döntések többsége biztonságosan ráhagyható a hozzánk csatlakozott karakterekre, akik intelligensen, legjobb képességeik szerint próbálják megoldani a rájuk háruló feladatokat. örökre elfelejthetjük a statisztikák és számok böngészését, újfajta, természetesebb módon (nyelvi eszközökkel) közli velünk a játék a szükséges tudnivalókat.

Az Elixir még óvatos a további részletek nyilvánosságra hozása terén, még számos nyitott, megoldatlan kérdés vár megválaszolásra, pl. az online lehetőségek vagy a döntésektől való tartozkódás technikájának kidolgozása. Mindazonáltal az eddig kiadott tájékoztatók csábítóan hangzanak, és a valódidőben renderelt, az első demóállapotról készült screenshotok megérdemlik a figyelmet. Az engine jelenleg egy PII 400-ason, TNT2-es gyorsítókártyával futott. A fejlődés rohamosan halad előre, és a Republic az egész világon hallható nagy durranás lehet.

Jellemzők:

   • Akár 16 egymással versengő fél
   • Fogadj fel vagy képezz ki speciális karaktereket
   • Öt életpálya mentén zajlik a játék
   • Forradalmi mesterséges intelligencia
   • Fejlett renderelő engine
   • Intuitív kezelőfelület
   • Gazdag szimulációs környezet

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások