A szleng helyét átveszik az emodzsik

A szleng helyét átveszik az emodzsik

2015. május 4. 13:29, Hétfő
Az Instagramon majdnem minden második szöveg tartalmaz ilyen jeleket, a leggyakrabban a finnek élnek ezzel a megoldással.

Thomas Dimson, az Instagram munkatársa tanulmányozta a szolgáltatás bejegyzéseit, hogy rájöjjön arra, miként nyertek teret és tettek szert egyre nagyobb jelentőségre az emodzsik. Az Instagram rendszerében fellelhető szövegek közel 50 százalékában vannak emodzsik. Annak ellenére, hogy az oldal a kezdetektől támogatta azok használatát, csak azután kezdtek elterjedni, hogy 2011-ben az iOS, majd 2013-ban az Android rendszerében is megjelentek. (Érdekesség, hogy az Apple már különböző bőrszínű emodzsikat tesztel.)


Az emodzsik a zárójelek és egyéb írásjelek kreatív kombinációjával kialakított, szöveges üzenetben vagy e-mailben érzelmek kifejezésére hivatott hangulatjelek (emotikonok) bonyolultabb megfelelői. A jelrendszer szülőhazája Japán. Az Instagramon a finn felhasználók szöveges bejegyzéseinek 63 százalékában voltak megtalálhatók ilyenek, az amerikai internetezőknél ez az arány csupán 38 százalék volt, míg a sereghajtó ebből a szempontból 10 százalékkal Tanzánia.


Dimson megalkotott egy algoritmust, amely képes elolvasni a szövegeket és előre megmondani bizonyos szavak vagy emodzsik jelentését. Amennyiben az algoritmus téved, akkor képes tanulni a hibáiból. Emellett öt emodzsit mutatott be, amelyeket a leggyakrabban használnak az emberek az Instagramon és megállapította, hogy ezek az írásjelek lassan kiváltják az internetes szlenget. A jövőben folytatódhat ez a tendencia, a LOL vagy a XOXO helyett is emodzsik jelenhetnek majd meg. De azt persze nem lehet tudni, hogy a ROTFL, az OMG és más kifejezések eltűnnek-e, s ha igen, mikor a világhálóról.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások