Ground Control

Ground Control

2000. július 2. 15:16, Vasárnap

Kiadó: Sierra Studios
Fejlesztő: Massive Entertainment

Minimum Követelmény: P200, 32MB RAM, 3D gyorsító, Win95/98
Hasonló játékok: Battlezone II: Combat Commander, Myth 2: Soulblighter
Kategória: 3D real time stratégia
Forrás: Avault


A 3D és a valós idejű stratégiák keresztezése sok esetben meglehetősen fájdalmas volt. A rémes kameraállások és a frusztráló harci engine-ek miatt, nem csoda hogy a kiadók kétszer is meggondolják, mielőtt egy ilyen termékbe invesztálnának. Bár a 3D már szinte minden más műfajt meghódított a stratégiák esetében, néhány kivételtől eltekintve, csak hibás darabok születtek. Az olyan játékok mint a Wargames, a Machines, vagy a felejthető Force Commander jó érvül szolgálnak arra, hogy miért is kéne a stratégiáknak megmaradnia két dimenzióban. Persze ez nem minden esetben van így.

Az olyan fejlesztők, mint a chicagói Bungie Software, akiknek a Myth sorozatot köszönhetjük és a Relic, aki a tavalyi év legjobb stratégiáját a Homeworld-öt készítette, bebizonyították, hogy lehetséges sikeresen kombinálni a 3D-s játékmenetet a valós idejű stratégiával. A Homeworld kiadója, a Sierra Studios egy újabb játékkal szolgál ebből a kockázatos műfajból. A Ground Control az új svéd fejlesztő csapat, a Massive Entertainment első játéka.

   

A játék története, ami egyszerre banális és lebilincselő 2419-ben játszódik. A Föld még mindig lábadozik a nukleáris háború pusztításából, így a távoli világok kolonizálása lett a legnagyobb üzlet a galaxisban és a legkockázatosabb is. Két főbb frakció emelkedett ki a Harmadik Világháború poraiból, és harcukat a távoli világokra helyezték át. Az egyjátékos küldetéssorozat azzal kezdődik, hogy az Order of the New Dawn, ismertebb nevükön a Dawnies egy kutatóbázist állít fel a Krig-7B nevű bolygón. Ez a frakciós vallási fanatikusokból áll és úgy látszik találtak valamit ami megéri a hatalmas befektetéseket és a sok titkolózást. A Ground Control másik frakciója, a Crayven Corporation mindenáron meg akarja ismerni ezt a titkot.

   

A Ground Control egyjátékos komponense két küldetéssorozatból áll. Összesen harminc küldetés áll rendelkezésre, ebből az első tizenötben a Crayven erőit irányítod a nyomozásban, az utolsóban az Order bázisának elpusztítása a cél, az utolsó harmincban pedig az Order-t irányítod és újjá kell építened a sereget, amit előzőleg szinte teljes egészében lepusztított a Crayven Corporation. Érdekes, hogy így összekötötték a két küldetéssorozatot az időben és a történetbeli kapcsolat nagyon dinamikussá teszi az egyjátékos módot. Ahelyett, hogy ugyanazt a helyzetet játszanánk végig más szemszögből, ahogy azt a legtöbb RTS-ben tehetjük, a Ground Control-ban a történetet két különböző szemszögből láthatjuk és új lehetőségek és kihívások tárulnak elénk. Érdekes ahogy a történetmesélők az érzéseinkkel játszanak. Az első tizenöt küldetés végén a Crayven hű embere vagy, véghez vitted a küldetésedet és büszke vagy teljesítményeidre. Ez azonban nem fog sokáig tartani. A következő küldetésben fény derül arra, hogy mi motiválta a Dawnies tervét és ezután sajnálni fogsz mindent, amit eddig tettél. Elég szokatlan módja a történetmesélésnek, de működik és dicséretet érdemel ez a módszer.

   

A történetet teljes egészében az egyjátékos módban ismerhetjük meg. A csaták előtt parancsnokaink, Jared Stone testvér és Sarah Judith Parker őrnagy eligazításon vesznek részt. Az eligazítás gyakorlatilag egy beszélgetés, melyből nem csak a teendőinket tudjuk meg, hanem a háború legújabb híreit és más eseményeket. Pár átvezető animációt is találhatunk a játékban, de sajnos ezek a játék leggyengébb részei. Bár az átvezetők szemmel láthatóan a Massive 3D engine-jét használják, a szűrés és a tömörítés nem tett jót nekik, mivel a végeredmény pixeles és homályos. A történet kezdetben meglehetősen fantáziátlannak tűnhet és a küldetések elágazása is hiányzik, de ezek a hiányosságok hamar feledésbe merülnek az egyedi történetmesélésnek köszönhetően.

   

A játékmenet szempontjából biztosan sokan vitatni fogják a valós idejű stratégia elnevezést, mivel nincs erőforrás a játékban. A játék felrúgja a hagyományos RTS szabályait, mivel a játékosoknak taktikailag kell hatékonynak lenniük és nem kezelhetik stratégiai hiányosságaikat a harci gépezetek tömeggyártásával. Ez jó lépés arra, hogy a megállapodott műfajt kimozdítsuk az újfajta stratégiai játékok felé. Ezt a kijelentést persze ellenezhetik páran, főleg azok akik nagy rajongói az olyan 2D-s játékoknak, mint a Total Anihilation, a Starcraft vagy az Age of Empires. Azonban még ezek a játékok is tartalmaznak 3D elemeket, csak nem olyan mélységben, mint a Ground Control. Meg kell jegyezni, hogy nagy különbség van az olyan játékok között mint a Star Trek Armada, ami ugyan 3D objektumokat használ, de valójában 2D-s játék és az olyanok között mint a Ground Control.


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások