Vampire: The Masquerade - Redemption

Vampire: The Masquerade - Redemption

2000. július 7. 16:30, Péntek

Kiadó: Activision
Fejlesztő: Nihilistic Software

Minimum Követelmény: PII 233, 64MB RAM, 3D gyorsító, Win95/98
Hasonló játékok: ---
Kategória: RPG
Forrás: Avault


A számítógép már régóta alapvető eleme az üzleti életnek és a termelésnek és legalább ennyi ideje fontos eszköze a szórakoztatásnak. Már a kezdet kezdetén megpróbálták kihasználni technológiai erejét és kombinálni azt a történet mesélés és a vizualitás elemeivel. Az elmúlt pár évtized alatt megjelent több ezer játék közül, mindig a legeredetibbek kapták a legnagyobb megbecsülést. A sok sikertelen próbálkozás ellenére a kiadók mégis újból és újból megpróbálják a sikeres regényeket átdolgozni erre a digitális platformra. A legtöbb közvetlen film vagy könyv feldolgozás kolosszális bukás volt, bár akad néhány kivétel. Talán a nevéhez legjobban felérő ilyen játék a LucasArts Jedi Knight-ja volt. Kevés termék kapta el úgy licensze lényegét, mint ahogy azt a Dark Forces sorozat tette a Star Wars-zal.

Így amikor Ray Gresko otthagyta a LucasArts-ot és megalapította a Nihilistic Software-t, hogy White Wolf Vampire: The Masquerade univerzumán alapuló játékot készítsen, nem voltunk annyira pesszimisták, mintha más tette volna ezt. Kétségeink azért voltak. Az tény, hogy sokkal nehezebb egy már kész dolog köré valami újat készíteni, mint egy teljesen eredeti dolgot összehozni. Mindig nagy kihívás eleget tenni ez emberek elvárásainak és a Vampire: The Masquerade esetében a Nihilistic hatalmas kockázatot vállalt. Amikor megkezdték a Vampire: The Masquerade - Redemption fejlesztését, tudták, hogy a legkeményebb kritikusok azok lesznek, akik már ismerik a hátterét.

   

Hogy teljesen megértsük a VTM: Redemption fő konfliktusát, ismernünk kell az univerzumát. Hála a Nihilistic embereinek, nem kell elővenned a papír és ceruzás játékot mielőtt nekifognál a Redemption-nak. Minden információ, amire szükséged van ahhoz, hogy élvezhesd a gazdag történetet, benne van a VTM: Redemption játékmenetében és kidolgozott átvezető animációiban. A részletes kézikönyvből olyan dolgokat is megtudhatunk, mint a vámpír klánok struktúrája és hogy miről is szól valójában a Masquerade. A Collector's Edition tulajdonosai a keményfeledes Book of Nod könyvből is megtudhatnak háttérinformációkat, és megismerhetik a vámpír kultúrát.

A VTM: Redemption egy fiatal keresztes Christof Romuald történetét meséli el. Miután megsebesült a csatában, Christofot Prágába szállítják, ahol egy szép apáca, Aneska gondozza. Az egyjátékos játék itt veszi kezdetét, Christof első küldetésével, melyben meg kell mentenie egy hajadont egy csoport gonosz szlachta-tól, akik az éjszaka közepén törtek be a zárdába. A játék folyamatos tempót diktál és innentől kezdve hősünk küldetései során eljut az Ezüstbányák mélyére, ahol Christof először találkozik a város egyik Tzimisce vámpírjával, Ahzra-val az Élettelennel. Az összes eddigi és az Ahzra halála utáni pár küldetés pusztán előjáték volt. Az eddigi események szinte csak gyakorlatok, melyek segítenek megismernünk a játékmenetet, a harcrendszert, a kezelőfelületet és a szerepjáték rendszert.

   

A cselekményszál akkor veszi kezdetét, mikor egy éjszaka Christof elindul, hogy megvédje Prága utcáit. Ahzra felett aratott győzelme miatt a vámpír klánok egyfolytában figyelik. Az első támadók a Brujah klán. Azzal az ürüggyel, hogy a többi klántól védik meg, magukhoz ölelik, ellopják emberségét és megkaparintják a lelkét. Christof ezután átváltozik és azon szörnyek egyike lesz, akiket egész életében megpróbált elpusztítani. Ez az egész jelenet, akárcsak a többi animáció, magával ragadó. Sok dolog magával ragadja az embert a VTM: Redemption-ban, de ezek közül talán a párbeszédek minősége és történet a leglebilincselőbb. A Nihilistic nagyon jól dolgozta fel White Wolf Vampire világát.

A Kereszténységre való utalások sokkal érthetőbbé teszik a játékot a kezdők számára, a veteránok pedig büszkén fogják ezeket hallgatni. Egyértelmű, hogy a Nihilistic abban teljesítette a legnagyobbat, ahogy a Masquerade világát elmeséli nekünk, úgy hogy az egész játék alatt megmaradjon az érdeklődésünk. Még valami olyat is elértek, amit a Jedi Knight sem volt képes. Nem csak hogy hűek maradtak az eredetihez, hanem hozzá is adtak, tovább is fejlesztették azt.

   

Nem fogsz még egy olyan játékot találni, mely ilyen gazdag történet, párbeszédek és fejlesztés szempontjából. Az egyjátékos mód 60 órányi játékidőt ígér, négy különböző helyszínen és két különböző idősíkban. A játék első fele a sötét középkorban játszódik, szörnyekkel és barlangokkal. A második fele viszont a modern időkben, részben Londonban és részben New Yorkban. Az egész rendszerben az a legjobb, ahogy az építészetet, az ellenfeleket és a tárgyakat kezeli. Mindegyik jól illik a helyszínhez és az időhöz. A Nihilistic ebben is nagyszerű munkát végzett.


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások