Sudden Strike

Sudden Strike

2001. február 4. 22:47, Vasárnap

Kiadó: Strategy First
Fejlesztő: CDV Software

Rendszer Követelmények:
Minimum: P233, 32 MB RAM, Win95/98
Hasonló játékok: ---
Kategória: Real time stratégia


A II. Világháború, mint téma, nagyon felkapott mostanában. Azon az elven, miszeint ami valamelyik világháborúval kapcsolatos, az csak kasszasiker lehet, folyamatosan kerülnek ki a piacra különböző, ezen témát feldolgozó programok. Ezek közül a két legnépszerűbb a repülőszimulátor és a stratégia. Furcsamód ezen típusú stratégiák között nagyon ritka egy igazán jó RTS, mert a fejlesztők inkább a körökre osztott stratégiákat preferálják. Igaz, hogy ez jóval áttekinthetőbb és jóval több taktikai elemet tartalmaz, de ugyanakkor egy átlagos stratégának ez unalmas lehet, (amit az is mutat, hogy csak igen kevesen vannak azok, akik ezt a stílust kedvelik) és inkább mellőzik ezeket. Ezt vehette észre néhány fejlesztőgárda, mert egyre-másra jelennek meg RTS-ek, e témát véve alapul. És most megérkezett a legújabb képviselő a Sudden Strike, amely kicsit más, mint a többi.

Klikk ide!   Klikk ide!

A látványos, de értelmetlen intro-ról inkább nem beszélek (írok), azt mindenki megnézheti, aki akarja; nézzük inkább a történetet. Nahát az nincs - illetve van: A II. Világháború. Ez nem csak azt jelenti, hogy korhű környezetben, korhű gépekkel írtjuk egymást, hanem a háború ismertebb, vagy kevésbé ismertebb történéseit játszhatjuk újra, akár megváltoztatva a történelmet is. Az olyan jól ismert csaták/helyszínek mellet, mint pl. a Normandiai partraszállás, találkozhatunk olyanokkal is, amelyek valószínűleg abban a formában nem történtek meg, de szinte mindennaposak voltak a háború(k)ban (fegyverraktárak felrobbantása, utánpótlás elvágása, légvédelem megsemmisítése stb.). Ha csatába akarunk indulni, három nagyhatalom valamelyikének oldaláról indulhatunk, melyek a szövetségesek (USA), Németország és Oroszország, melyeknek az egységeik természetesen különbözőek, éppen ezért más-más taktikát igényelnek.

Klikk ide!   Klikk ide!

Amikor belépünk a játékba, rögtön tapasztalhatjuk, hogy egy adott létszámú csapatot kapunk, és nincsenek épületeink, sem pedig olyan egységeink, amelyekkel felhúzhatnánk ezeket. Ebből rögtön kiderülhet, hogy utánpótlás híján ez a létszám csak csökkenni fog (legtöbbször; de erről majd később). Ez egy kicsit furcsa lehet először, de azután rájöhetünk, hogy ez nagyon jó dolog, mivel így csak taktikával nyerhetünk meg egy csatát, nem pedig erőfölénnyel. Így persze sokkal többször kell újratölteni a játékot, de egy idő után megtanuljuk, hogy nem szabad fejjel rohanni a falnak, nem mindig az egyenes a legrövidebb út és hogy milyen káros mellékhatással jár egy-egy egységünk elvesztése. Éppen ezért nem árt, ha két csata között megvizsgáljuk az egységeinket és szükség esetén "hívjuk a mentőket", vagy szólunk a javítóbrigádnak. Ezek az egységek természetesen fegyvertelenek és nagyon sérülékenyek, ezért elég könnyen elhullnak, ha csata közben rossz helyre irányítjuk őket, ami nagyon lecsökkenti a nyerési esélyeinket.

Klikk ide!   Klikk ide!

Akkor hogyan is kell játszani? Aki ismeri a Commandos sorozatot, annak ismerős lehet az irányítás, csak az a különbség, hogy itt egy egész hadsereg sorsa van a kezünkben és nem fontos teljes létszámmal befejezni a küldetéseket. Egységeink három fő csoportra oszthatók: katonák, járművek (vízen nem közlekedhetünk) és repülők. Katonákból sok fajta van, amelyek persze teljesen más tulajdonságokkal bírnak, és teljesen más feladatokat képesek elvégezni. Itt az egyszerű katonák is több dolgot tudnak csinálni, a legtöbb RTS-el ellentétben, ahol csak a lövöldözés (és a meghalás) feladata hárul rájuk. Igaz, fegyverük elég gyenge, de meglepően távolra tudnak lőni (igaz elég lassan) és ha akarjuk, aknákat tehetnek le, vagy kutathatnak fel. Az aknaletevésnek, nem láttam túl sok értelmét, mivel az ellenfelek általában nem mozognak, csak akkor, ha megzavarjuk őket, az aknák felszedése viszont ajánlatos, ha nem akarunk kerülni. Ez nagyon lelassítja az előrehaladást, de általában jelölve vannak az aknamezők, bár elég szemét módon néha az úton is el van rejtve néhány darab. Az organikus egységeink között azért akad néhány speciális is, mint pl. a tiszt (officer), amelynek béna stukkere van és elég kicsi a lőtávolsága, viszont a látótávolsága elég nagy, vagy itt van pl. a sniper, aki távcsöves puskájával hatalmas távolságokból képes leszedni áldozatait, így kiiktathatjuk pl. az ágyúk kezelőit.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások