2022. május 3. 09:20, Kedd
A felhasználók egy kiskaput használtak fel a nagy váltás előtt, ezt zárja most be a gyártó.
A Sony kapcsán legutóbb arról írtunk, hogy ők is
játékokon belüli reklámokat szeretnének alkalmazni, decemberben azonban már azt is jeleztük, hogy a Game Pass ellenfelét
készítik elő. Közeleg a váltás dátuma, most azonban egy kiskapu bezárásával igyekeznek megelőzni a további trükközést.
A japán cég tulajdonképpen a PlayStation Plus és a PlayStation Now ajánlatát mossa egybe, amíg ugyanis ezek eddig
különálló módon voltak elérhetők, a jövőben az
új PlayStation Plus három eltérő opciója közül választhatunk majd. Az Essential, Extra, valamint Premium névre hallgató szintek eltérő árakkal és tartalommal futnak majd be, ezek részleteit a felhasználók is ismerik, így nem volt túlságosan meglepő, hogy egyre többen használták ki a meglévő kiskaput, amit az olcsóbb előfizetés időtartamának kitolásával valósítottak meg. Az átállás részeként ugyanis azok, akik mindkét meglévő előfizetéssel rendelkeznek, ezek időtartama pedig nem egyezik meg, a hosszabb periódus alatt élvezhetik majd az új szintek egyikét.
Ezzel a lépéssel a Sony egy olyan opciót nyitott meg a felhasználók előtt, amely lehetővé teszi a drágább szint hosszabb ideig való használatát. Példaként említik ezzel kapcsolatban, hogy jelen pillanatban mind a Plus, mind pedig a Now évi 60 dollárért vehető igénybe, amennyiben azonban mindkettőt használjuk, ezek egyike pedig 1 helyett 2 évre szól, akkor az új PS Plus Premium csomagot is 2 éven át használhatjuk, márpedig ez normál esetben 240 dollárba kerülne – a fenti trükkel azonban a felhasználók némileg alacsonyabb áron, 180 dollárért jutnak hozzá a drágább szolgáltatáshoz, ugyanolyan hosszú, két éves időtartamon keresztül. A Sony most ezt zárja ki, mivel a további prepaid kártyákat csak a meglévő előfizetés lejártával, illetve az új csomagok elrajtolásával aktiválhatjuk.
A Twitter oldalán megjelent rövid
bejegyzés megerősíti a lépést, ami a felhasználók egy részének rosszallását váltotta ki, ez azonban egyelőre nem hatotta meg a céget. A nagy váltás egyébként június 13-án jön el, onnantól kezdve már csak az új előfizetéses opciók közül választhatunk majd.