Europa Universalis

Europa Universalis

2001. április 1. 16:12, Vasárnap

Kiadó: Strategy First
Fejlesztő: Paradox Entertainment

Rendszer Követelmények:
Minimum: P200, 64 MB RAM, Win95/98/NT/2000
Ajánlott: PII 300, 128 MB RAM
Hasonló játékok: Civilization 2, Risk
Kategória: Real-Time Stratégia


Az időpont 1492, mikor Európát felosztották egymás között a kor szuperhatalmai. A változások ideje volt ez szinte minden téren: politika, kultúra, gazdaság és persze a vallás is hatalmas fejlődésen ment át. Anglia, Franciaország, Spanyolország, Ausztria és Oroszország mind arra törekedett, hogy kitágítsák birodalmaik határát, háború háborút követett, és aki túlélte az öldökléseket arra ott leselkedett a Fekete Halál, a pestis, ami már 100 éve szedte áldozatait. Spanyolország és Portugália a kereskedelemben hitt. Hogy kikerüljék az egyre terjeszkedő Ottomán Birodalmat, hajóik nyugat felé vették az utat, hogy elérjék a gazdaságilag erős Indiát. Hajóik felfedezték Amerikát, az Új Világot, ami újra csak széthúzást és politikai problémákat hozott az európai hatalmak között. Ebben az időben lépett színre Michelangelo és Leonardo Da Vinci, Machiavelli megírta híres alapművét és Luther Márton örökre megváltoztatta a vallás felfogását. Ez az időszak átalakította a világtörténelmet, és most mi is részt vehetünk ebben, köszönhetően a Europa Universalis-nak.

Klikk ide!    Klikk ide!

Az átölelt 300 év alatt, amit a program feldolgozott, jó pár politikai, katonai és gazdasági probléma kerülhet a játékosok elé. A Paradox 11 hadjáratban dolgozza fel az időszakot, mindegyik egy-egy önálló, pauzálható real time stratégia epizód. Részt vehetünk a Nagy Északi Háborúban, Dánia, Svédország, Oroszország vagy Lengyelország oldalán vagy akár a Spanyolok elleni nagy ütközetekben. Minden küldetés egy komolyabb konfliktust dolgoz fel, és célunk hogy elérjük a játék készítői által kitűzött célokat. Példának okáért, ha Ausztriát visszük végig a Harmincéves Háborúban, akkor a feladatunk, hogy megtérítsünk legalább öt protestáns országot a hadjárat ideje alatt. Anglia feladata egy másik küldetésben, hogy térdre kényszerítse a függetlenségéért harcoló Egyesült Államokat. Azok, akik mind a 300 évet szeretnék végigjátszani, kipróbálhatják a Great Campaign-t, ahol egy kiválasztott országot kell eljuttatnunk birodalmi szintre, miközben a játék megmarad a történelmi valóságnál.

Klikk ide!    Klikk ide!

Ez persze nem azt jelenti, hogy mindig a történelem által kijelölt úton kell haladnunk. Létezik ugyanis egy fantázia hadjáratmód is, ahol a játék a felhasználó lépései alapján alakítja a történelmet. A szabályok ebben az esetben sokkal több szabadságot adnak, harcolhatunk olyan nemzetek élén, mint a Kínaiak, az Irokézek, az Ukránok vagy akár az Inkák. Ilyen esetben feladat lehet például, egy adott időn belül bizonyos számú terület elfoglalása. Győztes az, aki ezt leghamarabb véghezviszi, esetleg összegyűjti a legtöbb pontot, amit nyertes csaták, felfedezések után kap a játékos.

Klikk ide!    Klikk ide!

Persze, szinte lehetetlen a határok kitágítása egy erős hadsereg nélkül. A folyamatosan frissülő újoncgárdából tudunk besorozni legényeket csapatunkba, ahol három alapkiképzés közül választhatunk: gyalogság, lovasság illetve tüzérség. Habár a kutatások gyarapíthatják katonáink szakértelempontjait, mégis csak ez a három alaptípus létezik a játékban, ezért fontos, hogy jól elsajátítsuk a különböző típusú egységek használatát. Egy másik érdekessége a hadseregnek a "lemorzsolódás", ami abban mutatkozik, hogy katonáink száma időről-időre fogy. Ennek mértékét több dolog is befolyásolja, többek között az idő, az egység mérete, a vezető ügyessége stb. Fontos még, hogy embereink mindig elegendő ellátmányban részesüljenek, ellenkező esetben a dezertálás tényével is szembe kell néznünk. Figyeljünk tehát mindig az adott tartomány élelmiszertartalékaira és befogadóképességére, mert ha ez utóbbi alacsony, akkor mindig lesznek olyan katonák, akik kénytelenek a "hideg sárban aludni".

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások