Tropico 2: Pirate Cove

Tropico 2: Pirate Cove

2003. április 21. 23:37, Hétfő


Kiadó: Gathering of Developers
Fejlesztő: PopTop Software

Rendszerkövetelmények:
Minimum: PII 200 MHz, 64 MB RAM, 4 MB-os videókártya
Ajánlott: PIII 600 MHz, 128 MB RAM, 16 MB-os videókártya
Hasonló játékok: Tropico
Kategória: Stratégia

Bizonyára sokan emlékeznek a Tropicóra, mely egy egzotikus környezetben játszódó, de mégis csak szokványos gazdasági stratégia volt, melyben szigetünk gazdasági épületei révén becsábított turistákból tehettünk szert haszonra. A második rész alapjaiban különbözik elődjétől, ebben egy kalózvezér szerepét próbálhatjuk ki, aki a középkori Karib-szigeteken próbál boldogulni az angol, spanyol és francia hajók kifosztásával.

A játék beindításakor a kezdőmenüben szokványos lehetőségek közül választhatunk, gyakorlás, kampány, egyéni játék, előre megírt küldetések végigvitele, illetve a pályaszerkesztő.

Klikk ide! Klikk ide!

A történet kezdetén egy egyszerű kalózkapitány szerepében indulunk, aki 1650-ben egy paradicsomi szigeten próbál magának bázist kiépíteni a hajók megcsáklyázásához. Az elfogott emberek szolgálják kalózainkat, ők működtetik a sziget gazdaságát. Minden küldetésben folyamatosan figyelnünk kell embereink és a foglyok hangulatára, előbbieknek nőket és alkoholt, utóbbiaknak félelmet és munkát kell biztosítanunk.

Kezdetben mindössze néhány épülettel, a foglyok tárolására szolgáló cölöpkerítéssel, a hajódokkal és egy fürészmalommal indulunk. Épitkezéshez mindössze csak fára van szükség, de az épületek nem érnek semmit dolgozó foglyok nélkül. Kalózaink felügyelik és gyorsítják a foglyok munkáját, de amennyiben eltekintünk a játék lényegétől, miszerint minden az ő élvezetükre van, végeredményben rájuk csak a szökés elkerülésére van szükség.

Klikk ide! Klikk ide!

Foglyokat hajónkkal rabolhatunk más nemzetek telepeiről, és lassan beindíthatjuk szigetünk gazdasági életét: farmjainkon megtermelt veteményekből sört és rumot főzhetünk, amit a kocsmákban felszolgálva nő kalózaink elégedettsége. A bányákból származó érc feldolgozás után a kovácsnál köt ki, ahol szablyák és muskéták készülnek, és idővel ágyúkat is önthetünk - mindez a hatékonyabb kalózkodást szolgálja. Hajóépítő műhelyeinkben a kezdeti kis bárkák után fregattokat vízre bocsájtva távolabbi vizekre hajózhatunk és még eredményesebben fosztogathatjuk az angol/spanyol/francia gályákat.

A kalózok és foglyok negyedét gondosan el kell választani, mivel az embereink által megkívánt anarchia rossz hatással van a munkamorálra. Természetesen nagy az átjárás, mivel a kalózok felügyelik a munkát, utóbbiak pedig kiszolgálószemélyzetül szolgálnak a szórakoztató létesítményekben, de az épületeket magukat ajánlatos távolra építeni.

Klikk ide! Klikk ide!

Minden kalóz és fogoly meghatározott tulajdonságokkal rendelkezik, melyek meghatározzák rangját, harci tudását és vezetői képességeit, illetve a raboknál a veteményesben mutatott teljesítményt. Ezek gyakorlással természetesen fejlődnek, javítva a hatékonyságot. Jónéhány épületben csak képzett szakemberek dolgozhatnak, ezek működéséhez némi pénz befektetésével szakértőket kell rabolnunk.

Az épületek müködtetése pénzbe kerül, ezért folyamatos igényt támaszt a munkások számának növelése és a kalózkodás általi pénzszerzés, de hajóinkat egyszerre csak egy feladatra küldhetjük ki. Indulásukkor el kell döntenünk mit szeretnénk végrehajtani: hajókat megtámadni, mesterembereket elrabolni, telepet megtámadni vagy a terepet felderíteni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások