Gothic 2

Gothic 2

2003. június 30. 13:07, Hétfő


Kiadó: JoWood
Fejlesztő: Piranha Bytes

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 800 MHz-es PIII vagy AMD Athlon, 128 MB RAM, 32 MB-os GeForce 2 vagy Radeon szintű videókártya
Ajánlott: Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP processzor, 256 MB RAM, 64 MB-os GeForce 3 vagy Radeon 8500 szintű videókártya
Hasonló játékok: Gothic, Morrowind
Kategória: szerepjáték

Mostanában elég kevés jól kidolgozott szerepjáték jelenik meg, ezek egyike a Gothic folytatása. A játék német nyelvű kiadása ugyan már jóideje megjelent (a játék eddig több mint százezer példányban kelt el), de igazán ismerté nyilvánvalóan a most megjelent angol változat fogja tenni.

A Gothic 2 sztorija az első rész történései után nem sokkal zajlik; hiába szorítottuk vissza a gonoszt, most orkok és sárkányok tűntek fel Khorinis szigetén. Az első rész után ugyan sziklák omlanak ránk, és ezzel be is fejeztük pályafutásunkat, de Xardos, a nekromanta varázsló visszahozott minket az életbe, csupán legyöngültünk csöppet - ismét első szintre visszazuhanva kezdhetjük a játékot. Egyből meg is kapjuk tőle feladatunkat, mely Innos szemének megszerzésével a sárkányok legyőzése és a világ megmentése.

Klikk ide! Klikk ide!

Az orkok támadása miatt Khorinis szigetére érkeztek hajóval a lovagok, akik jelenleg uralmuk alatt tartják a várost. A közeli földek parasztjainak is sok szenvedést okoznak, mivel élelmiszerért és árukért kisöprik a padlásokat is, és a kereskedők árujának jórészét is elkobozták. Természetesen nem minden a város mellett lévő tanya hajlandó behódolni a király hadseregének: a földesurak legnagyobbika, Onar zsoldosokat toborzott a lovagok elleni védekezéshez. Így nemcsak az orkok okoznak galibát, hanem az emberek között lévő konfliktusok is rátesznek egy lapáttal a szigeten lévő zavaros helyzetre. A megoldáshoz több út és számtalan küldetés vezet, melyek különböző fejlődési utat jelentenek attól függően, hogy melyik frakciót valljuk magunkénak. Így lehetünk katonák, zsoldosok, vagy akár a szerzesekhez csatlakozva varázslóvá is válhatunk.

Klikk ide! Klikk ide!

A nézőpont lehet külsőnézetes, vagy FPS módjára a karakter szemével is felfedezhetjük a világot; mindkettő teljesértékűen használható. A játék közben szörnyeket megölve és küldetéseket teljesítve kapunk tapasztalati pontokat, melyek szintlépés után nem tulajdonságaink, képzettségeink értékét azonnal megnövelő pontokat, hanem - jóval reálisabban - csupán tanulási lehetőséget jelentenek. Ezeket bizonyos, az egyes területeken szakértő karaktereket megkeresve használhatjuk fel, és bővíthetjük tudásunkat az általunk vágyott dologban. A játék lehetőségek széles tárházát nyújtja: fegyverek, varázstekercsek, mágikus rúnák és a más szerepjátékokban megtalálható dolgok mindegyike megtalálható benne.

Klikk ide! Klikk ide!

A játék folyamán a kezelésre alig kell figyelmet fordítani, a kezelőgombok leírása meglepően rövid. A legfontosabbak három képernyőre (térkép, tárgylista és a tulajdonságok) elférnek, ezért teljes erővel a világra koncentrálhatunk. Az irányítás megegyezik az első résszel; elsőre meglepőnek tűnhet, de a fegyver forgatása, a mozgás pár perc alatt megszokható.
Az úszás megoldása nagyon tetszett, az irányítás egyszerű, és a karakter mozgása kiválóan megoldott: kezdetben belegázolunk a vízbe, majd gyorsúszásban haladunk, és viz alá merülve mellben kezd tempózni emberünk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások