Lionheart: Legacy of the Crusader

Lionheart: Legacy of the Crusader

2003. szeptember 8. 11:38, Hétfő


Kiadó: Interplay
Fejlesztő: Black Isle Studios

Rendszerkövetelmények:
Minimum:700 MHz-es PIII vagy AMD Athlon, 128 MB RAM, 8 MB-os videókártya
Ajánlott: Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP processzor, 128 MB RAM, 16 MB-os GeForce 2 vagy Radeon 8500 szintű videókártya
Hasonló játékok: Icewind Dale, Baldur's Gate
Kategória: szerepjáték

Az Interplay Black Isle Studios részlege az utóbbi 5-6 év legjobb számítógépes szerepjátékait alkotta meg. Olyan termékek tartoznak hozzájuk, mint a Fallout, a Baldur's Gate, a Planescape: Torment vagy az Icewind Dale. Ilyen elődök után valószínűleg a stílus minden rajongója izgatottá vált a Lionheart: Legacy of the Crusader bejelentésekor. Jelen esetben a fejlesztést ténylegesen nem a Black Isle, hanem a Reflexive Entertainment követte el, viszont az alapul szolgáló SPECIAL képesség és harcrendszert ők biztosították. Ez már a Fallout sorozatban bizonyított, talán az egyik legegyszerűbb és legjobban használható szisztéma.

A Lionheartig minden címet a Black Isle vagy a kanadai BioWare készített, a mostani csapat legfeljebb a Star Trek Away Team által lehet ismerős. A korábbi eredmények ugyan nem határozzák meg a várható eredményt, de érdemes megjegyezni, hogy a cég eddig csupán egyszerű, akcióközpontú játékokkal tüntette ki magát.

Klikk ide! Klikk ide!

A játék egy alternatív középkori Európában játszódik, pár száz évvel a keresztesháborúk után. Oroszlánszívű Richárd egy kataklizmát okozott a XII-ik században, egy hasadék jött létre, amin át egy másik világból a mágia és a gonosz akadálytalanul utat törhetett előre. Habár a rés bezárult, elég sok ideig nyitva volt ahhoz, hogy másvilági lények a mi világunkban is tábort verjenek és a misztikus tudományok, az okkultizmus művelői is erőre kaphassanak. A környezet maga ugyan ismerős lehet, de minden kicsit más - az ismert városnevek és szereplők, mint Leonardo Da Vinci, Galilei vagy a templomos lovagok mind jelen vannak, de a varázslatok jelenléte miatt egy teljesen más civilizáció alakult ki. A spanyol inkvízició nagy erőkkel vadászik a varázshasználókra, a Templomos Lovagok fő célja pedig a szent ereklyék védelme. A démonok és a goblinok szintúgy jelen vannak, mint a keresztény dogmák; minden adott a fantázia szabadon engedéséhez, egy remek szerepjátékhoz.

Klikk ide! Klikk ide!

A játékos induláskor négy faj közül választhat; közönséges ember, démonsarj, állati előnyökkel rendelkező Feralkin vagy elemi erőkkel rokon Sylvant. Természetesen vannak előre elkészített harcos, tolvaj és varázsló karakterek is, de mint minden szerepjátéknál, itt is érdemes kihasználni a saját hős készítésének lehetőségét. A játék által használt SPECIAL rendszer egy mozaikszó; a hét fizikai tulajdonság angol nevének kezdőbetűiből adódik (erő, érzékelés, kitartás, karizma, intelligencia, ügyesség és szerencse). Ezeken kívűl egy speciális faji adottság és a képességpontok elosztásával alakíthatjuk ki karakterünket. Ezek alapvetően meghatározzák harci, varázslói vagy tolvajlási érzékünket - egyszóval a játék folyamán követendő játékstílusunkat. Természetesen ezek az értékek később a történetben előrehaladva nővelhetőek, így a behatárolt kasztrendszer mellőzésével a nekünk megfelelőre formálhatjuk hősünket.

Klikk ide! Klikk ide!

A karakterfejlesztés nagy hibája, hogy több karaktertípus egyszerűen nem életképes, nem tud megfelelni a kalandozás során eléállított követelményeknek. Ez főként hosszabb játék után felismerve lesz idegesítő.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások