2003. november 27. 08:33, Csütörtök
[E-kereskedelem] Sokasodnak az e-kereskedelemmel és az interneten történő visszaélésekkel kapcsolatos fogyasztói panaszok - derül ki az NACAA és a CFA most nyilvánosságra hozott, fogyasztók körében végzett felméréséből.
A NACAA (National Association of Consumer Agency Administrators) és CFA (Consumer Federation of America) közösen készített tanulmánya szerint 10 év óta először tavaly kerültek az e-kereskedelemhez és internethez kötődő problémák a fogyasztói panaszok tízes listájára. A fogyasztók elsősorban az árucikkek on-line vásárlásához kötődően elégedetlenek, késedelmes szállítás, esetleg soha meg nem érkező cikkek esetén.
Az internetes aukciók sem maradtak kritika nélkül a felmérés során - csakúgy, mint az internetszolgáltatók téves számlázásaik miatt. Úgy tűnik, a szolgáltatók az előfizetések lemondása, illetve a szolgáltatás felfüggesztése terén nem jeleskednek. Végül, de semmiképpen sem utolsósorban, az on-line átverések következnek. Semmi kétség, a fogyasztóknak tele van a hócipője a "Gazdagodjon meg gyorsan!" jellegű gyöngyszemekkel, melyekből nap mint nap érkezik postaládájukba. Ki ne kapott volna például a Nigéria 419 nevet viselő e-mail-ből? Talán meglepő, ám bosszantó mivolta mellett a Nigéria 419 mintegy 5 milliárd dollárral sokasítja az illegális jövedelmeket hazájában.