Beyond Good & Evil

Beyond Good & Evil

2003. december 29. 09:51, Hétfő


Kiadó: Ubi Soft Entertainment
Fejlesztő: Ubi Soft Entertainment
Honlap


Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium III 700 MHz, 128 MB RAM, 32 MB-os DirectX 9 kompatibilis videókártya
Ajánlott: Pentium III 1 GHz, 128 MB RAM, GeForce 3 64 MB RAM vagy ATI 9000 64 MB RAM
Hasonló játékok: Rayman sorozat

Ritkán ért még játéktól olyan kellemes meglepetés, mint ennek az eddig konzolok védjegyének számító stílusú akciójátéknak az esetében, ráadásul a kiváló sztorira épülő platformjáték a logikánkat is alaposan megdolgozgatja.

A játékot a Rayman sorozat készítője, Michael Ancel neve jegyzi, és fejlesztése három évig tartott. A Beyond Good & Evil stílusát nehéz lenne meghatározni, hiszen a kiváló sztorira épülő kalandjátékban van akció, de logikánkat is megdolgozgatja. Az egész valójában egy rajzfilm, grafikája is ennek megfelelő. Fontos leszögezni a leirás elején, hogy megrögzött pécés játékos vagyok, nem pedig a konzolok híve, ennek ellenére a játék teljesen magával ragadott.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A mese helyszíne Hyllis világa, melyet egy idegen faj, a DomZ tart folyamatos támadás alatt. A szigetcsoport védelme az Alpha Section katonáin múlik, akik támadások esetén általában későn érkeznek, mely mögött a földalatti ellenszervezet, az IRIS Network nevű hírhálózat összeesküvést sejt, és erről rendszeres hirlevelében tájékoztatja is a lakosságot. A történet középpontjában Jade, egy szabadúszó fotós áll, aki Peter Parkerhez, azaz a Pókemberhez hasonlóan pénz nélkül tengeti életét. Ezért kapva kap az alkalmon amikor munka van a láthatáron, és egy próbafeladat után megbízást kap annak bizonyítására, hogy a földönkívüliek összejátszanak a tévécsatornákon saját kiválóságukat zengő Alpha véderő embereivel.

A játék egy érdekes egyveleg, és - mint az előző cikkemnél, a Spellforce Diablo/RTS hibridnél - az egyes stílusok itt is le vannak butítva, ami még jobban kihangsúlyozza a történetvonalat. A verekedéseken és logikai feladványokon kívül lopakodás, légpárnásverseny és űrcsata is vár ránk, és több bónuszhelyszínre csak hosszas kutatás után juthatunk be.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A sztori a Star Warsnál megszokott durr bele a közepébe módszerrel indul: támadnak az idegenek. A partmenti város szomszédságában található világítótoronyban lakó hősünknek még arra sincs pénze, hogy aktiválja a szigetecskéjét védő energiapajzsot, mivel az áramszolgáltató nem fizetés miatt lekapcsolja az elektromos hálózatról, így nekünk kell felvennünk a harcot a támadókkal.

Fő harci eszközünk a botunk, melyet Jade mindössze néhány billentyű lenyomásának hatására is parádés ügyességgel forgat, félelmetes szaltókat és egyéb ütéskombinációkat mutatva be. A második legfontosabb tárgy fő munkaeszközünk, a fényképezőgépünk, mely nemcsak a leleplezés dokumentálására szükséges, hanem a rajta lévő nagyítási funkció segítségével számtalan helyzetben nyújt felbecsülhetetlen hasznot. Továbbá egyben ez egyetlen pénzkereseti forrásunk is, mivel már a játék legelején megbíznak minket Híllis állatvilágának lefotózásával. Idővel megkapjuk majd második harci szerkezetünket is, egy kesztyűt, melyből korongokat lőhetünk ki. Szintén fontos tárgy még a kétféle kaja (egyik egy életpontot, a másik pedig az összeset gyógyítja vissza).

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások