Új hirdetési hullám az interneten

Új hirdetési hullám az interneten

2004. április 6. 09:43, Kedd
[E-kereskedelem] Az internetes marketing olyan újfajta hirdetéseket ígér amelyek a jelenlegieknél sokkal hatékonyabbak és kevésbé zavaróak lesznek. A webhasználókat azonban nehéz lesz meggyőzni, hogy létezik ilyen.

Az egyik próbálkozó a 180solutions. A cég egy olyan letölthető programot kínál mely egy apró trükkel veszi rá a felhasználókat a hirdetések megtekintésére. Lehetőséget teremt, hogy ingyen töltsenek le zenét és egyéb tartalmat, cserébe azért a jogért, hogy egy adott mennyiségű hirdetést felvillanthassanak a felhasználó képernyőjén. Egy másik kezdeményezés a brit Vibrant Mediáé. Ők olyan hirdetési rendszerrel próbálkoznak, amely a hirdetések linkjeit a hírekben és más internetes cikkekben szereplő egyes kulcsszavakhoz kapcsolja.

A marketingesek az internetes hirdetésekkel kapcsolatban már régen is a reklámipar változását jelezték, azt ígérték, itt majd megvalósítható újfajta technikai eszközökkel, hogy a reklám csak ahhoz az olvasóhoz jusson el aki tényleg látni szeretné azt. Eddig azonban ezt nem sikerült megoldani, az ilyen irányú kezdeti próbálkozások mind kudarcba fulladtak. A személyre szóló hirdetések sértették a személyiségi jogokat.

A reklámipar újabb módszerekkel válaszolt. A keresőmotorokra épülő hirdetések, például hatalmas sikert arattak, azonban a többi hirdetésforma (mint például a pop-up hirdetések) megelehetősen rosszul szerepelt. A Vibrant és a 180solutions azonban most a hirdetésipar egy új hullámának kezdetét jelzik, mikor a webhasználók már hozzászoktak a régi típusú reklámokhoz és képesek védekezni is ellenük.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások