Driv3r: bukás a köbön

Driv3r: bukás a köbön

2005. március 21. 01:17, Hétfő


Kiadó: Atari
Fejlesztő: Reflections Interactive
Honlap


Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium III 800 MHz vagy AMD Athlon, 256 MB RAM, NVIDIA GeForce vagy ATI Radeon 7000
Ajánlott: Pentium IV vagy Athlon XP, 512 MB RAM, NVIDIA GeForce 3 vagy ATI Radeon 8500
Kategória: Külsőnézetes akciójáték
Hasonló játékok: Grand Theft Auto 2, Grand Theft Auto: Vice City , Driver

A sorozat első része a Driver az autósüldözős-rendőrösbeépülős játékok királya volt anno. Kicsit fura volt elsőre a grafikája, de nagyon gyorsan megszeretette magát. Ehhez képest a PC-n most megjelent harmadik epizód a botrányos és a csalódás jelzőket csalta ki a fejemből.

Megszokhattuk már, hogy a konzol átiratok igen silány minőségben kerülnek át PC platformra, de azt hiszem láthattunk erre elég ellenpéldát is, ami bizonyítja, hogy akár a konzolos menük és egyéb megoldások mellett is lehet jót alkotni, lásd GTA 3 vagy a Vice City. Telepítés közben nagy elánnal vártam és türelmetlenül szemléltem a százalékokat, amíg a telepítő 5 gigabájt szabad lemezterületet adott át a játéknak. Amikor végre elindítottam, körülbelül 6-8 enter-space kombó után a főmenüben találtam magam. Ekkor még nem sejtettem, mi vár rám, hiszen fenomenális mini jelenetek, látszólag a játék motorjával készült animációk és akciók pörögtek előttem.

Klikk ide! Klikk ide!

Gyorsan neki is ugrottam a beépülésnek. Újabb gyönyörű bevezető fogadott. A játék viszont már egészen más hatást váltott ki. Első körben azt hittem, hogy csak a grafikai beállítások vannak levéve minimumra. Gyorsan kiléptem, felraktam mindent maximumra, majd vissza egy szabad bóklászós módba. Nem ez volt a gond.

Videokártya-driveremet is ellenőriztem, és ott is mindent feltuszkoltam a minőség oldalra, még az élsimítást is maximumra vettem. Ugyan tudtam, hogy ez lehúzza majd a teljesítményt, de először azt szerettem volna kideríteni, hogy egy DirectX 9-es videokártyán mit mutat a játék. Igazából nem sokkal többet. Arra persze magamtól is rájöttem, hogy a gépemben lévő Ati kártya és a játék elején felbukkanó "nVidia - meant to be played" logó miatt ne számítsak a legjobbra, de azért a néhol villogó textúrák, a haját és ruháit gyakran átfestő főszereplő, a víz nélküli medence - melyben attól még nyugodtan lehet úszni - azért sok volt egy kicsit.

Klikk ide! Klikk ide!

Nem probléma, én mindig is azt mondtam, hogy egy játéknál nem a grafika az első, hanem a játékélmény. Itt az élményt az akadályozta meg, hogy naiv ős PC-s lévén billentyűzettel próbáltam az autót elindítani, de akármennyire bőszen nyomtam a felfelé nyilat, illetve a "w" billentyűt, nem nagyon történt semmi. Újra ki a főmenübe, ugyanis még a vezérlés sem állítható játék közben (tipikus konzolátirat betegség). Ekkor megrémültem kicsit, hiszen a gyorsítás az "á" a kanyarodás az y és x gombokra volt beállítva. Röpke negyed órát bohóckodva sikerült átállítgatni emberibb kezelésre.

Tény, hogy a készítők valamilyen irányító kütyüt is elképzeltek a játékos kezébe, de hadd döntsem el én, hogy mivel irányítok egy játékot, viszont bármit is választok, legyen legalább kielégítő. Segítő kollégáim bevallása szerint kormány és egér kombinációban kellemes kezelésről beszélhetünk, de az analóg joypad is elviselhető élményt nyújt. A lényeg az analógon van, hiszen a rutinos keyboard-sofőrök is meglepően csapódnak majd falhoz az első néhány alkalommal, mikor kanyarodni szeretnének. Ez természetesen rövid gyakorlás után jól megy majd mindenkinek.

Klikk ide! Klikk ide!

Ha már így belejöttem a szidalmazásba, akkor folytatom tovább. Az autó fizikája nagyjából valósághű, viszont a karakter mozgása siralmas a kocsiból kiszállás közben. A gyalogosokra azt tudnám mondani, hogy közepes, de az ellenfeleket, illetve intelligenciájjukat inkább ne is említsük. Legtöbbször állnak egyhelyben és ha meglátnak, akkor lőnek. Van, hogy megpróbálnak elbújni, de gyakran csak két textúra közé sikerült szerencsétleneknek. A fegyverünkkel való célzás is szinten aluli, így inkább bekapcsoltam az automata célzó rendszert, ami legalább segített valamit. Miközben ezeken rágódtam, akkor már tudtam, hogy sietnem kell minél több küldetést teljesíteni, mert órák kérdése és uninstallálom a tesztelésre kapott játékot.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások