2005. június 24. 14:52, Péntek
Kiadó: EA Games
Fejlesztő: DICE
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium IV vagy AMD Athlon XP, 512 MB RAM, 128 MB-os videókártya (Pixel Shader 1.4 kell!)
Ajánlott: 2,5 GHz-es Pentium IV vagy Athlon XP 2500+, 1 GB RAM, 256 MB-os videókártya
Hasonló játékok: Battlefield Vietnam,
Ghost Recon,
Operation Flashpoint
Kategória: Taktikai FPS
EA Games - Challenge Everything! Méghozzá a javából. Ezúttal ez bizony nem csak a játékmenetre értendő, gépigénye ugyanis ugyancsak kiemelkedőre sikeredett. Talán máris szemet szúrt egyeseknek fentebb, hogy ehhez a játékhoz elsőként, minimum Pixel Shader 1.4-es videokártya szükséges. Magyarra lefordítva ez annyit jelent, hogy bizony az nVIDIA-tól (akinek a logója ott díszeleg a játék indításakor) kemény pénzek csurranhattak az EA-hoz, hogy a GeForce4 és az alatti videokártyákat már ne támogassák. Mi több, támogatás... el sem indul a játék GeForce4-en!
A hivatalos magyarázat szerint a komoly grafika az oka annak, hogy minimálisan 1.4-es pixel shaderre van szükség a futtatáshoz. Ez még rendben is lehet, hiszen az 1.3-hoz (GeForce 4) képest az 1.4 (RADEON 8500+) bizony jelentős előrelépés volt, azonban mint azt már több más játéknál is tapasztalhattuk, igenis meg lehet oldani a GeForce4 támogatását is. Ezúttal azonban a EA/DICE úgy döntött, hogy nem lesz benne. Így tehát akinek még GeForce2/3/4/MX, vagy RADEON 7x00 kártyája van, az itt helyben el is felejtheti a játékot.
Nade lépjünk tovább ezen, mert noha ezáltal igen komoly játékos mennyiségtől esik el az EA, az emberek döntő többségének ma már mégis jobb videokártyája van ennél. A korral haladni kell, és erre meg is teremtik mesterségesen az igényünket. Akinek megadatott, hogy egy Pixel Shader 2.0-s (RADEON 9500+) videókártyája legyen, annak már nincs félnivalója. Ezeken minden további nélkül, és igen jól fut a játék. A grafikai színvonal ugyanis maximum a papíron akkora amekkorának fel szeretnék tüntetni, valójában azonban a jó öreg Battlefield erősen feltupírozott motorjáról van szó.
Ennek ellenére azonban igen szépen eltalálták a dolgokat, ugyanis megfelelően funkcionális, szép, és nem utolsó sorban az átlag videokártyán (9600XT) medium beállításokon is jól futó grafikát alkottak. A megjelenés rendkívül részletesre sikeredett, talán még sokkal részletesebbre mint arra bárki számított az elődök alapján. Rengeteg apróságra odafigyeltek, így például még a fékszárnyak mozgása, vagy a pilótafülkék belseje is kitűnően ki van dolgozva.
A játékot játszhatjuk egyedül is, egyjátékos üzemmódban. Itt azonban ne számítson senki bonyolult küldetésekre, lényegében egy az egyben olyan mint a multiplayer rész, csak éppen botok ellen. A botok intelligenciája jól sikerült, de természetesen igencsak izmos CPU kell ahhoz, hogy megfelelő számú ellen játszhassunk. A processzorteljesítmény egyébként nem árt a netes játékhoz is, hiszen itt akár 64 játékost befogadni bíró szerverekkel is összefuthatunk, ahol a résztvevők mozgását, fizikáját keményen a CPU számítja. Mindemellett a Battlefield 2 követi az elődök tradícióját, és hasonlóképp pazarló, rosszul megírt memóriakezelése van. Ilymódon talán ez az első olyan taktikai FPS, amelyhez optimális esetben jobb, ha 1 GB-nál is több memória található a gépünkben. A folyamatos, swappelés-mentes játékhoz az ajánlott mennyiség 1,5GB, de 2 GB RAM nagyon jótékony hatással van a pályabetöltés sebességére.
Szóval van egy gépünk, amin úgy-ahogy elfut a játék, lássuk tehát hogy mi is vár ránk, az első indítás után. Egy fekete képernyő. Viccesen hangzik igaz? Pedig ez az igazság. A fejlesztők ugyanis az első Battlefield óta nem bírták elintézni, hogy a játék felismerje a beállított frissítési frekvenciákat, és azon induljon el. Aki tehát ebbe a problémába ütközik, az kapcsolja ki a különböző refresh-rate állító programjait, majd a játékon belüli menüből beállíthatja később, hogy mennyin működjön a monitora. Kedves feature a DICE részéről, de ettől még a többi játékunk csak 60 Hz-en fut majd, mivel azoknak meg kellene a frissitést beállító program. Sebaj, túltesszünk magunkat rajta, és máris egy kitűnő intro fogad bennünket. A bevezető akciódús és hangulatos, le a kalappal. Az intro után azonban még nem a főmenü következik, az EA ugyanis beújított egy új account rendszerrel.
A rendszerbe mind az egyjátékos, mind a netes játékhoz regisztrálnunk kell egy nevet, email címmel és jelszóval. Természetesen egy CD kulcshoz egy hozzáférés jár, és belépéskor ez ellenőrzésre kerül az EA központi szerverén, tehát már a játék indításakor online ellenőrzésen megyünk át. A kiadó ily módon kíván fellépni az illegális másolatok ellen - ennek sikerét most jobb ha nem tárgyaljuk itt. További sajnálatos velejárója az account rendszernek, hogy a nevünket a játékban már nem írhatjuk át, tehát a loginnév lesz az, amivel a multiplayer szervereken is szereplünk.
Hogy az online újdonságok sorát folytassuk, immár lehetőséget nyújt arra is az EA, hogy úgynevezett ranked szerveren játsszunk. Ez annyit jelent, hogy ezeken a gépeken hivatalos rangokat kaphatunk teljesítményünk alapján, amelyet az accountunkon tárol is az EA központi szerver. Később ezzel érdemeink alapján egyre több lehetőséghez juthatunk a szervereken, pl. kasztonként extrákat kapunk, vagy nagyobb lesz az esélye, hogy a Commander választás nekünk kedvez majd. Nade mi ez a parancsnoki téma?