Battlefield 2

Battlefield 2

2005. június 24. 14:52, Péntek


Kiadó: EA Games
Fejlesztő: DICE
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium IV vagy AMD Athlon XP, 512 MB RAM, 128 MB-os videókártya (Pixel Shader 1.4 kell!)
Ajánlott: 2,5 GHz-es Pentium IV vagy Athlon XP 2500+, 1 GB RAM, 256 MB-os videókártya
Hasonló játékok: Battlefield Vietnam, Ghost Recon, Operation Flashpoint
Kategória: Taktikai FPS

EA Games - Challenge Everything! Méghozzá a javából. Ezúttal ez bizony nem csak a játékmenetre értendő, gépigénye ugyanis ugyancsak kiemelkedőre sikeredett. Talán máris szemet szúrt egyeseknek fentebb, hogy ehhez a játékhoz elsőként, minimum Pixel Shader 1.4-es videokártya szükséges. Magyarra lefordítva ez annyit jelent, hogy bizony az nVIDIA-tól (akinek a logója ott díszeleg a játék indításakor) kemény pénzek csurranhattak az EA-hoz, hogy a GeForce4 és az alatti videokártyákat már ne támogassák. Mi több, támogatás... el sem indul a játék GeForce4-en!

A hivatalos magyarázat szerint a komoly grafika az oka annak, hogy minimálisan 1.4-es pixel shaderre van szükség a futtatáshoz. Ez még rendben is lehet, hiszen az 1.3-hoz (GeForce 4) képest az 1.4 (RADEON 8500+) bizony jelentős előrelépés volt, azonban mint azt már több más játéknál is tapasztalhattuk, igenis meg lehet oldani a GeForce4 támogatását is. Ezúttal azonban a EA/DICE úgy döntött, hogy nem lesz benne. Így tehát akinek még GeForce2/3/4/MX, vagy RADEON 7x00 kártyája van, az itt helyben el is felejtheti a játékot.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Nade lépjünk tovább ezen, mert noha ezáltal igen komoly játékos mennyiségtől esik el az EA, az emberek döntő többségének ma már mégis jobb videokártyája van ennél. A korral haladni kell, és erre meg is teremtik mesterségesen az igényünket. Akinek megadatott, hogy egy Pixel Shader 2.0-s (RADEON 9500+) videókártyája legyen, annak már nincs félnivalója. Ezeken minden további nélkül, és igen jól fut a játék. A grafikai színvonal ugyanis maximum a papíron akkora amekkorának fel szeretnék tüntetni, valójában azonban a jó öreg Battlefield erősen feltupírozott motorjáról van szó.

Ennek ellenére azonban igen szépen eltalálták a dolgokat, ugyanis megfelelően funkcionális, szép, és nem utolsó sorban az átlag videokártyán (9600XT) medium beállításokon is jól futó grafikát alkottak. A megjelenés rendkívül részletesre sikeredett, talán még sokkal részletesebbre mint arra bárki számított az elődök alapján. Rengeteg apróságra odafigyeltek, így például még a fékszárnyak mozgása, vagy a pilótafülkék belseje is kitűnően ki van dolgozva.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékot játszhatjuk egyedül is, egyjátékos üzemmódban. Itt azonban ne számítson senki bonyolult küldetésekre, lényegében egy az egyben olyan mint a multiplayer rész, csak éppen botok ellen. A botok intelligenciája jól sikerült, de természetesen igencsak izmos CPU kell ahhoz, hogy megfelelő számú ellen játszhassunk. A processzorteljesítmény egyébként nem árt a netes játékhoz is, hiszen itt akár 64 játékost befogadni bíró szerverekkel is összefuthatunk, ahol a résztvevők mozgását, fizikáját keményen a CPU számítja. Mindemellett a Battlefield 2 követi az elődök tradícióját, és hasonlóképp pazarló, rosszul megírt memóriakezelése van. Ilymódon talán ez az első olyan taktikai FPS, amelyhez optimális esetben jobb, ha 1 GB-nál is több memória található a gépünkben. A folyamatos, swappelés-mentes játékhoz az ajánlott mennyiség 1,5GB, de 2 GB RAM nagyon jótékony hatással van a pályabetöltés sebességére.

Szóval van egy gépünk, amin úgy-ahogy elfut a játék, lássuk tehát hogy mi is vár ránk, az első indítás után. Egy fekete képernyő. Viccesen hangzik igaz? Pedig ez az igazság. A fejlesztők ugyanis az első Battlefield óta nem bírták elintézni, hogy a játék felismerje a beállított frissítési frekvenciákat, és azon induljon el. Aki tehát ebbe a problémába ütközik, az kapcsolja ki a különböző refresh-rate állító programjait, majd a játékon belüli menüből beállíthatja később, hogy mennyin működjön a monitora. Kedves feature a DICE részéről, de ettől még a többi játékunk csak 60 Hz-en fut majd, mivel azoknak meg kellene a frissitést beállító program. Sebaj, túltesszünk magunkat rajta, és máris egy kitűnő intro fogad bennünket. A bevezető akciódús és hangulatos, le a kalappal. Az intro után azonban még nem a főmenü következik, az EA ugyanis beújított egy új account rendszerrel.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A rendszerbe mind az egyjátékos, mind a netes játékhoz regisztrálnunk kell egy nevet, email címmel és jelszóval. Természetesen egy CD kulcshoz egy hozzáférés jár, és belépéskor ez ellenőrzésre kerül az EA központi szerverén, tehát már a játék indításakor online ellenőrzésen megyünk át. A kiadó ily módon kíván fellépni az illegális másolatok ellen - ennek sikerét most jobb ha nem tárgyaljuk itt. További sajnálatos velejárója az account rendszernek, hogy a nevünket a játékban már nem írhatjuk át, tehát a loginnév lesz az, amivel a multiplayer szervereken is szereplünk.

Hogy az online újdonságok sorát folytassuk, immár lehetőséget nyújt arra is az EA, hogy úgynevezett ranked szerveren játsszunk. Ez annyit jelent, hogy ezeken a gépeken hivatalos rangokat kaphatunk teljesítményünk alapján, amelyet az accountunkon tárol is az EA központi szerver. Később ezzel érdemeink alapján egyre több lehetőséghez juthatunk a szervereken, pl. kasztonként extrákat kapunk, vagy nagyobb lesz az esélye, hogy a Commander választás nekünk kedvez majd. Nade mi ez a parancsnoki téma?

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások