2005. augusztus 25. 11:27, Csütörtök
A növekedés a fejlődő piacok bővülésére és a telített piacokon zajló minőségi cserére támaszkodik.
A második negyedévi értékesítés 21,6 százalékkal haladja meg a tavalyit. A mobilkészülékek forgalma - Japánt kivéve - minden egyes nemzeti piacon növekedett. Az ebben az időszakban értékesített 190,5 millióból kiindulva a globális mobiltelefon-piac forgalma az idén 16 százalékos növekedéssel elérheti a 780 millió darabot is. A piac legnagyobb vesztesének a Siemens bizonyult, mivel piaci részesedése a második negyedévben 4,7 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 5,5 százalékról; ezzel a rangsorban az ötödik helyről a hatodikra csúszott le. A márka imázsa komoly csapást szenvedett el a néhány negyedévvel ezelőtti visszahívási akciók és a tajvani BenQ cégnek történt
értékesítése miatt.
A Sony Ericsson 5,5-ről 6,2 százalékra javította piaci részesedését. A piacvezető, a finn Nokia 60,8 millió készüléket értékesített a negyedév folyamán, ami 31,9 százalékos piaci részesedést biztosított számára, néhány százalékponttal magasabbat az első félévinél és az egy évvel korábbinál, mindezt sikeres modellváltásának és agresszív árpolitikájának köszönhetően.
A Motorola jól szerepelt elsősorban a különösen sikeres RAZR modelljének köszönhetően. Piaci részesedése 17,9 százalékra nőtt az első negyedévi 16,8 százalékról és az előző év második negyedévi 15,7 százalékról. Európában a Motorola volt a második legkeresettebb márka, ami igen szép eredmény az előző évi ötödik helyhez képest. A néhány negyedévvel ezelőtt még a Motorola második helyezését veszélyeztető Samsung Electronics piaci részesedése 12,8 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 13,3 százalékról.
Az LG Electronics, amely a Samsunghoz hasonlóan nemrégiben még lendületes növekedésnek örvendhetett, a növekedési ütem lényeges csökkenését volt kénytelen tudomásul venni. 6,5 százalékos piaci részesedést vívott ki magának a második negyedévben, nagyobbat az első negyedévi 6,2 százaléknál és a tavalyi 6,1 százaléknál.