Earth 2160

Earth 2160

2005. szeptember 24. 15:42, Szombat


Kiadó: Midway Games
Fejlesztő: Reality Pump
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 1.5 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP, 512 MB RAM, 64 MB-os videókártya,
Ajánlott: 2.4 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 2500+, 1024 MB RAM, 128 MB-os, DX9-et támogató videókártya,
Hasonló játékok: Earth 2150, Starcraft
Kategória: valós idejű stratégia

Az elmúlt hónapokban a stratégiák kedvelői nem voltak elkényeztetve. Ugyan mindenki készül a közeljövőben megjelenő nagy nevekre, de érdemes egy pillantást vetni a most megjelenő RTS anyagra, a Reality Pump és a Midway közös gyermekére, az Earth 2160-ra. A grafika lenyűgöző, a korábbi stratégiákhoz képest újszerű megoldások, trükkös hadsereg koncepciók és egyéb nyalánkságok várnak ránk.

Ha Uwe Boll megfilmesíti ezt is, akkor biztos hogy nem lesz esélye a legjobb forgatókönyv kategóriában indulni az Oscaron. Teljesen szokványos űr sci-fi történetnek lehetünk részesei, ahol per pillanat négy faj csépeli egymást. A Föld ugyan már elpusztult korábban, de az onnan megmenekült népek az űrben is folytatják jó szokásukat, miszerint az aktuálisan elfoglalt területet kizsákmányolva mindenképp háborúzzanak valakivel. Kedves ex-bolygónk lakosságát az ED és az LC nevű két faj képviseli. A harmadik az öntudatra ébredt robotok csapata, az UCS, a negyedik faj pedig egy nem humanoid űrlény veszedelem.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A játék mind a négy fajhoz tartalmaz egy-egy küldetés sorozatot, amiből indulásként az első kettő elérhető, a többihez ezek végeztével foghatunk neki. Elsőre azt gondoltam, hogy a játék szép és jó is, de gáz lesz a rövid és gagyi küldetéssorozat. Ennek szerencsére - vagy sajnos - éppen ellenkezőjét tapasztaltam. A küldetéseket nagyon hosszan lehet csak megcsinálni, sőt az egységek sem mozognak olyan fürgén. A fejlesztések sok időbe telnek és ha okosan gazdálkodunk a nyersanyagokkal, akkor a seregépítés is jó ideig elhúzódhat. Ezzel együtt egy olyan játékot kapunk, amivel nagyon hosszú ideig el lehet szórakozni: egy napi néhány órát a gép előtt töltő egyén akár a karácsonyi dömpingig is kihúzhatja vele. Főleg, hogy számos skirmish pálya is bekerült a játékba és a különböző nehézségi fokozatokon mondjuk négy különböző ellenféllel szemben bármikor akadhatnak kihívások.

Ennek ellenére nekem a fajok különbözősége tetszett. Az eddigi játékokban is megszokhattuk, hogy a fajoknak kicsit más fejlődési vonala van, de mindenki épületeket húzott fel és onnan egységek szaladtak elő. Ez itt komoly változáson ment át. Ugyan mind a három humanoid faj épületekben gondolkodik, de ezek teljesen másképp szerveződnek.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

ED
Az Eurázsiai Dinasztia nemes és kevésbé nemes képviselői megpróbálnak jó szovjet szokás szerint minél hatalmasabb birodalmat kiépíteni, persze szintén megszokásból mindenki átvág mindenkit, sőt néha egymás torkát is. Ebből lesznek konfliktusaink a kampány során. A bázisépítés körülbelül a nemzetközi űrállomáshoz hasonlít, ahol is az elemeknek csatlakozni kell egymáshoz és blokkonként tehetjük egymás mellé a dolgokat. A fegyverarzenál főként a kinetikus energia és a lézer technológia mentén halad egészen a klasszikus rakétától a gyorstüzelő Jedi nyilakig. Sok olyan technológiát használnak, ami még a Földről ered. Céljuk elméletileg békés, de folyamatosan háborúznak az LC-vel, illetve néha saját magukkal is. A szovjet múltból fakadóan masszív tankok jelentik a technika csúcsát, sőt szinte minden egységük nehezen pusztítható el.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások