Age of Empires III

Age of Empires III

2005. október 14. 15:30, Péntek


Kiadó: Microsoft
Fejlesztő: Ensemble Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP, Intel Pentium IV 1.4 GHz, 256 MB RAM, 3 Gbyte szabad hely, 64 Mbyteos videokártya
Ajánlott: Windows XP, 2,4 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 2500+, 1 GB RAM, Nvidia 6600/Radeon X800 videókártya,
Hasonló játékok: Age of Empires, Age of Kings, Empire Earth
Kategória: valósidejű stratégia

A megszállott játékosok azt mondják, hogy most októberben aranyeső van. Ez igaz is, én is csak kapkodom a fejem a sok megjelenés láttán. Az esőben viszont a legnagyobb csepp biztosan a Microsoft gondozásában megjelent, régóta várt Age of Empires III. A második rész talán kezdett már a feledés homályába merülni sokak számára, de biztos felrázza álmából a sok hódító lelkű játékost. Alapjában véve a játék megtartotta az eredeti vonalat, nem akart forradalmat csinálni, mégis a 2005-ös szinte való felhúzás grafikailag és a játékmenetet tekintve bombaként robban a kicsit álmos RTS vonalon.

Ahogy megszokhattuk, a soron következő Age darab az előző rész által felölelt korszak után játszódik, a királyok kora után pedig kötelező jelleggel a felfedezések korának kellett következnie. Az első hadjárat Málta szigetére vezet minket, ahol néhány kardcsapás után azt a feladatot kapjuk, hogy ugorjunk neki mi is az Új Világnak. A játszható területek közül lesz néhány ismerős hely, ami korábban az amerikai indián törzsek miatt bekerült a kalapba, úgymint Texas, vagy a Yucatan félsziget, de a közel 20 féle térkép típus korrepetálásnak is elmegy Amerika természetföldrajzából.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Egyrészt minden területnek megvan a sajátos kinézete változatos flórával és faunával - ami szép dolog, hiszen sivatagos, erdős, sztyeppés és dzsungel környezettel is találkozhatunk -, de az igazán nagyszerű változatosságot az adja, hogy minden környezetnek van 2-3 fix tulajdonsága, ami befolyásolja majd a játékmenetet is, a többi pedig természetesen véletlenszerűen alakul ki. A 2-3 fix pont lehet egy folyó, kanyon vagy az, hogy hány darab szigeten és milyen elosztásban leszünk a kollégákkal. Ettől függ az is, hogy a pályán lesz-e kereskedelmi útvonal illetve bennszülött törzs, mennyi nyersanyag áll majd rendelkezésre, lesz-e óceán vagy sem. Ezek természetesen csupán csak a skirmish játékmódban vagy a multiban választhatók, viszont azt gondolom, hogy a kampányt néhány nap alatt végig lehet vinni, így nem ez adja majd a játék sava-borsát.

Ha már a skirmishről esett szó, akkor rátérek a legizgalmasabb újításra, a fővárosra. Ez a segítő háttérország szerepét tölti be a felfedező kolóniák számára. Játék közben minden legyilkolt ellenfél/ellenséges épület, legyártott egység vagy felépített épület után tapasztalati pontokat kapunk. A pontok a játék közben is kapnak szerepet, hiszen az otthonról érkező uzsicsomagok rendelkezésre állásának gyakorisága ettől függ, de ennél izgalmasabb, hogy a városunk fejlődhet és szintet léphet. Minden szint után lehetőségünk van egy új kártyát választani, amit a következő játékokban felhasználva egyre komolyabb előnyre tehetünk szert. Ilyen lehet a nyersanyag utánpótlás vagy a felmentő seregek érkezése vagy bizonyos egységek extra fejlesztési lehetősége, esetleg extra épületek, mint az erőd vagy a gyár, amiket alap esetben nem is építhetünk a helyszínen. Minél magasabb szintű városunk van, annál jobb ajánlatok jelennek meg.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A legtöbb kártya játékonként egyszer használható csak, kivéve három nyersanyag-utánpótlást, plusz az V. korszakot elérve a legtöbb kártya újraaktiválódik. A skirmishben ez maximum annyi előnyt jelent, hogy okosan kiválasztva a kártyákat helyzeti előnybe kerülünk és jóval gyorsabban tudunk fejlődni, de az ellenfél is ugyanolyan szintű lesz, mint mi és ő is kapja majd otthonról a támogatást. Multiban viszont már kritikus jelentősége lesz, hiszen a skirmishben megedzett városunkkal tudunk majd ott is szerepelni.

A kártyák közül vannak speciálisan olyanok, amik az egész szövetség számára adnak előnyöket. Ebből is látszik, hogy a fejlesztők főként a többjátékos módra koncentráltak, hiszen manapság az egyjátékos hadjárat már csak hab a tortán. Éppen ezért nem is erőltettem túl a single részt, sokkal izgalmasabb tud lenni a multi. Viszont fővárosunk fejlődésével nem csak a játékban tudunk elérni bónuszokat, hanem kedvünkre alakíthatjuk a város kinézetét egészen a 30. szintig. Ahogy a kártyáknál, úgy a városfejlesztési részen is szintenként egy lehetőségünk lesz fejleszteni valamit. Tudunk díszíteni, zenészeket, piacosokat fogadni, sőt a végén elérhetővé válik egy-egy újabb napszak, ami egészen más színbe öltözteti a várost.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások