Lord of the Rings: Battle for Middle Earth II

Lord of the Rings: Battle for Middle Earth II

2006. március 10. 19:22, Péntek


Kiadó: EA Games
Fejlesztő: Electronic Arts: Los Angeles (EALA)
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,4 GHz, 256 MB RAM (single) 512 MB RAM (multi), 6 Gbyte szabad hely, 64 MB-os videokártya
Ajánlott: 2,8 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 1024/2048 MB RAM, Gef6800/Radeon X800 ,
Hasonló játékok: Lord of the Rings: Battle for Middle Earth, Warcraft III
Kategória: valósidejű stratégia

Alig több, mint egy évvel ezelőtt mutattuk be a Gyűrűk Ura RTS adaptációját, ami sok szívet megdobogtatott, másoknak viszont csalódást okozott. Az eladási statisztikák folytatásra serkentették a kiadót, és bár a karácsonyi dömpinget lekésték, a Lord Of the Rings: Battle for Middle-Earth második része sosem érkezhet rosszkor.

A játékkal kapcsolatos első benyomásom negatív volt, hiszen majd 5,5 GB adatot halmozott fel a merevlemezen, ami kicsit túlzásnak tűnik - ezzel megelőzte a World of Warcratot is, aminek jelenleg éppen 5 Gigára van szüksége. Először arra gondoltam, hogy telenyomták megint filmbetétekkel, de erről szó sincs. Ugyan 1,5 Giga video található benne, de ezek a játék motorjával készült, felturbózott átvezető jelenetek. Elértük tehát, hogy a Gyűrűk Ura játék kilépjen saját árnyékából. A főszereplők természetesen ugyanazok, bár a hősök között feltűnnek új arcok is bőséggel, ráadásul új fajok is megjelennek a játékban. Szerencsére nem kell már fix helyen építkeznünk, sőt területfejlesztői szemmel egészen új hozzáállás szükséges a játékhoz.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Elsőként mindenképp szót kell ejteni a kampányról, amiből kettő van, természetesen gonosz és jó. Érdekes, hogy a gonosz került előre és lett az inkább kezdő változat. A jó kampányban az elfek, emberek és törpék életét kísérhetjük figyelemmel, a negatív oldalon pedig a goblinok és a megrontott emberek kapnak főszerepet. Ami miatt mindenképp az elején kell szót ejteni róla, az az, hogy talán ez a játék egyetlen része, ami könnyen felejthető, sőt nem vagyok biztos benne, hogy egyáltalán érdemes végigjátszani akár egyszer is.

Többször semmiképp. Az RTS piac úgy tűnik kezd kifogyni az ötletekből, a különbség, hogy itt íjjal lőnek, nem lézerrel vagy puskával. Építsd fel, keresd meg, rombold le, öld meg, ne öld meg, ne halj meg. Ész nem sok kell hozzá, könnyű fokozaton tehetség és ügyesség se nagyon. Laikusok nyugodtan bohóckodjanak vele, nagy stratégáknak felesleges, Tolkien fanatikusoknak viszont érdekes lehet, ha bele tudják magukat élni.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Normál esetben itt vége is lehetne a cikknek, hiszen az RTS-ek jó része a kampányaira fókuszál, itt viszont egy olyan érdekes játékmódot vezettek be, ami eleddig közel ismeretlen, legalábbis ezeken a vizeken. Sokszor eszébe juthat valakinek, hogy a játék címe Battle for Middle Earth és nem Series of Single Fights for Middle Earth. Valószínűleg a készítők is agyaltak azon, hogyan lehetne ezt a problémát feloldani és létrehoztak egy igazi háború szimulátort, körökre osztott stratégiai és a megszokott valósidejű csata résszel.

A neve War of the Ring lett, ahol valóban küzdeni lehet a gyűrűért, amivel akár az egész játékot eldönthetjük, ha megleljük a random felbukkanó Gollumot. A fő térkép egy a Rizikóhoz (társasjáték) hasonló felületen zajlik, gyengébbek kedvéért olyasmi, mint a Honfoglaló, régi játékosok kedvéért pedig olyan, mint a Defender of the Crown.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások