2006. március 25. 10:55, Szombat
Kiadó: 2k Games
Fejlesztő: Bethesda Softworks
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2 GHz, 512 MB RAM, 4,6 GB szabad hely, 128 MB-os videokártya
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 1024 MB RAM, Nvidia 6800/Radeon X800 videókártya
Hasonló játékok: Elder Scrolls: The Morrowind, Guild Wars
Kategória: szerepjáték
Bevallom őszintén, kemény fába vágtam a fejszémet. Az Elder Scrolls IV: Oblivion olyan szintű kultusszal, komoly háttérrel és világgal rendelkezik, hogy nehezen tudom eldönteni, mit is illesszek be ezek közül a rendelkezésre álló helyre. A játék a sorozatban méltó helyet fog elfoglalni, biztosan milliók küzdenek majd a gonosz mágus ellen, s még akkor is az első negyedév tuti befutója, ha a gépigénye nem éppen a kelet európai átlagháztartásra lett méretezve.
A történetet ugyan szeretném hosszasan ecsetelgetni, de ezért meglincselne a kedves szerepjáték-fanatikus olvasó. Legyen elegendő annyi, hogy hősünkkel egy börtönben fonnyadunk kezdetben, ahonnan egy elég meglepő módon kerülünk ki, ugyanis a császár úgy érzi, hogy az életére törnek és a katakombákon, csatornákon keresztül menekülne, aminek a titkos kapuja a mi cellánkban van. Végülis a császár meghal, de előtte ránk bízza amulettjét, amivel természetesen a nyakunkba szakad az egész világ, de legalábbis a környék sorsa. Constantine emlékére számos alkalommal látogatást tehetünk az itteni pokolban, ami a játék címe is egyben: Oblivion.
Akik már a Morrowinden szocializálódtak, azoknak nem lesz meglepetés, hogy kilépve a börtönből egy részletesen kidolgozott, csodálatos, és óriási egybefüggő, egyedi világ tárul elénk. Mielőtt nekivágunk a vad világnak, érdekes megoldással, már a cselekményszál közben választhatjuk ki, hogy milyen faj/kaszt nemes képviselője kívánunk lenni. Első lépcsőben természetesen a fajt választhatjuk ki, mégpedig Tamriel szinte minden humanoidjából.
A karaktergenerálás is komolyabb fejtörést okozhat, mint az árkád játékok nagy részében, ugyanis itt temérdek apró kis beállítást végezhetünk karakterünk arcszerkezetén és nem előre beállított textúrák és vázak közül választhatunk, hanem egy 3D-s arckészítő segítségével akár saját magunkat is reprodukálhatjuk a játékban. Sosem gondoltam, hogy ilyen fess megjelenésem lenne Sötét Elfként. A választott fajok között az alapvető különbség - a megjelenés mellett -, hogy különböző készségeket mívelnek magasabb szinten.
Az általam favorizált Dark Elf például tökéletes egyensúlyt teremt a pengék, íjak és pusztító varázslatok között, és különösen érzéketlen a tűzvarázslatok ellen. Persze minden fajnak megvan a maga előnye, hátránya, de első ránézésre nincs kiugróan erős vagy gyenge faj. A második választás, hogy megadjuk, milyen csillagzat alatt születtünk, ezzel pedig egy speciális képességet kapunk, vagy adott esetben képességeink közül némelyik erősebbé válik. Plusz mana, láthatatlanság stb. Ezt már érdemes annak megfelelően kiválasztani, hogy milyen kasztot szeretnénk fejleszteni.
No igen, a kaszt. Ez nem a Warcraft, ahol minden faj 5 kasztból válogathat. Itt komolyabb fejtörést okoz annak meghatározása, hogy milyen személyiségek is vagyunk. Ugyan az első időkben szinte mindegy, hogy mit választottunk, viszonylag azonos verziót leszünk képesek bejárni, de később nagyon eltérhetnek a különböző kasztok módszerei a problémamegoldásra. Minden kasztnak van egy fő tulajdonsága és néhány kiemelt képessége. Ezen kiemelt képességnek, mint erő, akaraterő, intelligencia, pengék, íjak, pusztító varázs, stb fejlesztésével léphetünk szinteket. Képességeink annak megfelelően javulnak, hogy mennyit használjuk őket, tehát érdemes olyan kasztot választani, ami tényleg megfelel szokásainknak.