Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter

Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter

2006. április 29. 10:25, Szombat


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: GRIN
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2 GHz, 1 GB RAM, 5 GB szabad hely, Radeon 9800/Geforce 6600
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 2 GB RAM, Nvidia 7900GT, PhysX chip
Hasonló játékok: Ghost Recon, Rainbow Six
Kategória: taktikai FPS

Azt szokták mondani, hogy az élet egy rossz játék, de legalább jó a grafikája. A Ghost Recon ezen túltesz: a grafika tényleg nagyon ott van és a játék is üt! Ugyan először Xbox360-ra jelent meg, de hölgyeim és uraim, a kettő ég és föld. Végre nem egy átportolás! A taktikai FPS-ek legújabb királya megérkezett és azt hiszem, ha a következőre is ennyit kell várni, akkor elég sokáig marad megkoronázva.

Mikor elkezdtem utánanézni a játéknak, kicsit én is meglepődtem, hiszen konzolon megjelent az elmúlt pár évben néhány Ghost Recon játék, ellenben az általam is követett PC játékpiaccal. Sajnos itt szűkölködniük kellett a fanatikusoknak, ugyanis öt éven keresztül nem tette a sorozat tiszteletét a billentyűzet és egér világában. A mostani megjelenés viszont mindent kárpótol. Grafika, irányítás, AI, kampány: egy szóval tudom jellemezni, profi.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Akkor estem először hanyatt, mikor screenshotokat nézegettem a játékról. Itt nem nagyon kellett erőltetni a blurt, hiszen minden overlay effekt nélkül is látszik, hogy egy következő generációs, teljesen újragondolt grafikai motorról van szó. Hogy mást ne említsek, ez az első olyan játék, ami támogatja a grafikus chip kisegítésére szánt fizikai processzort, ami maga lesz a gravitáció a játékban.

Ugyan nem rendelkeztem ilyennel, de a cucc demója szoftveresen is meggyőzött arról, hogy valami hihetetlen dologról van szó. A PC-Mátrix nincs már messze barátaim! Aki megveszi majd a játékot, az mindenképp próbálja ki ezt a demót, rájön miről beszélek. Ez a játékban az épületek, tereptárgyak és szereplők mozgásáért lesz majd felelős, azt hiszem nem kell majd később meglepődni, ha mondjuk valós időben számoltatják ki a programok az utcán széltől sodródó szemét és újságpapír útját.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

2001: Tom Clancy's Ghost Recon. 2004: Ghost Recon 2, kizárólag konzolokra. 2006: visszatérés a gyökerekhez, a Ghost Recon Advanced Warfighter az Xbox360 után megjelenik PC-re. A kettő között csupán az az apró különbség van, hogy a címet leszámítva egy teljesen más játék. Más grafikai motorral, nagyságrendekkel nagyobb térképpel és komolyabb AI-val. A történet éppenséggel közös: Scott Mitchell kapitány bőrébe bújva kell az amerikai elnököt megvédeni a veszélyektől Mexikóvároson belül, miután az hadszíntérré alakul.

A PC verzióban egy C-130-as szállítóval érkezünk a város fölé, ahol csapatunk kiugrál a célpont felett. Itt ámuldoztam először, hiszen a megszokott textúra megoldás helyett az egész látható tér poligon-ország volt. Még jó, hogy az ejtőernyőt magától nyitja Scott, mert különben az ámulattól a földbe csapódtam volna egyből. Ezután neki lehet vágni a küldetéseknek, amik nem csak méretükben különböznek a konzol változattól, hanem teljesen új kialakítást és kinézetet is kaptak. Ennek magyarázata egyszerű: az Ubisoft konzol brigádja helyett a svéd GRIN fejlesztőcsapat keze munkáját dicséri a PC-verzió, ami indokolja a teljesen új grafikai motort is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások