Prey

Prey

2006. július 14. 23:04, Péntek


Kiadó: 2KGames
Fejlesztő: Human Head Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2 GHz, 512 MB RAM, 2 Gbyte szabad hely, ATI Radeon 9600+
Ajánlott: Intel Pentium IV 2,8 GHz vagy AMD Athlon XP 3200+, 1024 MB RAM, Geforce 7800+,
Hasonló játékok: Fear, Doom III
Kategória: FPS

"Srácok, hagyjuk végre a világháborút, meg az amcsi maszlagot is, csináljunk valami igazán zúzós dolgot, legyen mondjuk valami pszichedelikus cucc. Ja, nem is tudjátok a jó hírt: licenceltem nektek a Doom III motorját, használjátok egészséggel!" - valami ilyesmit mondhatott a Human Head Studios főnöke csapatának, mikor belekezdtek a közelmúlt leginnovatívabb FPS-ének fejlesztésébe. Az eredmény lenyűgöző.

Az amerikai őslakos indiánok kultúrája számos szellemtörténetet, misztikumot és mesét rejt, mégis elég mostohán bánnak vele a kommersz szórakoztás kreatívjai. Sőt, az amerikai etnikumok szemináriumon kívül igazán csak a Shadowrun világában futhattunk beléjük az utóbbi évtizedben. Épp ezért örömteli, hogy végre valaki a sok elcsépelt kerettörténet helyett valami újat vesz elő. Az már kevésbé örvendetes, hogy a lényeg ugyanaz, mint a Doom III-nál, sőt minden ugyanaz, talán csak a textúrák nem stimmelnek első látásra.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

A történetet tehát a pokolkapu nyitogatásáról lecserélték egy békés indián családi kocsma még életben lévő látogatóinak UFO-elrablására és ez esetben nem nagyon kell megmentenünk a világot, elég csak saját magunkat. Ez viszont a szokásostól érdekesebb történet lesz. Jó hír - végre nincs sörétes puska, se egykezes pisztoly, van cserébe öntisztulós franciakulcs (ha leütünk valakit véres lesz, de egy percen belül újra csillog-villog), energiagolyószóró és ismétlőpuska, savköpő, mászkálós gránát, újratölthetős 3in1 elemental-puska (jég, tűz, villám), valamint kapirgálóembrió BFG-utánzat.

Lőszerrel nem nagyon lesz gondunk - valahogy mindig úgy alakul, hogy túltöltés esete áll majd fenn -, de aki szorgalmasan benéz a kis beugrókba és kinyitogatja a szekrényeket, annak mindig elegendő municiója lesz. Az esetek nagyrészében szinte mindegy, hogy melyik fegyvert használjuk, nincsenek rezisztens vagy túlérzékeny ellenfelek bizonyos fajta lőszerre, viszont a gépfegyverszerű cucc használata bizonyult számomra hosszútávon is vállalhatónak. A savköpő például igen impozáns darab, de nem mutatkozott túl effektívnek a legtöbb esetben.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Lássuk az ellenfeleket. Kicsit morbid a játék kezdése és a bevezető pályák is. Történt ugyanis valahol a rezervátumban, hogy hőseinket felszippantotta mindenféle fémtárggyal együtt egy csúnya nagy űrhajó, amiről hamar kiderül, hogy igazából egy löncshús és ketchup gyár. A technológia igen újszerű. A kezelő az érintőképernyőn lévő gomb segítségével aktiválja a szerkezetet, ami először vese és combtájékon kisebb, majd mellkasi tájékon egy komolyabb méretű fémrudat helyez hirtelen mozdulattal a kliensbe, majd a rögzítést követően a bélyegzőmódszert alkamazva darálthúspépet készítenek belőle.

Így jár például az indián nagypapa is. Vannak olyan lények, akik felrobbantják a Földet, hogy sztádát építsenek és vannak olyanok is, akik pépesítik az emberi lényeket. Lehet, hogy más civilizációknak ez a kedvenc bébipapijuk vagy épp állateledelnek vagyunk csak jók. Fura egy undorító népség egyébként az ellenfél: az ajtajaik úgy néznek ki, mint a prédájuk anális záróizmai (lehet, hogy hosszas kísérletezés után rájöttek, hogy ez a legjobb megoldás), néhány helyen pedig csapóajtóként női nemiszerv formájú nyílások segítik az őrök gyors mozgását az emeletek között.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások