Civilization IV: Warlords

Civilization IV: Warlords

2006. július 28. 21:26, Péntek


Kiadó: 2k Games
Fejlesztő: Firaxis
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,2 GHz, 256(Win2k)/512(XP) MB RAM, 2,5 Gbyte szabad hely, DirectX 9-et támogató 64 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: 2 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 2200+, 1024 MB RAM, 128 Mbyte-os videókártya,
Hasonló játékok: Civilization I-III, Alpha Centauri
Kategória: körökre osztott stratégia, szimuláció

Sorozatok sokadik tagjáról mindig nehéz írni. Sorozatok sokadik tagjának kiegészítői pedig még nagyobb fejtörést okozhatnak, kivéve abban az esetben, ha a Civilizationról beszélünk. A Civ IV: Warlords olyan új megoldásokat emel be a játékba, ami miatt azok is leporolják az alapjátékot, akik már unalomig igázták a Földet.

A Civilization IV: Warlords újdonságai közül természetesen elsőként az új játszható civilizációkat, az új egységeket kell kiemelni, de az igazi megdöbbenést az új küldetések, pályák fogják okozni. Aki már játszott az alapjátékkal, az minden valószínűség szerint jónéhányszor elgyepálta már a világ hataloméhes vezetőit és bizonyára ki is kapott tőlük párszor, ezért a koncepció ismertetésétől és az alapdolgoktól eltekintenék, legyen bőven hely kizárólag az innováció számára. Aki mégis kiváncsi ezekre, ajánlom figyelmébe az alapjátékról szóló külön írásunkat.

Akik az elejétől követik a Civilization sorozatot, már biztosan kicsit vakarják a fejüket, ha új epizód érkezik, mert valljuk be őszintén, a kőkorszaktól az űrhajóig vezető út már elég unalmas tud lenni, akármilyen szép grafikával és kellemes körítéssel tálaljuk. Ezt bizonyosan érezték a fejlesztők is, ezért minden eddiginél több variációt kapunk kisebb korszakok és térségek megismerésére és meghódítására.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Visszatérve a gyökerekhez, megér egy sort a korábbi 2-2 kiegészítő, mint például a Call to Power megemlítése, ami főként új egységeket, régiek továbbfejlesztését jelentette, illetve néhány új játékelem beemelését. Mivel a negyedik rész eleve vaskosra sikerült, nehezen tudnám elképzelni, hogy ezzel a módszerrel egetrengető újdonságokkal tudott volna a kiadó előrukkolni. Ez így is van, hiszen az alapjátékhoz képest a hat kapott új civilizáció néhány saját egységgel elég gyér frissítés lenne. Ennek ellenére érdekes csatákat rejteget a kártágóiak, a zuluk, a törökök, a vikingek, a koreaiak és a kelták beemelése a játékba. Velük együtt, ahogy említettem, érkezik néhány egység, természetesen néhány hős vezető és ami a legütősebb, vadi új muzsikák, amik igazán feldobják a megfáradt hóditó unalmas óráit.

Az új Civek egységein kívül meg kell emlékezni a névadó Warlords, azaz Hadúr egységről, ami a korábbról ismert nagy-vezető (időről-időre kitermel civilizációnk nagy művészeket, tudósokat, stb., akik különleges dolgokat hajthatnak végre) analógiára épül, azzal a különbséggel, hogy a háborús területeken visznek véghez nagy dolgokat. Elsődlegesen használhatjuk őket csapataink vezetésére, hogy sikeresebben szerepeljenek az ütközetekben, másrészt egy adott város hadiiparának gyorsítására is hajlandóak, végül tréningezhetik az újonc seregeket, hogy eleve veteránként érkezzenek a kereszttűzbe.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Ezek a fejlesztések ugyan visznek egy ívet a játékba, de minden fanatikus a szívéhez kapna ha megtudná, hogy ez minden, hiszen ez a mai világban nemhogy egy kiegészítőre, de talán még egy javítócsomagra sem lenne elegendő újdonság. Még akkor sem, ha belevesszük a korábban is elérhető civilizációk fejlesztését új vezetőkkel, egységekkel, még akkor sem, ha olyan extrákkal fokozták a csodákat, mint a (Kínai) Nagy Fal, ami tényleg egy falat húz az azt megépítő birodalom határaira. De nem! Mindenki fellélegezhet, a csoda nem a fő csapásvonalon történik. Igazán a spéci hadszíntereken ad a játék többletet, a szcenáriók között mindenki újra függővé válhat, még egy kört, még egy kört, még egy kört... szajkózták az alapjáték promóciós filmjében is.

A kiegészítő az alapjátékban is megbúvó ókori színtereket feszegeti tovább és aki még emlékszik a tág értelemben vett görög világ kalamajkáját feldolgozó szcenárióra, az biztosan örömmel fogadja a további ilyen témájú terepeket. Betöltve ezeket a modifikációkat, teljesen új népekkel, új technológiai fával és új egységekkel is találkozunk, amik csak az adott korra jellemzőek és nem is lehetséges eljutni Nagy Sándor korából az űrbe, hiszen itt az ókor lesz jóval részletesebben kidolgozva. Az itteni fejlesztésekkel spécibb jobb változatokat kapunk az egyébként építhető egységekből, mint lovasság, falanx, vagy ostromgépek.

A lustább Civ játékosok lehet, hogy nem fognak neki örülni, de jónéhány szcenárió időre megy, tehát megadott kör alatt kell teljesíteni a célokat, úgy mint az előbb említett Alexander hódításait a perzsa és indiai földeken. (még mielőtt meghalna szegény). Végre van kihívás az aggresszív, opportunista játékosoknak is, akik nem képesek nyugodtan hátradőlni és verni a szóköz gombot egy csoda megépüléséig.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások