Caesar IV

Caesar IV

2006. október 13. 22:59, Péntek


Kiadó: Sierra
Fejlesztő: Tilted Mill
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,6 GHz, 512 MB RAM, 1,3 GByte szabad hely, 64 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 3200+, 1024 MB RAM, Nvidia 7600+
Hasonló játékok: Civcity: Rome, Pharao, Ceasar III
Kategória: római kori város-szimuláció

A CivCity: Rome gyengélkedését látva epekedve vártuk, hogy az asztalunkra kerüljön végre a messiásnak hitt Caesar IV. A római birodalom Simcity-jeként elvárjuk, hogy a sok év alatt megszerzett magas presztízsét tovább vigye a negyedik rész is. Félig-meddig sikerült is, de sok helyen gagyinak hat, a bugokról nem is beszélve. Egyik szemünk sír, a másik nevet.

A királyság ideje lejárt, a római köztársaság dicső napjai elkezdődtek, egy megállíthatatlan birodalom hajnalán járunk. A cézár fehér tógáját meglibbentve jó bort kíván, a népnek új épületeket, győztes csatákat, mellette pedig luxust és csillogást a város szívében lakó kiválasztottaknak. A kívánságok teljesüléséhez mi magunk vehetjük kezünkbe az irányítást, a meghódított új területek adottságait kiaknázva. Eleinte kis kategóriás vezetőként elegendő egyszerűbb városokat felhúzni, melyek alapvető szükségleteket elégítenek ki belül, mind Róma felé.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Később kereskedelmi, kulturális és katonai központokká fejlesztett sokezres városok felett őrködhetünk kétszer hét kampány pályán keresztül egészen az európai kontinens teljes meghódításáig. Legalábbis a Köztársaság nevű kampányban, ahol a végső harc Londonium biztosítása, vagy az elpusztított Karthágó helyén egy új város építése. A Birodalom kampány szintén hét pályájának végén viszont már a germán barbárokkal kell leszámolnunk, vagy egy Rómához hasonló kaliberű várost kell létrehoznunk a birodalom dicsőségére.

A hangzatos kezdés után egyből felhívnám a figyelmet arra, hogy minden játékosjelölt még indítás előtt telepítse az igen hamar megjelent v1.1-es javítást, illetve a játék /Data mappájában a newconstants.txt fájlban az "EmpireLevel/TradeRoutePolys;bool;1" értékét állítsa 1-ről 0-ra. (Különben nagy valószínűséggel új kereskedelmi útvonal létrehozásakor kifagy a játék) Nagyon ritkán találkozni olyan programmal, ami ilyen szintű bughalmazzal a nyakán próbálja meghódítani a játékost.

Kis városlakóink rendszeresen a falakon keresztül járnak, eltévednek az utcák között, az útépítés néha egy horror, minden nagyon szögletes így 2006-ban, igaz váltakoznak a napszakok, de éjjel szinte semmit nem látni a városból (jelentősége pedig nincs). Domborzat van, építeni a legkisebb puklira sem lehet, viszont a navigációhoz egérbűvésznek kell lenni szabad kamera módban, mert kicsit gyorsabb húzásra már pörög a kép, mint a ringlispil.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Miután letudtam a kötelező szidalmazást, ami megkormozta az egyébként nagyon is kellemes játékcsodát, lássuk miből is válogathat az önjelölt városrendező. A birodalmat benépesítő lakosokat három osztályba sorolták, mégpedig plebs, polgárok (egyenlők) és patríciusok. A legalsó kaszt természetesen a kétkezi munkásokat adja, ők kapálnak, faragnak, öntenek, vésnek, kaszálnak, egyszóval mindent, amit ma iparnak és mezőgazdaságnak nevezünk. Számukra az élelmen kívül csupán alapvető árucikkekre van szükség, nem dőzsölnek. A középréteg a szolgáltatásokért felelős, mint a szórakoztatás, a vízvezetékek, az oktatás, vallás és egyebek.

Ők az élelmiszereken és az alapvető dolgokon kívül már szeretnének némi luxuscikket is magukhoz venni, míg az egyáltalán semmit nem dolgozó, csak otthon tespedő felső tízezer, vagyis néhányszáz az adófizetésért cserébe elvárja, hogy a luxuson túl egzotikus termékekhez is hozzájusson. Alapvetően az ennek megfelelő háromféle épületet tudunk telepíteni lakhatás céljára, majd ezek a körülmények javulásával folyamatosan fejlődnek, ami az alsó két kasztban népsűrűség növekedéssel jár együtt, míg a nagyok több adót fizetnek majd. A fent sorolt alap, luxus és egzotikus termékeket magunk is előállíthatjuk, illetve importálhatunk, de erről később. A fejlődéshez kulcsfontosságú még, hogy a megfelelő szolgáltatások is körülvegyék a lakókat. A középréteg gyakorlatilag ezért fog felelni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások