UFO: Extraterrestrials

UFO: Extraterrestrials

2007. június 1. 19:24, Péntek


Kiadó: Tri Synergy
Fejlesztő: Chaos Concept
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,5 GHz, 256 MB RAM, 2,6 Gbyte szabad hely, 128 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: 2,5 GHz-es Intel Pentium IV , 512 MB RAM, 256 Mbyte-os videókártya
Hasonló játékok: X-COM: Enemy Unknown, X-COM: Terror from the Deep
Kategória: körökre osztott akció-stratégia

Az idegenek támadása H.G. Wells és Spielberg óta legalább olyan kifogyhatatlan rókabőr-tárház, mint a II. Világháború témája. Az UFO-sorozat ennek megfelelően szinte évente egy újabb epizóddal bővül, de a korábban a Microprose, később a Cenega által dédelgetett szériához most a Chaos Concept csapata egy olyan elfuserált elemet adott hozzá UFO: Extraterrestrials néven, ami még viccnek is rossz. Illetve eszünkbe juttatja a rég elfeledett emlékeket, ami miatt talán előkaparjuk a polcról valamelyik korábbi részt.

A történet nagyjából ismerős, bár már eleve logikai bukfenc az egész, hiszen nem a Földön vagyunk, hanem az Esperanza nevű bolygón, viszont a szokásos XX. század végi emberi technológiai szinten vágunk neki a kalandoknak, hogy hónapokkal később már plazma és lézer stukkerekker, illetve idegenektől ellesett hajótechnológiával írtsuk a kis zöld taknyokat. Az, hogy hogyan kerültünk oda, vagy mi is pontosan ez a bolygó és miért olyan fontos a 4-5 különböző létformának, az nem derül ki automatikusan. Az UFO klón nem foglalkozik ilyen apróságokkal, mint korrekt háttér. Bumm, bele a közepébe. A játék indítása után nagyjából azt sem mondja a játék, hogy bakfitty, kezdődhet egyből a fejlesztés és a védekezés. Az előtörténet egyébként olvasható a játék honlapján, ha valakit megmozgat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A körítés ismert. A bolygónk különböző területekre van felosztva, amik egy-egy bázisnak adhatnak otthont, akár nekünk, akár az idegeneknek. A saját bázisaink közül a főhadiszálláson építkezhetünk komolyabban, a többi terület inkább kitolt őrhelynek számít, hiszen oda repcsiket és védelmi épületeket tehetünk csupán, aminek egyébként sok értelme nincs. Az idegenek amennyiben elfoglalnak egy régiót, akkor onnan számíthatunk komolyabb intenzitású észlelésekre. Felszámolni úgy tudjuk őket, ha kifigyeljük a bázis pontos helyét és egy felszabadító akció során megsemmisítjük azt.

Ehhez persze fel kell kötni a gatyát, mert már a játék első-középső részében is olyan túlerővel kell szembenézni, ami csak profin felszerelt és kiképzett csapattal elképzelhető, ráadásul veszteségek biztosan lesznek, így az azt követő 1 hónapra ne tervezzünk semmi más komolyabbat. A főhadiszálláson történik a gyártás és fejlesztés, illetve snassznak számító dolgokat vehetünk a piacon, UFO technológiás dolgokat pedig zsákmányolhatunk az akciók során, de a használatukhoz fel is kell fedezni a hozzá tartozó elméletet. Az elején érdemes 2, esetleg három bázissal operálni okosan kiválasztva, hogy melyiket foglaljuk be, hiszen pénzünk nem sok lesz komoly terjeszkedésre.

Egy új bázis majdnem egymillió egységet kóstál, ráadásul sokat nem érünk vele üresen. A főhadiszálláson a hangárokkal nem érdemes foglalni a helyet, sőt a későbbiekben simán át lehet onnan telepíteni az elfogó vadászokat is. A hely viszont kell a kutatólaboroknak és a műhelyeknek. Laborból 2-4 darab tökéletesen elég, annyival már villámgyorsan lehet fejleszteni, de még nem viszi el az összes pénzt, később pedig elegendő egy továbbfejlesztett labor is. Műhelyekből viszont sosem elég, mert iszonyat lassan készül el még egy nyomorult lézerpuska is, nemhogy valami komolyabb dolog. Ráadásul a medikit fogyóeszköz, így azt folyamatosan érdemes gyártani.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A katonák fejlődése viszonylag gyorsan megy, kivéve ha épp kórházban vannak. Kedvenc akcióhőseink gyorsan lépegetnek szinteket, érdemes kicsit specializálni őket. A tökéletesen működő csapat lelke nálam két katona, akik tudnak is lőni. Ezt a képességet az első pár szinten felfejlesztettem maximumra, így a többiek felderítései nyomán messziről is könnyen leszednek bárkit. Később az ügyességre gyúrtam őket, amitől több akciópontjuk lesz, viszont a fittségük megkérdőjelezhető, vigyázni kell rájuk. Van egy jóember, akinek az ügyesség van az elején felnyomva maxra, ő rohangál a medikitekkel és felfedez a végén. Vele is érdemes okosan bánni, mert általában csak pisztoly van nála, így a menekülésre nem árt kalkulálni.

Van egy nehézfegyveres arc, akinek az erejét kell becsülni. Nála robbanó és kábító töltetek is vannak, fogságba ejtésre tökéletes. Ami viszont izgalmas, hogy a rakéta robbanása vagy nem területre hat vagy a középponttól viszonylag közel is csak nagyon kicsit sebez, mert az eltalált ellenfél mellett álló másik jobbára életben marad. A többi kis zsoldos vegyes képességekkel nyomul, őket életerőre és akcióra edzem, de a baj velük, hogy hullanak mint a legyek, ugyanis ők kerülnek mindig a frontvonalba. A gépesített hadosztályt pedig csak ritkán vetem be, mert egy rossz mozdulat és valóban egy katonával és párszázezernyi pénzzel is kevesebb van ha felrobban.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások