2007. november 30. 22:13, Péntek
Kiadó: CD Projekt
Fejlesztő: CD Projekt Red
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2,4 GHz, 1024 MB RAM, 8 GB szabad hely, DirectX 9-et támogató 128 MB-os videokártya
Ajánlott: Intel Pentium Core 2 Duo , 2 GB RAM, nVidia Geforce 7900 GTX
Hasonló játékok: Oblivion, Gothic 3
Kategória: szerepjáték
Riviai Geralt. A legendás Witcher végre megérkezett és érzelem nélküli tekintete megdermeszt mindenkit. A szerepjátékok egyik mintapéldánya nem egyszerű kalandot kínál a játékosoknak, hanem az Andrzej Sapkowski által megálmodott világ teljes pompáját festi a monitorokra. Kötelező darab.
"Később azt mondták, hogy a férfi északról jött. Roper Kapujától. Gyalog érkezett, terhelt lovát a kantáránál fogva vezette. Késő délután volt, így a tímárok, szíjártók, istállók már rég bezárta, az utcák szinte üresen álltak. Meleg volt, de a férfi vállain fekete köpeny pihent. Felhívta magára a figyelmet. Az idegen bár nem volt öreg, haja mégis szinte teljesen ősz volt. Köpenyege alatt egy viseltes bőrzubbonyt hordott, melynek váll- és nyakrészénél fűzők díszelegtek. Mikor levette a köpenyét, a körülötte állók észrevették, hogy az ismeretlen kardot hord - ez önmagában még nem volt szokatlan, hiszen Vizima összes férfija viselt fegyvert - de egyik sem a hátán tartotta a pengéjét, mint egy íjat vagy tegezt" - Andrzej Sapkowski, A Witcher.
A Witcher nem egy új világ. A közel 20 éves történetet a híres lengyel fantasy író hozta létre anno, most pedig egy szintén lengyel fejlesztőcsapat komponált rá egy vérbeli PC-s szerepjátékot. A történet komplex, nagyon sok szereplő tűnik fel a különböző helyszíneken, figyelni kell, hogy ki mit mond, mi hol történik. A harci jelenetek és a dialógusok, a keresgélések és olvasgatás egy teljesen jó egyensúlyt kapott. Nem hentelős hack'n'slash, de nem is altatódal a játék. Habár többnyire lineárisnak tűnik a cselekmény, válaszaink, döntéseink komolyan befolyásolják az eseményeket. Nincs egyértelműen jó avagy rossz döntés, nem lehet zsákutcába futni, de ennek ellenére különböző vágányokon haladhat a történet. Összesen három különböző befejezéssel, egy végigjátszás alatt legalább 90 óra játékidővel, számos bejárható területtel és temérdek karakterrel csábít a játék.
A művésziesség nem kizárólag a történet alapjaiban lelhető fel, hanem a készítők precízen odafigyeltek arra, hogy a megjelenítés is illeszkedjen az elképzelt fantázia birodalomhoz és a magával ragadó történethez. A grafikai motor csak egy része ennek, ami ugyan nem hasonlítható a legújabb FPS-játékok vívmányához, de a legtöbb RPG-t messze fölülmúlja. A fényekkel, speciális effektekkel való játszadozás egy teljesen egyedi hangulatot teremt a játéknak, ami annyira képes beszippantani a játékost, hogy az idő, mint olyan megszűnik létezni és csak az a kérdés, hogy mikor kell legközelebb előrántani az ezüst kardot néhány szörnyeteg lemészárolásának okán.
A játékban az időjárás változása vagy a napszakok körforgása szintén egy komoly hozzáadott érték, utóbbi pedig nemcsak látványelem, hanem a hős képességeitől kezdve, a karakterek, szörnyek viselkedéséig és bizonyos küldetések teljesíthetőségéig sok mindent befolyásol. Az időt ugyan meg lehet pörgetni némi pihenéssel, meditációval, de a vérbeli hősök ki tudják használni a nappalt és az éjszakát is teljes egészében.
A települések is külön szót érdemelnek. A karakterek többsége folyamatosan csinál valamit, a katonák összevissza masíroznak, a pórnép bóklászik mindenfelé, az árusok közül is van aki néha elugrik elintézni valamit és a főszereplők is gyakran elkóborolnak. A játékban főszerepet betöltő város, Vizima ugyan nem túl nagy, mint ahogy a területek többsége is kissé stilizált, már ami a méretet illeti, de ez nem von le semmit a térkép értékéből. Talán annak lehet örülni, hogy nincsenek fél órás gyaloglások, mint a legtöbb MMORPG-ben. A tágabb értelemben vett helyszín, Temeria királysága éppen az óriási háború utáni lábadozás időszakát éli. Ebben a királyságban az emberek mellett a másfélék is megférnek, ha nem is szeretik őket annyira, de a törpök, tündék és egyéb lények is megtalálják a számításaikat. A háború következménye viszont, hogy mindenfelé tolvajbandák fosztogatnak és különféle ádáz szörnyek lepik el a kevésbé frekventált területeket.