A Vampyre Story

A Vampyre Story

2009. március 7. 18:58, Szombat


Kiadó: Crimson Cow
Fejlesztő: Autumn Moon Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP / Windows Vista, 1.6 GHz CPU, 512 MB RAM, 256 MB, GeForce FX-sorozat vagy ATI Radeon 9500 DirectX 9.0, 3 GB tárhely
Ajánlott: Windows XP / Windows Vista, 2 GHz CPU, 512 MB RAM 512 MB videokártya GeForce 6 vagy ATI Radeon 9800 DirectX 9.0, 5GB szabad tárhely
Hasonló játékok: So Blonde, The Curse of Monkey Island
Kategória: kalandjáték

Még valamikor 2006-ban jelentették be A Vampyre Storyt, melyben Mona de Laffite története elevenedik meg. Komoly hullámvasút-körútra indult az alkotás, amit végül a Crimson Cow legénysége karolt fel, így több éves késéssel végre megérkezett a point-and-click stílus legfrissebb alkotása, amely fantasztikus humorával és lenyűgöző 2,5D-s grafikájával sajátos, szerethető atmoszférát teremtett.

A tavalyi év több kalandjátékot is felvonultatott, mégis a 2006-ban bejelentett A Vampyre Story volt az egyik legjobban várt produktum. Egyrészt, mert a szakma olyan neves alkotói ügyködtek a játékon, mint a LucasArts két korábbi alkalmazottja, William V. Tiller és Dave Harris, akik mindvégig a tűzvonalban "harcoltak", hiszen olyan alkotásokon ügyködtek korábban, mint a The Dig vagy a The Curse of Monkey Island. Másrészt a beharangozott információk és a közzétett képek egyértelműsítették, hogy egy klasszikus, Tim Burtonre jellemző point-and-click kalandjáték van készülőben.

A fejlesztés során azonban komoly problémák adódtak, pénzügyi gondok és a kiadó körüli hercehurca hátráltatták a munkát. Nem egyszer előfordult olyan eset is, amikor összesen hárman dolgoztak a játékon. Végül a német székhelyű Crimson Cow karolta fel a csapatot és a projektet, így ugyan a 2006-os Halloweenre tervezett premier elmaradt, a játék mégis életben maradt, annak fejlesztése folytatódhatott, hogy aztán Mona de Laffite operaénekesnő kalandja a közelmúltban végre napvilágot láthasson PC-n.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Történetünk kezdetén még az iskolapadot koptatva próbáljuk elsajátítani az éneklés csínját-bínját. Kottákat magolunk nap mint nap, énekórákra és próbákra járunk, hogy aztán mindezt magunk mögött hagyva kiálljunk a világot jelentő deszkákra és operaénekesnőként keressük meg a napi betevőt. Főhősnőnk, Mona de Laffite épp első párizsi fellépésére készül, a színfalak mögött pedig barátnőnk, Christine Van Helsing szívélyes fogadtatásban részesít. Bemutat egyik legjobb barátjának, egy korosodó, kissé vicces fickónak, aztán hirtelen minden elsötétül. Mire magunkhoz térünk, ráeszmélünk, hogy egy ódon kastély foglyai vagyunk a zord draxsylvaniai hegyek között, ráadásul az említett úriember feleségeként térünk újra magunkhoz. És ha ez sem lenne elég, akkor mindezek tetejébe kiderül rólunk, hogy vérszívóvá, azaz vámpírrá változtunk át...

A Vampyre Story játékmotorja - a kornak megfelelvén - teljesen 2,5D-ben jeleníti meg képernyőnkön a látnivalókat. Ez azt jelenti, hogy a háttér síkban látható, vagyis 2D-ben, míg a karakterek és azok a tárgyak, amikkel interakcióba léphetünk, 3D-ben pompáznak. Az irányítás is megfelelő, hősnőnket az egérrel és a billentyűzettel tudjuk terelgetni. Ahova kattintunk rágcsálónkkal, oda sétál főhősünk, ha pedig egy mozgatható tárgyra kattintunk, akkor négy választási lehetőség közül tudunk választani.

Ezek helyzettől függően változhatnak, de az esetek többségében megvizsgálhatunk valamit, egy másik esetben használatba vehetjük az adott tárgyat, vagy felemelhetjük azt, a harmadik variáció pedig a beszéd, ugyanis Mona minden tárgyat elnevez, szóba elegyedik velük. A negyedik, utolsó opció a denevérré változás. Így tudunk bejutni olyan helyekre, ahova Mona emberi alakot öltve nem lenne képes, mint például a magasabb tornyok vagy a szűk helyiségek.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások