Batman: Arkham Asylum

Batman: Arkham Asylum

2009. október 11. 09:36, Vasárnap


Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Rocksteady Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP/Vista, Pentium 4 3 GHz/AMD Athlon64 3000+, 1 GB RAM, 9 GB szabad tárhely, 256 MB (nVidia GeForce 6600/ATI Radeon X1300)
Ajánlott: Windows XP / Vista, Pentium D 3 GHz/AMD Athlon64 X2 3800+, 2 GB RAM, 9 GB szabad tárhely , 512 MB (nVidia GeForce 7900 GT)
Hasonló játékok: nincs
Kategória: külsőnézetes akciójáték

Míg a konzolosok már augusztus vége óta nyüstölhetik Batman legújabb, sikert sikerre halmozó Arkham elmegyógyintézetbeli kalandját, addig a PC-sek csak pár napja vehették kezükbe a Rocksteady kritikai elismeréseket is besöprő külsőnézetes akciójátékát, melyben minden idők egyik legismertebb képregényhőse köré húztak fel a készítők egy olyan digitális körítést, ami az év vége szavazásokon könnyedén esélyes a legjobb játék címre. Szerkesztőségünk a konzolos verziót már rongyosra játszotta, így a PC-s tesztverzió esetében csakis azokra az apróságokra voltunk kíváncsiak, amik leginkább a grafikában nyilvánulnak meg.

A DC Comics komoly múltra visszatekintő hősének, Batmannek már számos adaptációjával volt dolgunk az elmúlt években-évtizedekben, de hiteles, már-már tökéletes megvalósítást idáig egyedül a filmvilágnak sikerült produkálnia. A játékipar valahogy nehezen képes képregényhősök köré épített univerzumokból maradandót kihozni. Az alagút végén mégis kezd felcsillanni egy fényfolt, hiszen tavasszal az X-Men Origins: Wolverine már egy újnak a kezdetét jelentette, mostani cikkünk alanya pedig már egészen közel került a kijárathoz.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Batman: Arkham Asylumot készítő Rocksteady első fejlesztése az utolsó képpontig tökéletes játék, ami végre nemcsak a körítésben erős, hanem a nagybetűs hangulatban is, amit leginkább hiányoltunk eddig. Ugyanis a fejlesztők végre azt a Denevérembert mutatták be nekünk, akit előzetesen 1939 májusában a Detective Comics 27. számában megismerhettek az olvasók, azt a sötét lovagot, akit Bob Kane rajzoló és Bill Finger író alkotott meg közel hetven évvel ezelőtt. Vagyis egy emberközelibb, esendő lényt, akire mindig az örök lelki vívódás, a gyötrődés, a belső önmarcangolás volt jellemző.

A Batman: Arkham Asylum története egy késő esti járőrözéssel indul, Joker ugyanis ismét megszökött Arkhamból, így megint a Bőregérre hárul a feladat, hogy rács mögé dugja a pszichopata bűnözőt. Mi akkor kapcsolódunk be, amikor Jokert korábbi szökése után ismételten sikerült láncra vernünk. Gotham sötét lovagja ezután Gordon felügyelő, a rendőrség és az elmegyógyintézet fegyőreire bízza a "Bűn Bohóc hercegét", akit eme díszes társaság - élükön Batmannel - kíséretében szállítunk vissza Arkhamba.

Joker megérkezése után azonban minden a feje tetejére áll, nem várt események láncolata veszi kezdetét. Ugyanis Harley Quinn, Joker egyik csatlósa, plátói szerelme, aki egykoron a vigyori pszichopata pszichiátere volt, szemfüles módon játssza ki a biztonsági rendszert, így Joker egy óvatlan pillanatban, az előre jól kitervelt tervének köszönhetően hatástalanítja az őt őrző biztonságiakat, és mire Gordon felügyelő és a Denevérember feleszmélnek, az elvetemült őrült már egy biztonsági kapun túl kárörvend örökös ellenfelén.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Főhősünk riválisa őrült tervet eszel ki: célja, hogy kiszabadítsa az Arkham vendégszeretetét élvező összes bűnözőt, valamint az ártatlan életekért cserébe egy tekintélyes hosszúságú listával is előrukkol, melyben követeléseit foglalja össze. Ennek első helyén pedig nem más áll, minthogy Gotham lovagja egymaga merészkedjen be az elmegyógyintézet falai közé. Játékunk főszereplője vállalja a kihívást, eleget tesz a kérésnek, és végre kezdetét veheti a két ellentétes, mégis egymást kiegészítő figura macska-egér játszmája, melynek végén csakis egyikük nyerhet.

A játék irányítását itt vesszük mi a kezünkbe. Azonnal megismerkedhetünk a játék újszerű, pár gombos irányításával, a FreeFlow-nak becézett harcrendszerrel. Ennek lényege nem más, mint a folytonosság megtartása, hogy a játékos játék közben egy állandóan pergő, zajló akció részének érezze magát, így egy végtelenül leegyszerűsített, alig pár gombra kiosztott harcrendszert kapott a Batman: Arkham Asylum.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások