2009. december 27. 13:24, Vasárnap
Kiadó: Eletronic Arts
Fejlesztő: BioWare
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 egymagos 1,6 GHz processzor vagy AMD 64 2,0 GHz processzor, 1 GB (Vista, Win7 esetén 1,5 GB) memória, ATI Radeon X850 256 MB vagy NVIDIA GeForce 6600 GT 128 MB (Windows Vista esetén: Radeon X1550 256 MB vagy NVidia GeForce 7600GT 256 MB) videokártya, 20 GB szabad tárhely
Ajánlott: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz vagy AMD Phenom II X2 Dual-Core 2,7 GHz processzor, 2 GB (Vista, Win7 esetén 3 GB) memória, ATI 3850 512 MB vagy NVidia 8800GTS 512 MB videokártya
Hasonló játékok: Baldur's Gate, Neverwinter Nights
Kategória: szerepjáték
A zseniális Baldur's Gate, Knights of the Old Republic, Mass Effect stb. készítői egy új, saját maguk által megalkotott világban játszódó programmal jelentkeztek. A Dragon Age-re elég sokat vártunk, ugyanis - ha jól emlékszem - az első híreket valamikor 2004-ben hallhattuk a programról. A fejlesztők epikus történetet, saját fantáziavilágot és közel 120 órányi játékidőt ígértek. Nézzük mit sikerült ebből betartani!
Évszázadokkal ezelőtt néhány mágus óriási arroganciáról tanúbizonyságot téve betört a Teremtő házába, és ezért a tettükért szörnyetegként kerültek vissza a világukra. Ők lettek az első éjfattyak, akik hatalmas seregükkel próbálták meghódítani a világot, hogy megteremtsék az Enyészetet, a földi poklot. Amikor minden veszni látszott, megjelentek a Szürke Kamarások (Grey Warden). A Kamarások elf, törp és ember harcosokból álló hadsereg, akiknek egyetlen céljuk az éjfattyak seregének megállítása.
Sikerült megállítaniuk a pusztítást, de néhány évszázadonként a sötétség seregei visszatérnek, és egy vezérdémon vezetésével újra pusztításba kezdenek. Ezt hívják Veszedelemnek (Blight). Mi épp az aktuális Veszedelem idején kapcsolódunk be a történetbe, és utunk a Szürke Kamarások közé vezet, amikoris kezdetét veszi a kaland.
Mint minden rendes szerepjátékban, itt is a karaktergenerálás az első lépés. Három fajból választhatunk, így lehetünk emberek, törpék, elfek és persze a szokásos férfi avagy női nemet is beállíthatjuk. Szintén három kaszt közül választhatunk, ezek pedig a harcos, a mágus és a szerencsevadász. Az első kettő egyértelmű, a harmadikra ráfér némi magyarázat. A szerencsevadász lényegében a rogue és a tolvaj kasztokat ötvözi, tehát hátbatámadást, csapdafelismerést és hatástalanítást, illetve egyéb hasonló nyalánkságokat tartogat számunkra, ha ezt választjuk. A hetedik és a tizennegyedik szinteken tovább specializálódhatunk, ha találunk megfelelő tanárt a társaink közt, de könyvekből is szakosodhatunk.
Miután ezeket kiválasztottuk, meg kell adnunk karakterünk eredettörténetét. Ez határozza meg, hogy karterünkhöz hogy viszonyulnak az egész játék alatt, hogy kerülünk kapcsolatba a Szürke Kamarásokkal stb. - tehát elég fontos szerepet tölt be a játék során. Ezekből összesen hat darab létezik fajonként, de kezdetben nem mindegyik elérhető, az első végigjátszás után viszont ezekhez is hozzáférhetünk. Ha mindezzel megvagyunk, akkor a szokásos pontelosztás, majd a képességek, képzettségek megadása következik.
Végezvén mindennel, a Mass Effecthez hasonlóan alakíthatjuk hősünk külsejét, csúszkák tologatásával megadva az értékeket. Kiválaszthatjuk hősünk hangját, valamint annak stílusát is, aminek személy szerint nem látom sok értelmét, ugyanis hősünk/hősnőnk az egész játék alatt egy árva szót nem fog szólni a párbeszédek alatt.
Amint elkészült karakterünk, kezdetét veszi a megadott eredettörténet, és ezzel végezvén csatlakozunk be a fő történetszálba. A játékmenet a klasszikus szerepjátékokét követi, miszerint emberekkel beszélgetünk, küldetéseket veszünk fel, vásárolunk, utazgatunk és közben haladunk a főküldetéssel is. A melléküldetésekből rengeteg akad, a készítők állítása szerint több mint 40 órányi. Rengeteg side questet vehetünk fel, és nemcsak a térképen jelölt emberektől, hanem különféle frakcióktól és mint a Mass Effectben, társainktól is kaphatunk megbízásokat, de előfordul, hogy holttesteknél talált tárgyak indítanak el egy küldetést.
Az első frakció a Káptalan, vagyis a helyi egyház. Majd mindenhol előfordulnak, és a templomok előtt álldogáló tiszteletes mellett található egy tábla, a Tisztelendők Táblája. Akárcsak a Witcherben, itt is kedvünk szerint vállalhatunk el küldetéseket, és a teljesítésük után a tisztelendőnél leadhatjuk őket, megkapva a jutalmunkat. Hasonlóan működik a Setétkő kompánia megbízása is. Ők is elég sok helyen jelen vannak, csak itt vagy személyesen bíznak meg minket, vagy pedig a képviselőjük melletti ládából tudjuk felvenni a megbízásokat.
A harmadik ilyen nagyobb mellékküldetésforrás a mágusok gyülekezete. Ők kevesebb helyen képviseltetik magukat, lévén nem éppen legális szervezetről van szó, de ők is busásan megfizetnek minket fáradozásainkért. A küldetések szerencsére elég változatosak, de persze előfordul a "menj ide, öld meg XY-t, vagy gyűjts össze x dolgot" típusú megbízás is. Társaink személyes küldetései is egész érdekesek, van bennük intrika, árulás, családi dráma stb., így a főszál mellett nem fogunk unatkozni.