Egy részes sikercímek

Egy részes sikercímek

2010. október 3. 20:20, Vasárnap
Vannak játékok, melyek elfogadható minőségükkel és közepes eladási mutatóikkal is minimum egy folytatást kapnak. Ám akadtak már olyan címek is, melyek valóban stílusosra sikeredtek és egyes esetekben mérföldkőnek bizonyultak, de nem kaptak második részt.

Az első ilyen a Primal Rage, mely egy 1994-es verekedős játék volt. Csak itt emberek helyett dinoszauruszok harcoltak egymással. A grafika akkori szemmel nézve kivételesen szép volt, a játékmenet is remekre sikeredett és a választható karakterek is egyedire sikerültek. Sajnos a folytatás fejlesztését az Atari '95-ben leállította és ezzel befellegzett a franchisenak.



A Jade Empire folytatására még van esély, hiszen tavaly ilyenkor felmerült, hogy a Dragon Age: Vérvonalak után a BioWare elkezdi a második rész fejlesztését, de a jelek szerint ez nem történt meg. Ez sajnálatos, hiszen az akció-RPG hozta a fejlesztőktől elvárt minőséget és valószínű sokan szívesen vennék a Jade Empire 2-t.

A következő cím az egyik személyes kedvencem. Az 1995-ös Full Throttle minden idők egyik legjobb és leghangulatosabb kalandjátéka, melyben egy motoros banda vezéreként kellett tisztára mosni a nevünket. A LucasArts gondozásában megjelent klasszikus kirobbanó siker lett, de ennek ellenére nem kapta meg a többször bejelentett folytatását. Sőt, a kiadó két alkalommal is leállíttatta a Full Throttle 2 fejlesztését "minőségi okok" miatt.



Egyszer régen, még a Halo megjelenése előtt a Bungie képes volt olyan alkotásokat letenni az asztalra mint például a 2001-es Oni. Az erős anime beütéssel megáldott külső nézetes akciójáték egy valódi hangulat bomba volt, mely kirobbanó sikert aratott a játékosoknál. Aztán pár hónappal később jött Master Chief és a pletykált Oni 2-t törölték a Halo 2 miatt. Remélhetőleg most, hogy a Bungie ismét "szabad" talán visszatérnek az Oni folytatásához is.

A Psychonauts kicsit kilóg a sorból, hiszen a mászkálós játék egyáltalán nem aratott sikert, de a játékélményt tekintve a 2005-ös év egyik legjobbja volt. Sajnos a játékosok ezt nem vették észre és Tim Schafer játéka eltűnt a süllyesztőben. És ha van olyan játék, melyhez biztosan nem készül több rész, akkor a Psychonauts pont ilyen.

A megszűnt majd "újjáéledt" Interplay fénykorában olyan címekkel rendelkezett, mint az Earthworm Jim vagy a Fallout. De a kiadó repertoárját színesítette a Giants: Citizen Kabuto mely egy akció-lövöldözős-RTS lett elég sok humorral megfűszerezve, mindehhez járt egy nagyon jól kitalált világ is. A Planet Moon Studios alkotása 2000-ben jelent meg és szép sikereket aratott. Sajnos egy esetleges folytatásról azóta sem hallottunk, pedig szívesen kipróbálnánk.



A következő alkotás egy újabb Interplay program és egy újabb személyes kedvenc. A Planescape Torment egy újabb remek példa arra, hogy egy igen telített piacon is lehet valami nagyon egyedit alkotni. A Black Isle Studios ekkor már olyan klasszikusokat tett le az asztalra, mint a Fallout 1-2 vagy a Baldur's Gate, de a Planescape Tormenttel változtattak az addig megszokott RPG-s játékmeneten és ezzel sikerült egy igazi klasszikust megalkotniuk.

A játék főhőse a Névtelen volt, aki a boncasztalon tér magához és mivel meghalt ezért halhatatlanná vált, de ugyanakkor elfelejtett mindent, ami eddig történt vele. A Planescape Tormentben jóval kevesebbet kellett harcolnunk, mint az akkori RPG-kben, de helyette sokkal több dialógust és morális döntést kellett meghoznunk. Egy Mass Effect szintű grafikával megáldott folytatást nagyon szívesen vennénk, ám erre nulla az esély.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások