Dragon Age II

Dragon Age II

2011. április 2. 18:15, Szombat


Kiadó: Eletronic Arts
Fejlesztő: BioWare
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo 1,8 GHz vagy AMD Athlon 64 X2 1,8 GHz-es processzor, 1 GB memória (Vista, Win 7 esetén 1,5), Radeon HD 2600 Pro 256 MB vagy NVIDIA GeForce 7900 GS 256 MB videokártya, 7 GB tárhely
Ajánlott: Intel Core 2 Quad 2,4 GHz vagy AMD Phenom II X3 Triple core 2,8 GHz-es processzor, 2 GB memória (Vista, Win 7 esetén 4), ATI 3850 512 MB-os vagy NVIDIA 8800GTS 512 MB-os videokártya, DirectX 11 használatához: ATI 5850 vagy NVIDIA 460-os videokártya
Hasonló játékok: Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Mass Effect
Kategória: szerepjáték

Másfél éve jelent meg az utóbbi évek egyik legjobb szerepjátéka, a Dragon Age Origins, amely igen szép sikereket ért el, és ezt a pár hónappal később megjelent kiegészítő, az Awakening tovább fokozta. Nem is volt kétséges, hogy lesz folytatás, amit a kiegészítő megjelenése után be is jelentettek. Az öröm sajnos csak az első információkig tartott, ugyanis a BioWare bejelentette, hogy a gyér konzolos eladások miatt a folytatás főként az ő igényeiket fogja kielégíteni. A folyamatosan érkező hírek sem voltak túl biztatóak, de azért bíztunk a BioWare csapatában. A játék végül nemrég meg is jelent, így már mi is eldönthetjük, hogy méltó folytatás lett-e a Dragon Age II.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék kezdete igazán filmesre sikerült: egy ismeretlen törpét hurcolnak be egy szobába, ahol egy Cassandra nevű nő érdeklődik egy bizonyos személy felől, akire mint Kirkwall hőse hivatkozik; ő nem más, mint a játék főhőse, Hawke. A törpe, akit Varricnak hívnak, és később a csapatunk tagja lesz, belekezd a történetbe, amely egy hős felemelkedéséről szól, aki egy egyszerű nincstelen menekültből lesz a város egyik legbefolyásosabb embere, és kinek mindössze egyetlen célja van: a családja és barátai jólétének biztosítása. Ezúttal nem fogjuk megmenteni a világot, hanem egy sokkal személyesebb, emberközelibb történetet ismerhetünk meg, amit átsző a politika és az ármánykodás, közben pedig megtudjuk, hogy miként küzdötte fel magát Hawke a nyomorból a gazdagságba.

A játék maga Varric elbeszélésével kezdődik, ahol elsőnek kiválaszthatjuk hősünk nemét és kasztját. A választható kasztok nem változtak az első rész óta, megmaradt a mágus, a harcos és a szerencsevadász (rogue), némi módosítással. A harcos most már vagy csak kétkezes, vagy pedig egykezes fegyverrel és pajzzsal harcolhat, két egykezes fegyverrel vagy íjjal nem. Utóbbiakat csak a szerencsevadászok használhatják, de a kétkezes fegyverek esetén is csak tőrökkel csépelhetik az ellent.

Miután kiválasztottuk a számunkra szimpatikus lehetőségeket, akkor elindul a tutorial, amit ötletesen oldottak meg. Varric "kissé" kiszínezett történetet kezd el mesélni, ahol Hawke a húgával, Bethany-val együtt száll szembe az éjfattyak (darkspawn) vég nélkül érkező hordáival. Itt megismerhetjük az irányítást, a megújult kezelőfelületet és képességeink egy részét. A tutorial végén Cassandra finoman megkéri a narrátort, hogy ragaszkodjon a tényekhez, és ekkor veszi kezdetét a tényleges játék.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Lehetőséget kapunk Hawke külsejének teljes átalakítására, nevének és portréjának beállítására stb. Ezúttal nem választhatunk eredettörténetet, mivel hősünk ugyanolyan fix karakter, mint Shepard a Mass Effectben. Amit viszont még itt beállíthatunk, az az előd fontosabb történései. Ezt több, előre definiált lehetőségből választhatjuk ki, vagy pedig importálhatjuk egy régi mentésünket, egész pontosan a Dragon Age: Origins-ből, DA: Awaneking-ből, Golems of Amgarakkból és a With Huntból. Sajnos ennek nincs túl nagy hatása a történetre, mivel hősünk nem Szürke Kamarás (Grey Warden), és a játék sem Fereldenben játszódik, így mindössze a Ferelden hőséről szóló történeteket és a visszatérő karakterek mondandóját befolyásolja.

Miután túlestünk minden szükséges beállításon, elkezdődik a tényleges játék, amely Lothering ostromával indul. Itt élt a Hawke család, akik épp csak el tudnak menekülni az éjfattyak elől. Az első dolog, ami feltűnhet az a megújult képi világ. A BioWare grafikusai jó néhány változást eszközöltek az első részhez képest, de amit azonnal észreveszünk, az az éjfattyak megváltozott külseje. Bizony, a föld alól érkező szörnyetegek új külalakot kaptak, de nem ők az egyetlenek. Átdolgozták a kunárik - az előzetesben szereplő nagydarab szarvas lény egy kunári -, az elfek, egyes visszatérő szereplők és jó néhány szörny külsejét is, így nem biztos, hogy mindenkit elsőre meg fogunk ismerni. De nem csak ennyi változás történt az első részhez képest.

A harcok sokkal dinamikusabbak és pörgősebbek lettek, és gyakoriak is, az elődhöz képest jóval több összetűzésben fogunk részt venni. Az animációk is látványosak, Hawke pörög, ugrál, és egyéb kreatív módon aprítja az ellent. Sajnos az animációk száma elég kevés, így elég hamar rá lehet unni a folyamatosan ismétlődő mozdulatokra. Akadnak más problémák is: ha egy támadásunk ledönti az ellenfelet a lábáról, akkor karakterünk abbahagyja a támadást, és amíg nem kattintunk újra a célszemélyre, addig nem fog csinálni semmit.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A másik zavaró dolog, hogy az ellenfelek néha a semmiből jelennek meg, jobb esetben a tetőkről, erkélyekről ereszkednek le. A semmiből érkezett rosszarcúak scriptje valamiért nem indul be azonnal, így találkozhatunk majd egyhelyben álló, és csak egy idő után megmozduló rosszarcúakkal is. Ez elég furcsának hat, hisz nem ezt szoktuk meg a BioWare-játékoktól. Megemlíteném még, hogy mágusaink új mozdulatokat tanultak, mivel most már ha valaki a közelükbe ér, akkor azt nem varázslatokkal kergetik el, hanem nemes egyszerűséggel a fegyverükkel kezdenek el harcolni, persze közel sem olyan hatékonyan, mint erre szakosodott társaik.

Megmaradtak a taktikai beállítások, vagyis hogy társaink hogyan és mikor használják képességeiket, ha épp nem mi irányítjuk őket. A Dragon Age II-ben ez sokkal jobban működik, mint az első részben, mivel itt tényleg sűrűn használják a képességeiket, ráadásul a megfelelő időben. Személy szerint én nem nagyon állítgattam a taktikákat, mivel az alapbeállítások is tökéletesen működtek. Azt azért érdemes beállítani, hogy az egyik harcosunk szorult helyzetben siessen mágusunk segítségére, mivel a semmiből materializálódó ellenfelek miatt ez elég gyakran előfordul. Szerencsére a játék bármikor megállítható, így a szituációt mérlegelve oszthatjuk ki parancsainkat, ami főleg nehezebb szinteken hasznos.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások