Televíziós csatornák konkurense lenne a YouTube

Televíziós csatornák konkurense lenne a YouTube

2011. április 8. 23:37, Péntek
Ugyan a Google videomegosztó platformján naponta több millió felvételt néznek meg az emberek, de a portál eddig mégsem fenyegette a televízióadók hegemóniáját. Ez hamarosan megváltozhat.

A The Wall Street Journal tudósítása megerősíti a korábban megjelent információt, miszerint a YouTube-on hamarosan új, tematikus csatornák jelenhetnek meg, amelyek műsorában hetente legalább 5-10 órányi profi minőségű videó lesz látható. A bennfentesek közölték, hogy az oldal vezetői jelenleg is tárgyalnak hollywoodi ügynökségekkel azért, hogy számos népszerű színészt nyerjenek meg az egyes tematikus csatornák arcainak.

A platform egyértelműen a felhasználók felvételeinek köszönhetően lett ismert, úgy tűnik azonban, hogy szeretne egy fokkal feljebb lépni. A cél, hogy részesedjen a 70 milliárd dolláros amerikai televíziós reklámpiacból. A YouTube összesen 20 tematikus csatornát akar indítani, ezek többek között a sporttal, a művészettel, az egészséggel, a számítógépes játékokkal és a divattal foglalkoznának. A szükséges tartalmak beszerzésére a cég összesen 100 millió dollárt fordítana. Ez is azt jelzi, hogy a vállalat komolyan gondolja a terveit. A cél az, hogy a tematikus csatornák rövid időn belül népszerűek legyenek, mert csak így generálható megfelelő reklámbevétel. Később ezekből az összegekből finanszíroznák a teljes platformot.


A YouTube megvásárolt egy online videotékát és már az első tesztek is megkezdődtek. A Cnet szerkesztőihez a társaság az alábbi közleményt juttatta el: "A YouTube 2010-ben hihetetlen növekedést élt meg és nagyon izgatottak vagyunk a jövőt illetően. Mindig azon dolgozunk, hogy frissítsük a honlapot, valamint hogy állandóan javítani tudjunk az általános felhasználói tapasztalatokon és a megjelenésen. Ennek ellenére nincsenek olyan terveink, amelyek az oldal dizájnjának drasztikus megváltoztatására irányulnának."

Tavaly összesen kétmilliárd videót töltöttek le a felhasználók az oldalról, ez 40 százalékkal több a 2009-ben regisztrált mennyiségnél. A reklámbevételek 2009-hez képest közel 300 százalékkal nőttek. Ez szintén azt támasztja alá, hogy a YouTube vezetőinek érdemes e projektekbe pénzt befektetniük. Most még meglehetősen furcsa elképzelni, hogy néhány év múlva a YouTube televízió tematikus adóit nézi majd az internetezők egy része. A Google elszántságát jelzi, hogy szerződtette a Paramount Pictures filmstúdió két egykori menedzserét, majd nemrég felvásárolta a videók minőségének javításával foglalkozó Green Parrot Pictures nevű ír társaságot.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások