2011. április 16. 12:14, Szombat
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: The Sims Studio
Honlap
Rendszerkövetelmények
Minimum: Intel Core 2 Duo 2 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 128 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 6 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz-es processzor, 2 GB RAM, 256 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 6 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: The Sims,
The Sims 2, Singles
Kategória: életszimulátor
A legtöbb Sims-fanatikus feltehetően egy kicsit megijedt, amikor a sorozat harmadik része két évvel ezelőtt megjelent, hiszen az Electronic Arts olyan magasra rakta vele a lécet, hogy azt vagy sehogyan sem, vagy csak egy forradalmian új ötlettel lehetett volna túlszárnyalni. Az efféle ijedős rajongók akkor lélegezhettek csak fel igazán, amikor a fejlesztők bejelentették, hogy mindennapjaink további virtuális másolása helyett inkább a nagybetűs játékra fektetik a hangsúlyt, és egyenesen a középkorba helyezik a program koncepcióját.
Ennek a hirtelen jött ötletnek köszönhetjük a The Sims Medievalt, amely bármennyire is hihetetlen, de nem csak azzal hozott újdonságot a műfajba, hogy a múltat használja fel háttéranyagként, lévén a játék menete is számtalan friss és üde színfoltot tartalmaz a korábban megismert momentumok mellett. Bár klisének tűnhet a kijelentés, jelen esetben mégsem az, hogy felejtsünk el mindent, ami eddig eszünkbe jutott a The Sims név hallatán, az alkotás ugyanis immáron nem csak az alvásról, az evésről és az egyéb napi szükségletek kielégítéséről szól, hanem lényegesen többről. Hogy egy kicsit előrevetítsem a cikk konklúzióját, egy érezhetően felnőttesebb, érettebb és komolyabb epizód született a sorozat életében a The Sims Medieval név alatt.
Kezdjük rögtön a legszembetűnőbb különbséggel, a műfaji változásokkal. A szériára eddig kiválóan illett az "életszimulátor" meghatározás, ami jelen esetben már több sebből is vérzik. A The Sims Medieval ugyanis nem egy adott életet szimulál, hanem konkrét élethelyzeteket, méghozzá középkori körítéssel párosítva. A kibővült lehetőségeknek köszönhetően szerepjátékos elemek és egy nagy adag stratégia is társul a szimuláció mellé, amely összességében már inkább egy menedzserjátékhoz hasonlít.
A The Sims Medieval betöltését követően egy királyság ügyes-bajos dolgain kell úrrá lennünk. A korona a mi fejünkön lesz, a királyi palotába költözés előtt pedig először személyre szabhatjuk karakterünket a megörökölt "create a sim" opcióval, illetve otthonosabbá tehetjük kastélyunkat is a már jól ismert módon. Utóbbit a későbbiekben kevésbé, előbbi lehetőséget viszont többször is használni fogjuk a játék későbbi szakaszaiban is. A korábbi epizódokhoz képest nem történt változás karakterünk szükségleteit illetően, avagy enni, inni, aludni neki is kell majd, ugyanakkor mindez háttérbe szorult az újdonságoknak köszönhetően.
Bár már a több mint 10 évvel ezelőtt megjelent The Sims esetében is voltak elérendő életcéljaink, a Medievalban konkrét küldetéseket fogunk végrehajtani. Ezek a feladatok kellő változatosságot nyújtanak majd, igazán érdekes és kerek egész történetekbe csöppenhetünk a segítségükkel. Ilyen például, amikor egy elveszett gyermek nyomába kell erednünk. Alapból dönthetünk már a küldetés indítása előtt, hogy személyesen vagy csak a palotában ücsörögve teszünk pontot az ügy végére, de bárhogyan is határozzunk, nem lesz egyszerű feladatunk.