The Sims Medieval

The Sims Medieval

2011. április 16. 12:14, Szombat


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: The Sims Studio
Honlap


Rendszerkövetelmények
Minimum: Intel Core 2 Duo 2 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 2 GHz-es processzor, 1 GB RAM, 128 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 6 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz-es processzor, 2 GB RAM, 256 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 6 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: The Sims, The Sims 2, Singles
Kategória: életszimulátor

A legtöbb Sims-fanatikus feltehetően egy kicsit megijedt, amikor a sorozat harmadik része két évvel ezelőtt megjelent, hiszen az Electronic Arts olyan magasra rakta vele a lécet, hogy azt vagy sehogyan sem, vagy csak egy forradalmian új ötlettel lehetett volna túlszárnyalni. Az efféle ijedős rajongók akkor lélegezhettek csak fel igazán, amikor a fejlesztők bejelentették, hogy mindennapjaink további virtuális másolása helyett inkább a nagybetűs játékra fektetik a hangsúlyt, és egyenesen a középkorba helyezik a program koncepcióját.

Ennek a hirtelen jött ötletnek köszönhetjük a The Sims Medievalt, amely bármennyire is hihetetlen, de nem csak azzal hozott újdonságot a műfajba, hogy a múltat használja fel háttéranyagként, lévén a játék menete is számtalan friss és üde színfoltot tartalmaz a korábban megismert momentumok mellett. Bár klisének tűnhet a kijelentés, jelen esetben mégsem az, hogy felejtsünk el mindent, ami eddig eszünkbe jutott a The Sims név hallatán, az alkotás ugyanis immáron nem csak az alvásról, az evésről és az egyéb napi szükségletek kielégítéséről szól, hanem lényegesen többről. Hogy egy kicsit előrevetítsem a cikk konklúzióját, egy érezhetően felnőttesebb, érettebb és komolyabb epizód született a sorozat életében a The Sims Medieval név alatt.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Kezdjük rögtön a legszembetűnőbb különbséggel, a műfaji változásokkal. A szériára eddig kiválóan illett az "életszimulátor" meghatározás, ami jelen esetben már több sebből is vérzik. A The Sims Medieval ugyanis nem egy adott életet szimulál, hanem konkrét élethelyzeteket, méghozzá középkori körítéssel párosítva. A kibővült lehetőségeknek köszönhetően szerepjátékos elemek és egy nagy adag stratégia is társul a szimuláció mellé, amely összességében már inkább egy menedzserjátékhoz hasonlít.

A The Sims Medieval betöltését követően egy királyság ügyes-bajos dolgain kell úrrá lennünk. A korona a mi fejünkön lesz, a királyi palotába költözés előtt pedig először személyre szabhatjuk karakterünket a megörökölt "create a sim" opcióval, illetve otthonosabbá tehetjük kastélyunkat is a már jól ismert módon. Utóbbit a későbbiekben kevésbé, előbbi lehetőséget viszont többször is használni fogjuk a játék későbbi szakaszaiban is. A korábbi epizódokhoz képest nem történt változás karakterünk szükségleteit illetően, avagy enni, inni, aludni neki is kell majd, ugyanakkor mindez háttérbe szorult az újdonságoknak köszönhetően.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Bár már a több mint 10 évvel ezelőtt megjelent The Sims esetében is voltak elérendő életcéljaink, a Medievalban konkrét küldetéseket fogunk végrehajtani. Ezek a feladatok kellő változatosságot nyújtanak majd, igazán érdekes és kerek egész történetekbe csöppenhetünk a segítségükkel. Ilyen például, amikor egy elveszett gyermek nyomába kell erednünk. Alapból dönthetünk már a küldetés indítása előtt, hogy személyesen vagy csak a palotában ücsörögve teszünk pontot az ügy végére, de bárhogyan is határozzunk, nem lesz egyszerű feladatunk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások