2011. november 13. 09:13, Vasárnap
Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Monte Cristo
Honlap
Rendszerkövetelmények
Ajánlott: 2,5 GHz-es Intel Pentium 4 vagy AMD Athlon 64 3000+ processzor, 1 GB RAM, 512 MB V-RAM (ATI Radeon HD 3850/NVIDIA Geforce 8800), 9 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz-es processzor, 2 GB RAM, 256 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 6 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Cities XL-sorozat, City Life
Kategória: stratégia
Korunk egyik legfiatalabb városépítős stratégiájaként egyértelműen a City Life-ból kifejlődött Cities XL-sorozatot lehetne megnevezni, amely immáron harmadik éve kíván minket 12 hónapos ciklusonként megörvendeztetni a műfaj szépségeivel. 2009-es debütálásakor sikerrel is járt, hiszen óriási sziklát dobott a stílus állóvízébe, ámde nem sikerült azt annyira felkavarnia, amennyire a kritikusok és a fejlesztők előzetesen várták. Tavaly megjelent második részével azonban már inkább varázsolt megdöbbenést az arcunkra, semmint önfeledt örömöt, hiszen bár voltak újdonságai a játéknak, nem mellesleg az első rész hiányosságait is többnyire javította, de az igazán forradalmi frissítések elmaradtak.
Joggal gondoltuk tehát, hogy a Monte Cristo ezek után a Cities XL 2012-vel már valóban megpróbál reformálni valamit a bevett formulán, így nem kell a FIFA-sorozattal egy lapon emlegetnünk a címet. Ámde az illetékeseknek sajnos kicsit eltérő terveik voltak, az új évaddal ugyanis sikerült a friss tartalmak arányát tekintve jóval a legnépszerűbb focis sorozat alá licitálni. Az első betöltést és egy felületes játékot követően ugyanis elődjéhez képest garantáltan nem fogunk az ég adta világon semmiféle újdonságot felfedezni a játékban, a helyzet pedig az, hogy véleményünk egy alaposabb ismerkedést követően sem változik meg radikálisan.
A Cities XL 2012-t betöltve szinte azonnal a villámcsapás erejével köszönt ránk a tudat, hogy a kezdőanimáció nem változott. Kicsit beljebb merészkedve azonnal rájövünk, hogy a menürendszer sem, de később felismerjük, hogy tulajdonképpen a játékon belüli hupikék színezetű kezelőfelület is teljes egészében maradt a régiben. Minden egyes opció ugyanott van, ugyanarra jó, egyszóval nagy valószínűséggel bizonyos szempontból csalódni fogunk. A legtöbbünk ugyanis eddig a pontig garantáltan nem fog újdonsággal találkozni, amit abban az esetben meg tudnánk érteni, ha kiegészítőről beszélnénk, de a Cities XL 2012 teljes árú, teljes értékű játékként lett feltüntetve mindenhol.
A fenti néhány sor után azonban még felesleges kétségbeesni, hiszen az alkotás egyrészt még mindig hiánypótló és jól felépített, így bármennyire is haragszunk a Monte Cristo vezetésére, amiért ezt tették velünk, már az első térkép betöltését követően rájövünk, hogy bár kidobtunk az ablakon néhány ezrest, az élmény, a rögtön megszerethető és nem mellesleg függőséget okozó játékmenet még mindig tökéletes. Szerencsére ugyanis ebben a tekintetben sem érték változások a játékot, így célunk ezúttal is az lesz, hogy egy városháza felhúzását követően egy virágzó települést alapítsunk.
Ebben a városban mi leszünk a polgármesterek, a mindenesek. Nekünk kell felépíteni a lakosság igényeit ellátó és kielégítő épületeket, az emberek házait, a mi feladatunk lesz a munkahelyek és a közlekedés megteremtése, mindez pedig a gazdasági egyensúly tökéletes szinten tartásával, hiszen egyetlen város sem termelhet hosszabb ideig veszteséget. Ezt az idilli egyensúlyt azonban nem olyan könnyű elérni, sőt mi több, még nehezebb szinten tartani úgy, hogy folyamatos legyen a növekedés és a fejlődés. Néhány épület esetében ugyan nem lehetetlen feladat, de amikor kisvárosunk metropolisszá emelkedik, akkor már komoly problémákba ütközhetünk, hiszen egyetlen rossz döntéssel vakvágányra terelhetjük településünk sorsát.